تاریخ انتشار: 1401/09/16 11:04
کد خبر: 13152

سرنوشت کی‌روش به این ۹ نفر گره خورد

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باید در نشست بعدی خود سه تصمیم مهم برای آینده فوتبال ایران اتخاذ کنند.
سرنوشت کی‌روش به این ۹ نفر گره خورد

اولین تصمیم انتخاب یا عدم انتخاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی است. وزیر ورزش و جوانان در بدو ورود به تهران در فرودگاه امام خطاب به خبرنگاران گفت:«الان زمان حمایت از کارلوس کی‌روش و تیم ملی است، تا ایران به خوبی برای حضور شایسته در جام ملت‌ها آماده شود.» به نظر می رسد مهدی تاج هم نظر حمایتی از کارلوس کی‌روش دارد، به این خاطر که دیروز در مصاحبه ای پیرامون عملکرد تیم ملی در دوحه گفت:« اگر با بدشناسی مواجه نمی شدیم به مرحله حذفی بازی‌ها صعود می کردیم.»

با این حال ۹ عضو هیات رئیسه باید در نشست آتی خود به ماندن کارلوس کی‌روش رای دهند تا ابقای این مربی پرتغالی جنبه رسمی به خود بگیرد.

دومین تصمیم مهم هیات رئیسه که باید در نشست بعدی گرفته شود، انتخاب سرمربی برای تیم امید است. به این خاطر که تیم امید سال آینده باید در مسابقات مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و راهیابی به المپیک شرکت کند. پیش از این مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم امید بود که حضور ناموفقی در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در تاشکند داشت و بعد از پایان قرارداد خود با فدراسیون فوتبال ترجیح داد، به این همکاری پایان دهد. پرهیزکار، سرپرست سابق دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفته بود ،ما مایل هستیم این قرارداد تمدید شود.

و تصمیم پایانی هم تعیین نحوه فرمول حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا است. مسابقاتی که این فصل به دلیل همسان سازی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا با اروپا برگزار نشد و کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گیری در مورد نحوه راهیابی تیم‌های باشگاهی به این مسابقات را به فدراسیون‌های ملی واگذار کرده است. فصل گذشته استقلال قهرمان لیگ برتر و نساجی قهرمان جام حذفی شده که به این مسابقات راه پیدا نکردند. این فصل هم طبیعتا تیم‌های قهرمان لیگ برتر و جام حذفی مدعی صعود به لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود و از آنجایی که آخرین سهمیه ایران دو بعلاوه دو بوده فدراسیون فوتبال یاد تصمیم گیری کند که نحوه صعود تیم‌ها به لیگ قهرمانان آسیا چگونه باید باشد. پیش تر قهرمان لیگ برتر و جام حذفی مستقیم راهی این مسابقات می شدند و تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر هم در مرحله پلی آف حاضر می شدند. در دوره پیشین تیم‌های استقلال – پرسپولیس و گل گهر به دلیل عدم اخذ مجوز حرفه ای در این بازی‌ها حاضر نشدند. سپاهان در مرحله گروهی حذف شد اما فولاد هم چنان در جدول مسابقات باقی مانده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39jqw4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رقم قرارداد کارلوس کی‌روش با تیم ملی لو رفت