تاریخ انتشار: 1395/08/22 13:41
کد خبر: 249576

ایرانی ها پول خوبی میگیرند

دروازه‌بان کروات پرسپولیس گفت: تماشاگران حاضر در ورزشگاه به خاطر اینکه تلفظ اسم من در فارسی سخت است من را "رادا" صدا می‌کردند و اینکه هشتاد هزار نفر شما را تشویق کنند حس خیلی خوبی دارد.
ایرانی ها پول خوبی میگیرند

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان کروات پرسپولیس از تعطیلی لیگ برتر ایران استفاده کرد و درباره حضور در فوتبال ایران با رسانه‌های کشورش به صحبت پرداخت.

او عنوان کرد از حضور در پرسپولیس که تیم پرطرفداری در فوتبال ایران است رضایت دارد. تیمی که گفته می‌شود ۴۰ میلیون هوادار فوتبال در ایران دارد که نصف جمعیت کشور است.

رادوشوویچ درباره حضور در پرسپولیس گفت‌: تجربه حضور در چند تیم را داشته‌ام و پرسپولیس تیمی است که نسبت به تیم‌های گذشته من متفاوت است. در پرسپولیس با ایگور پانادیچ، مربی دروازه‌بان‌ها فعالیت می‌کنم. من او را از زمانی که در هایدوک اشپیلت بازی می‌کردم می‌شناسم. سرمربی تیم هم پروفسور برانکو ایوانکوویچ است و بازی من را پسندیده و من به خاطر همین در این جا هستم. دروازه‌بان تیم ما بیرانوند است که دروازه‌بان نخست تیم‌ ‌ملی ایران محسوب می‌شود و من بعد از او دروازه‌بان دوم پرسپولیس هستم. بیرانوند پرتاب‌های دستی به طول ۸۵ متر می‌اندازد. با این حال مسئولان پرسپولیس ترجیح دادند تا در کنار بیرانوند یک دروازه‌بان دیگر را جذب کنند و آنها من را انتخاب کردند تا به فوتبال آسیا بیایم. چیزی که در فوتبال ایران در این مدت متوجه شدم این است که لیگ ایران بسیار طولانی‌تر از لیگ‌های دیگر است.

او در ادامه گفت‌: از زندگی در تهران راضی هستم. این جا با خیلی‌ها دوست شدم، از جمله ایگور پراهیچ، بازیکن نفت تهران. مارکو استیلوویچ هم از دیگر دوستانم است. کروات‌های زیادی در ایران هستند. اغلب با هم بیرون می‌رویم و خوش می‌گذرانیم. روزهای خوبی در تهران با هم داریم.

رادوشوویچ در بازی برابر نفت آبادان دروازه‌بان پرسپولیس بود و توانست کلین شیت کند تا این تیم با پیروزی یک بر صفر به صدرنشینی‌اش ادامه دهد. او درباره این بازی، گفت‌: پرسپولیس از تیم‌های پرتماشاگر آسیا است. برای یک بازی معمولی هم ۸۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌روند و وقتی که زمان داربی می‌رسد ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه هستند. بازیکنان لیگ ایران با استعداد و با قابلیت‌اند. البته پول خوبی هم به بازیکنان ایرانی پرداخت می‌شود. خوشبختانه در بازی برابر نفت آبادان نمایش خوبی داشتم و توانستم دو سه موقعیت حریف را مهار کنم و به پیروزی برسیم. در صدر جدول لیگ قرار گرفتیم و این خوشحال کننده است. تماشاگران حاضر در ورزشگاه به خاطر اینکه تلفظ اسم من در فارسی سخت است من را "رادا" صدا می‌کردند و اینکه هشتاد هزار نفر شما را تشویق کنند حس خیلی خوبی دارد. فکر کنم الان لقب جدیدی در فوتبال ایران پیدا کردم. من قبل از اینکه به ایران بیایم، تصور متفاوتی از حضور در این کشور داشتم. با خیلی ها که مشورت کردم به من گفتند که مردم ایران خونگرم و مهربان هستند و من باور نکردم. بعد از اینکه به ایران آمدم، با قلب خودم، این مهربانی را دیدم. مردم ایران واقعا خونگرم و مهربان هستند. البته چیزهای منفی هم درباره ایران شنیده بودم که گفته شد در ایران پول شما را به موقع پرداخت نمی‌کنند ولی من این را هم رد می‌کنم. همیشه به موقع حقوقم را دریافت کردم و هیچ مشکلی نبوده است.

رادوشوویچ ادامه داد: در ایران یک خانه به من داده شده و یک راننده شخصی دارم. این البته خیلی خوب است چرا که رانندگی من تعریفی ندارد و وقتی در مجارستان و کرواسی توپ می زدم بارها توسط پلیس جریمه شدم و خودروی من متوقف شد. اینجا دیگر دغدغه این موضوع را ندارم.

او در ادامه گفت: چیزی که برای من جالب بود که زنان در ایران حق رفتن به ورزشگاه ها را ندارند و این برای من که یک سال است ازدواج کرده‌ام سخت است. در ایران زنان با لباس خاصی در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند و همه باید روسری داشته باشند. همچنین بازیکنان فوتبال نیز باید خالکوبی‌های خودشان را بپوشانند. من در رختکن برخی از هم تیمی‌هایم را می‌بینم که خالکوبی دارند، ولی آنها باید این خالکوبی‌ها را بپوشانند تا کسی آنها را نبیند. یک بار حواسم نبود و داشتم با هم تیمی‌هایم بیرون می رفتم که خالکوبی‌هایم مشخص بود. یکی از هم تیمی‌هایم سریع روی آن را پوشاند. من البته به همه این رسم و رسوم احترام می‌گذارم.

دروازه‌بان کروات پرسپولیس درباره وضعیت این تیم در این فصل، گفت‌: از شرایط خودمان راضی هستیم. در صدر جدول قرار داریم و با دو امتیاز بالاتر از تراکتورسازی صدرنشین هستیم. پرسپولیس ۹ سال است که قهرمان نشده است. آن هم در شرایطی که نصف جمعیت کشور طرفدار پرسپولیس هستند و این یک دیوانگی است. تیم دو سال پیش در قعر جدول رده‌بندی ایران قرار داشت. در ادامه پروفسور ایوانکوویچ هدایت تیم را بر عهده گرفت. آنها فصل گذشته نایب قهرمان لیگ ایران شدند و امسال قطعا به دنبال قهرمانی هستیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39p9bw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قشقایی؛ نامی که از این پس بیشتر خواهید شنید