تاریخ انتشار: 1401/09/03 20:50
کد خبر: 13657

اتفاق عجیبی که اجازه بازگشت ستاره تیم ملی را نداد/ دلیل غیبت بیرانوند فقط شکستگی بینی نیست/ پای سردار آزمون هم در میان است!

علیرضا بیرانوند دیدار تیم ملی مقابل ولز در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را از دست خواهد داد، چرا که فیفا به او اجازه حضور در این بازی را نمی‌دهد.
اتفاق عجیبی که اجازه بازگشت ستاره تیم ملی را نداد/ دلیل غیبت بیرانوند فقط شکستگی بینی نیست/ پای سردار آزمون هم در میان است!

تیم ملی در اولین بازی خود در جام جهانی باخت سنگین ۶ بر ۲ را متحمل شد و نتیجه را به انگلیس قدرتمند واگذار کرد. اتفاق تلخ این دیدار مصدومیت شدید بیرانوند بعد از برخورد مجید حسینی بود که باعث شد بینی علیرضا بشکند و او جای خود را به حسینی داد.

اطرافیان بیرانوند می‌گویند او کلی انرژی و انگیزه برای جام جهانی و دیدار مقابل ستاره‌های انگلیس داشت و لحظه‌ای از فکر جام جهانی و بازی کردن در دومین جام جهانی خود بیرون نمی‌رفت.حتی علیرضا بعد از دو سال بازی در اروپا به خاطر حضور در جام جهانی به ایران بازگشت تا جایگاه خود را در تیم ملی محکم کند.

هرچه بود اتفاق تلخی برای بیرانوند رخ داد و علیرضا بعد از ۱۷ دقیقه به دلیل مصدومیت از زمین خارج و حسینی وارد بازی شد. بیرانوند در ابتدا سعی کرد در زمین بماند و به بازی ادامه دهد ولی بعد از گذشت چند دقیقه متوجه شد توان ادامه دادن ندارد. ضربه به حدی محکم بود که بیرانوند با مشکل تنفسی مواجه شد و حتی به دو تن از همبازیانش در همان لحظه اشاره کرد که نفسش بالا نمی‌آید. علیرضا موقع خروج بسیار ناراحت بود و اشک می‌ریخت ولی در ذهنش امید داشت که با پشت سر گذاشتن مصدومیت می‌تواند برای بازی مقابل ولز دوباره در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرد و بازی کند.

آسیب دیدگی بیرانوند آنقدر تلخ بود که بعد از مصدومیت بیرانوند و خروج او از بازی، دوربین وقتی کی‌روش را نشان داد، او با دست‌های خودش به سرش زیاد و ناراحتی او به شدت محسوس بود. کی‌روش می‌دانست که یکی از بهترین‌های تیمش را از دست داده و قطعا اگر علیرضا در زمین می‌ماند، می‌توانست روی توپ‌های ارسالی خیلی بهتر کار کند. علیرضا بلافاصله به همراه پزشک تیم راهی بیمارستان شد تا به وضعیتش رسیدگی شود.

 بعد از عکس برداری و معاینات دقیق مشخص شد که بینی علیرضا دچار شکستگی شده است. بینی بیرانوند تحت هر شرایطی باید جراحی شود ولی در صورت جراحی، علیرضا مدتی دور از میادین خواهد بود. از همین رو با دارو و انجام یکسری اقدامات درد بینی علیرضا خیلی کمتر شده و حال عمومی او هم خوب است.

 گلر شماره یک تیم ملی فقط در صورت استفاده از محافظ مخصوص بینی می‌تواند در میادین حاضر شود. پزشکان تیم ملی به بیرانوند تاکید کردند تحت هیچ شرایطی بدون محافظ اجازه بازی کردن نخواهد داشت و حتی مسئولان برگزار کننده بازی‌ها و ناظران هم اجازه حضور علیرضا بدون محافظ را نخواهند داد.

دلیل این کار هم این است که بازی بدون محافظ می‌تواند خطرات زیادی برای بیرانوند داشته باشد. طی روزهای گذشته اعلام شد که بیرانوند بعد از پیدا کردن محافظ مخصوص می‌تواند تیم ملی را مقابل ولز و آمریکا همراهی کند ولی این تمام ماجرا نیست و بیرانوند به یک دلیل مهم اجازه حضور در زمین را نخواهد داشت.

ماجرا از این قرار است که بعد از تعویض حسینی با بیرانوند، کی‌روش ۴ تعویض دیگر هم انجام داد. کنعانی زادگان، ترابی، قلی زاده و سعید عزت اللهی نفراتی بودند که به جای میلاد محمدی، علی کریمی، روزبه چشمی و علیرضا جهانبخش به میدان رفتند.

در دقایق پایانی بازی کی‌روش تصمیم گرفت یک تعویض دیگر هم انجام دهد و آزمون را به بازی بفرستد. سردار آزمون به عنوان تعویض آخر به جای نوراللهی به میدان رفت تا قدرت تهاجمی تیم افزایش پیدا کند. طبق قانون همه تیم‌ها می‌توانند فقط ۵ تعویض انجام دهند ولی در مواقعی که یک بازیکن از ناحیه سر مصدوم می‌شود و از بازی بیرون می‌رود، تیم‌ها اجازه تعویض ششم را خواهند داشت.

بعد از اینکه بیرانوند از ناحیه سرو بینی مصدوم شد و جای خود را به حسینی داده بود، این امکان را به تیم ایران داد تا تعویض ششم را انجام دهد. کادرپزشکی و مسئولان تیم ملی با اشاره به مصدومیت بیرانوند از ناحیه سر در گزارشی که باید در اختیار فیفا قرار می‌دادند تا مجوز تعویض ششم را بگیرند، نوشتند بیرانوند از ناحیه سر دچار مشکل است و نمی‌تواند به بازی ادامه دهد.

ناظران فیفا هم با تایید این موضوع اجازه تعویض ششم را به ایران دادند. گویا در نامه پزشکی که در مورد وضعیت بیرانوند به مسئولین فیفا فرستاده شده، احتمال ضربه مغزی هم ذکر شده و به دلیل خطرناک بودن این قضیه، فیفا اجازه بازی کردن به بیرانوند را نمی‌دهد. مسئولان فیفا و تیم پزشکی آن‌ها می‌گویند به دلیل اینکه مصدومیت بیرانوند در گزارش ارسال شده شدید و از ناحیه سر و بینی عنوان شده بود، این بازیکن به این زودی حق شرکت در تمرینات و بازی‌ها را نخواهد داشت و باید حداقل یک هفته به استراحت بپردازد.

ناظران فیفا قانون را اجرا می‌کنند ولی گزارشی که از طرف تیم پزشکی ارسال شده، کار را برای بازگشت بیرانوند سخت کرده است. البته ذکر این نکته هم لازم است که بگوییم کادر پزشکی هم چاره‌ای جز ارسال این گزارش نداشته است، چرا که در آن دقایق و ساعت‌های اول بعد از مصدومیت بیرانوند احتمال آسیب‌های نخاعی و مغزی وجود داشت و در صورتیکه این موضوع عنوان نمی‌شد، اجازه تعویض سردار آزمون هم به تیم ایران داده نمی‌شد.

در واقع دلیل اصلی غیبت علیرضا در تمرینات اخیر تیم ملی همین قضیه بود و بیرانوند به اجبار باید استراحت می‌کرد. با این حال فیفا تا این لحظه مجوز بازگشت بیرانوند به میدان را صادر نکرده و احتمال اینکه او بازی با ولز را از دست بدهد، بسیار زیاد است. آنطور که شنیدیم قرار است بار دیگر امروز بیرانوند را به بیمارستان ببرند و بار دیگر از سر او عکس برداری شود تا مطمئن شوند که علیرضا مشکلی از این ناحیه ندارد.

در صورتیکه وضعیت سر بیرانوند خوب بود و آزمایشات چیز خاصی را نشان نداد، کادرپزشکی تیم ملی مستندات و مدارک لازم را از بیمارستان دریافت و آن‌ها را برای ناظران و افسران پزشکی فیفا ارسال کنند و منتظر پاسخ آن‌ها باشند. در نهایت فیفا و تیم پزشکی‌اش تصمیم نهایی را در خصوص ادامه حضور بیرانوند در جام جهانی را خواهد گرفت و حال باید دید نظر آن‌ها چه خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gy5d3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


امید ابراهیمی جام جهانی را از دست داد
ساعات تلخ کاپیتان تیم ملی: