تاریخ انتشار: 1401/09/13 13:33
کد خبر: 13267

احتمال اشتباه کی‌روش همیشه صفر است! | تمام نتایج او عالی بوده است!

پنجمین ناکامی متوالی در یک جام بزرگ هم تا این لحظه کارلوس کی روش را از تیم ملی ایران جدا نکرده و او خود را برای جا ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ آماده می‌کند.
احتمال اشتباه کی‌روش همیشه صفر است! | تمام نتایج او عالی بوده است!

۵ ناکامی متوالی در جام ملت‌ها و جام جهانی عطش کارلوس کی روش از فعالیت در فوتبال ایران را برطرف نکرده و او به دنبال حضور در جام ملت‌های ۲۰۲۳ است! بعد از هر ناکامی شاهد هنرنمایی کارلوس در کنفرانس بوده‌ایم؛ او که تا سال‌ها در سپر آهنی داشت و بعدها به کوچکترین انتقادات هم بدترین واکنش‌ها را نشان داد. او هیچ وقت به سوالات پاسخ نداده و همواره از موضع بالا با اهالی فوتبال ایران صحبت کرده و حالا هم بعد از ناکامی در قطر ۲۰۲۲ چیزی برای او تغییر نکرده، بدون پاسخ دادن به حتی یک انتقاد فنی او خود را برای جام ملت‌های ۲۰۲۳ آماده می‌کند، کجا بهتر از ایران!

۱. آیا با مفهوم عذرخواهی آشنایی دارید؟

اصلا چه معنایی دارد، مستر کی روش چرا باید عذرخواهی کند. مگر چه اتفاقی افتاده که او عذرخواهی کند. مگر او بعد از باخت مقابل ژاپن عذرخواهی کرد که بعد از بازی ایران با انگلیس عذرخواهی کند. اصلا آیا او تا به حال مرتکب اشتباهی شده است؟ او بعد از بازی با ژاپن به خبرنگاری که از درخواست عذرخواهی کرده بود حمله کرد و بعد از بازی با انگلیس از هواداران را مقصر دانست، بعد از باخت ایران مقابل آمریکا هم از آینده گفت! اصولا امکان اشتباه مستر کی‌روش صفر است و همه می‌توانند مقصر ناکامی باشند جز او!

۲. نتیجه خوب از نظر شما چه معنایی دارد؟

چرا موفقیت در فوتبال ایران تعریف شده به شکست حداقلی مقابل بزرگان جهان؟ تساوی مقابل پرتغال و باخت یک گله مقابل آرژانتین و اسپانیا اصولا چه طور نتیجه خوب ارزیابی می‌شود؟ ادعای آن را داریم که قدرت اول آسیاییم اما در عمل مقابل انگلیس ۶ گل می‌خوریم و عربستان، ژاپن و کره جنوبی مقابل آرژانتین، اسپانیا، آلمان و پرتغال پیروز می‌شوند. نه آن اسپانیا و آرژانتینی که مقابل ما با یک گل پیروز شدند، تیم‌هایی به مراتب قدرتمندتر، نه پرتغالی که با درخشش بیرانوند و یک ضربه پنالتی مقابلش یک امتیاز گرفتیم، پرتغالی که به قدری بازیکن دارد که سانتوس در چیدن ترکیب اصلی دچار سردرد شود. در تمام سال‌هایی که کی‌روش سرمربی ایران بوده موفق به ثبت چه نتیجه‌ای شدیم؟ صعود به جام جهانی را با اسکوچیچ راحت‌تر هم تجربه کردیم، در جام ملت‌ها و جام جهانی چه کرده‌ایم که آقایان با افتخار از عملکردشان می‌گویند؟

۳. استعفا برای چه موقعی است؟

تاتا مارتینو بلافاصله بعد از حذف مکزیک استعفا داد، همان طور که روبرتو مارتینز استعفا داد، همان طور که سرمربی غنا استعفا داد. شما عذرخواهی نکردید، بازگشتید و باز هم روایت‌های خاص خودتان را تعریف کردید و به تهران‌گردی پرداختید. آن هم بعد از تمام شدن قراردادتان، شمایی که زمانی که تحت قرارداد بودید به سختی در ایران حاضر می‌شدید. این همه عطش برای حضور در ایران برای چیست جناب کی روش؟ که باز هم از کمبودها برای ما بگویید؟ که از تجربه بین المللی پایین روایت کنید؟ شما در ۵ جام بزرگ متوالی با ایران هیچ موفقیتی کسب نکردید و باز هم هستید، باز هم هستید که بعد از ناکامی بعدی برای‌مان داستان جدید تعریف کنید!

احتمال اشتباه کی‌روش همیشه صفر است! | تمام نتایج او عالی بوده است!

 

 

۴. صحبت‌های‌تان بعد از بازی با ژاپن خاطرتان هست؟

«حداقل در هشت سال آینده سرمربی تیم ملی انتخابش حول و حوش همین بازیکنان خواهد بود. مهمتر از هر چیزی میراثی است که باقی مانده است.» محض یادآوری؛ از تیم ۲۰۱۹ شما تنها وریا غفوری، مسعود شجاعی، امید ابراهیمی، پژمان منتظری و اشکان دژاگه در قطر حضور نداشتند. شما گفتید ۸ سال شاکله تیم همین بازیکنان خواهند بود و در قطر نیز آن را اجرایی کردید؛ بدون توجه به اینکه در این ۴ سال چه در فوتبال ایران گذشته؛ حال از جوانگرایی گفته‌اید؟ چرا این جوانگرایی را از جام جهانی آغاز نکردید؟ شما اگر شش ماه زودتر مربی ایران شده بودید باز هم مسعود شجاعی و پژمان منتظری را با خود به قطر می‌بردید! جوانگرایی البته لازمه فوتبال ایران است، چه در کادر بازیکنان چه در کادر فنی!

۵. چه زمانی در مورد بازی با انگلیس توضیح خواهید داد؟

برانکو ایوانکوویچ بعد از ناکامی با تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ روی آنتن زنده برکنار شد. امیر قلعه‌نویی از جام ملت‌های ۲۰۰۷ نرسیده در تلویزیون محاکمه شد. علی دایی و افشین قطبی هم روزهای مشابهی داشتند. از همه بدتر اسکوچیچی بود که تیمش می‌برد و بعد از هر برد محاکمه می‌شد. به یاد نداریم کسی به شما نقد تندی داشته باشد، تا بوده شما دست بالا داشته‌اید. شمایی که حتی یک سوال خبرنگار در کنفرانس خبری را تحمل نمی‌کنید و بعد از کنفرانس به او واکنش تند نشان می‌دهید. شما که با کسب یک امتیاز در جام جهانی ۲۰۱۴ قهرمان معرفی شدید و شمایی که بعد از ناکامی تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۱۵ پاسخی به کسی ندادید. شمایی که در جام جهانی ۲۰۱۸ هم با ایران موفق به صعود نشدید و باز هم جواب ندادید و بعد از ناکامی ۲۰۱۹ در امارات نیز همین طور. امروز هم در مدح و ثنای شما می‌نویسند و از آینده‌ای که با شما در ۷۱ سالگی تجربه خواهیم کرد می‌گویند.

۶. چرا ژاپن، استرالیا کره توانستند و ایران خیر؟

برای دومین جام جهانی متوالی، ژاپن به یک هشتم نهایی جام جهانی رسید. آنها یک مربی بومی روی نیمکت خود دارند که در کنفرانس‌ها دنبال کسی نیست که به او چپ نگاه کند. بله آنها ستاره‌های بین المللی دارند، ولی مگر ما مهدی طارمی را نداریم؟ آنها اسپانیا و آلمان را بردند، ژاپنی ها بعد از شکست مقابل کاستاریکا از هوادارنشان عذرخواهی کردند. شما شش گل از انگلیس خوردید و به هواداران حمله کردید، شاید فرق ماجرا همین جا باشد آقای کی روش. کره جنوبی پرتغال را شکست داد و اروگوئه را حذف کرد و ما در خواب برد دقیقه ۹۰ در بازی دوستانه با اروگوئه ماندیم. آنها در جام قبلی آلمان را بردند و حذف شدند اما در فرودگاه توسط هوادارانشان شماتت شدند، شما بعد از تحقیر مقابل انگلیس شعار چند هوادار را هم تحمل نکردید جناب آقای کی روش.

استرالیا به سخت‌ترین روش ممکن به جام جهانی رسید، دانمارک را برد، استرالیا به یک هشتم نهایی رسید، ما در روزی که به یک تساوی مقابل آمریکا احتیاج داشتیم شکست خوردیم و حذف شدیم؛ شاید تفاوت ماجرا همین باشد آقای کی روش. عربستان با هروه رنار آرژانتین را برد و مقابل لهستان برای پیروزی جنگید. با این حال رنار بعد از این عملکرد شجاعانه در دو بازی اول، بعد از شکست مقابل مکزیک واقعیت‌ها را پذیرفت و از عملکرد تیمش دفاع بیهوده نکرد. حتی مارتینز بعد از سال‌ها حضور روی نیمکت بلژیک بعد از ناکامی در جام جهانی جایی که قصد دفاع از شاگردانش را داشت اول خودش را مقصر معرفی کرد و از این تیم جدا شد. شما چه کردید آقای کی روش؟ بعد از هر ناکامی بر سر ما منت گذاشته‌اید و هنوز هم قصد ادامه دارید!

 

 

احتمال اشتباه کی‌روش همیشه صفر است! | تمام نتایج او عالی بوده است!

۷. قصد بازنشستگی ندارید؟

کارلوس عزیز! چند سال دیگر قصد ادامه فعالیت دارید؟ خسته نشدید؟ ناکامی‌های متوالی در سرتاسر نقاط جهانی کافی نیست؟ دو تیم را قبل از جام جهانی ناکام گذاشتید و یکی دیگر را در جام جهانی؛ کافی نیست؟ در ۷۱ سالگی قصد هدایت ایران در جام ملت‌ها را دارید؟ بیخیال کارلوس، وقت استراحت است. فوتبال ایران بهانه‌های تکراری شما را نمی‌پذیرد، نه رسانه مقصر است، نه هوادار، نه حتی ضعف ساختاری این فوتبال. این شمایید که زیر برگه‌های قرارداد امضا زده‌اید و موفق نشدید. فوتبال ایران نیاز به رویکرد متفاوتی نسبت به ده سال اخیر دارد و شما هم وقت استراحت‌تان است، با یک خداحافظی خوشحالمان کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vbxp2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عابدزاده: اولین بازیکن تاریخ باشگاه ماریتیمو هستم که در جام جهانی حضور پیدا میکنم

اخبار داغ جام جهانی قطر/ از تهدید لیونل مسی تا عذر خواهی سرمربی آمریکا
در فرتاک ورزشی برنامه همراه با جام جهانی قطر ببینید؛