تاریخ انتشار: 1401/09/10 20:20
کد خبر: 13370

تمدید با کی‌روش؟ نظر این یازده نفر هم مهم است

قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال به اتمام رسیده و حالا باید دید برنامه هیئت رئیسه برای تمدید با او، چگونه و با چه شرایطی پیش می‌رود.
تمدید با کی‌روش؟ نظر این یازده نفر هم مهم است

خبر انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان جانشین دراگان اسکوچیچ در روزهای پایانی شهریور ماه مهم‌ترین خبری بود که فوتبال ایران را تحت تاثیر خود قرار داد. وقتی که از سوی فدراسیون فوتبال مدت قرارداد این سرمربی پرتغالی اعلام شد، تقریبا همه باور داشتند که کی‌روش برای 3 ماه فعالیت به ایران نیامده و برنامه او به جز جام جهانی، برای جام ملت‌های آسیا که در سال 2023 هم برگزار می‌شود هم هست. 
با این حال مسئولان فدراسیون بارها در برنامه‌های تلویزیونی اعلام کردند که قرارداد کی‌روش تا پایان جام جهانی است و بعد از آن برای تمدید قرارداد با شرایط و مبلغ جدید صحبت می‌شود. 
اما بحث تمدید قرارداد این مربی بعد از برگزاری اردوی تیم ملی در اتریش جدی‌تر از همیشه مطرح شد. به خصوص اینکه یکی از مدیران فدراسیون با حضور در شبکه یک، اعلام کرد در چند روز آینده گزارشی به هیئت رئیسه ارائه می‌دهد تا قرارداد کی‌روش برای جام ملت‌ها هم تمدید شود. اما انجام این فرآیند به دلیل اهمیت جام جهانی عقب افتاد. 
حالا اما زمزمه‌های جدی‌تری برای تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش شنیده می‌شود. به‌خصوص اینکه شب گذشته حمید سجادی، وزیر ورزش در حاشیه بازگشت کاروان تیم ملی به ایران، علنا از این مربی پرتغالی حمایت و از او برنامه‌ای را برای حضور موفق در جام ملت‌ها درخواست کرد. با این حال سجادی توپ را در زمین فدراسیون فوتبال انداخت و گفت نظر نهایی را آن‌ها می‌دهند. 
این نظر را هم منصور قنبرزاده، نایب رئیس فدراسیون فوتبال قبل از جام جهانی مطرح کرده بود. او در مواجهه با این سوال که آیا قرارداد کی‌روش برای جام ملت‌ها تمدید شده است؛ همه چیز را به بعد از جام جهانی و نتایج به دست آمده و البته تصمیم هیئت رئیسه موکول کرد. با این حال بعد از شکست مقابل آمریکا و حذف از جام جهانی هیچ اظهار نظر رسمی از سوی رئیس فدراسیون دیده نشده و سیاست سکوت در پیش گرفته شده است.
اما از بازگشت کارلوس کی‌روش به تهران و البته اظهار نظر وزیر ورزش می‌توان متوجه شد که این مرد پرتغالی برای تحویل برنامه‌هایش به هیئت رئیسه به ایران آمده است. نظر نهایی در مورد تمدید قرارداد او را هیئت رئیسه یازده نفره فدراسیون (تاج، نبی، قنبرزاده، براتی، اصولی، ساکت، بهرام رضاییان، میرشاد ماجدی، شهره موسوی، طهمورث حیدری و خداداد افشاریان) می‌دهد. این مربی شب گذشته در فرودگاه پاسخ خبرنگاران در خصوص تمدید قرارداد را بدون پاسخ گذاشت و ترجیح داد سکوت کند. 
با این حال در صورت تمدید با کی‌روش، شرایط در نظر گرفته شده در قرارداد بسیار مهم خواهد بود. اینکه سرانجام پروسه انتخاب کمک مربی ایرانی سرشناس چه می‌شود و آیا کی‌روش به حضور مربی جدید به کادر خود رضایت می‌دهد یا خیر؟ مدت زمان و مبلغ قرارداد او چگونه خواهد بود؟ پیش از این برنامه فدراسیون آوردن مربی ایرانی سرشناس کنار سرمربی تیم ملی بود تا به نوعی جانشین پروری شود. با این حال مخالفت باشگاه فولاد و جواد نکونام مانع از این انتقال شد. حالا فدراسیون باید سیاست جدید خود را اعلام کند. سوال دیگر اینکه چه تعداد دستیار در کادر فنی کی‌روش حضور خواهد داشت؟ او هنگامی که به ایران آمد کادر ۶ نفره‌ای را معرفی کرد اما در ادامه و در سکوت خبری به این تعداد اضافه کرد و کادر او به بیش از 10 نفر رسید. 
در صورت تمدید، تیم ملی ششمین تورنمنت را هم با کارلوس کی‌روش تجربه خواهد کرد. پیش از این او هدایت ملی‌پوشان در سه جام جهانی (2014، 2018 و 2022) و دو جام ملت‌های (2015 و 2019) را در کارنامه خود می‌دید. عملکرد او در جام‌های جهانی حذف در مرحله مقدمانی است و در جام ملت‌ها هم حذف در مرحله اول حذفی و حذف در نیمه نهایی را لمس کرده است. با این حال او دو شب قبل پس از حذف از جام جهانی، وعده قهرمانی در آسیا را به هواداران ایرانی داد. وعده‌ای بزرگ که باید دید به ثمر می‌نشیند یا خیر.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ylzj3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


وعده جدید کی روش به فوتبال ایران؛ قهرمان جام ملت ها خواهیم شد!