تاریخ انتشار: 1401/09/18 11:20
یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی
کد خبر: 13064

برزیل – کرواسی؛ طلسم‌شکنی برابر سلسائو

دومین مرحله حذفی جام جهانی 2022 قطر از ساعت 18:30 با یک مصاف جذاب میان برزیل و کرواسی آغاز می‌شود.
برزیل – کرواسی؛ طلسم‌شکنی برابر سلسائو

برابر بلژیک از صعود به نیمه نهایی بازماند اما امسال همه چیز طوری پیش رفته و نمایش‌های برزیل جوری بوده که احتمال تکرار یک ناکامی دیگر برای نماینده آمریکای جنوبی ضعیف به نظر می‌رسد بخصوص که حریف اروپایی در مرحله یک هشتم نهایی به زحمت از پس تیمی مانند ژاپن برآمد و تنها در ضربات پنالتی جواز صعود گرفت. این در حالی بود که برزیلی‌‌ها با اقتدار تمام و با تحمیل شکست

4 بر یک به کره جنوبی در جمع هشت تیم برتر قرار گرفتند. سلسائو سه تا از چهار بازی قبلی‌اش در مراحل یک چهارم نهایی جام جهانی را برده است و تنها مورد استثنا مقابل کلمبیا در جام جهانی 2014 بود که خودش میزبان مسابقات بود. در سوی دیگر میدان کرواسی نایب قهرمان دوره قبلی مسابقات در چهار بازی اخیرش تنها یک برد در 90 دقیقه معمول کسب کرده است. با این حال لوکا مودریچ و یارانش از ابتدای سال 2018 تا به امروز ثابت کرده‌اند که دست‌کم گرفتن آنها اشتباهی بزرگ است.

شانس برزیل برای صعود به مراحل پایانی با بازگشت نیمار پس از مصدومیت قوزک که او را از دو بازی آخر مرحله گروهی محروم کرد، افزایش داده است و رویارویی او با مودریچ -‌رقیبی که از روزهای رویارویی در ال‌کلاسیکو‌های میان بارسلونا و رئال مادرید خوب می‌شناسد‌- یکی از جالب‌ترین صحنه‌های جام خواهد بود.

برزیل به لطف عملکرد خوبی که برابر کره جنوبی داشت و صد البته به لطف عملکرد مثلث هجومی‌اش که با بازگشت نیمار هم تقویت شده است، حداقل روی کاغذ شانس بیشتری برای پیروزی دارد. در همین حال عملکرد خوب خط دفاعی برزیلی‌ها هم دلیلی دیگر برای بیشتر دانستن شانس صعود این تیم است چرا که تیم تیته از ابتدای تورنمنت تا الان تنها دو گل خورده که یکی مقابل کامرون بود که منجر به شکست غیرمنتظره‌اش البته در بازی تشریفاتی دور آخر مرحله گروهی (دیداری که برزیل با ذخیره‌هایش به میدان رفت) بود و دیگری در برد 4 بر یک برابر کره.

کرواسی اما در طرف مقابل با یک دغدغه بزرگ خودش را برای رویارویی با برزیل آماده می‌کند و آن مصدومیت مدافع کناری‌اش یوسیپ استانیسیچ است که بازی برابر ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی را از دست داد. در غیاب او، یوسیپ یورانوویچ جانشینش شد و عملکردش هم قابل قبول بود. دیگر مدافع کناری کروات‌ها، بورنا سوسا هم که بازی برابر ژاپن را به دلیل بیماری از دست داده بود، جای خود را به بورنا باریشیچ داد اما انتظار می‌رود که برای بازی مقابل برزیل سوسا برگردد.

برزیل هم نگرانی‌های خاص خودش را درباره مصدومانش دارد. گابریل ژسوس و الکس تلس به دلیل مصدومیت جام را ترک کرده‌اند. الکس ساندرو دفاع چپ تیم هم در بازی مقابل کره جنوبی از ناحیه کشاله ران آسیب دید اما او امیدوار است که به موقع بهبودی‌اش را به دست آورد. به جز ژسوس و تلس سایر مصدومان برزیل از جمله دانیلو آماده هستند پس حضورشان در ترکیب اصلی هم محتمل است.

برزیل و کرواسی پیش از این دو بار در جام جهانی با هم روبه‌رو شده‌اند که برزیل هر دو مورد را برده است. آخرین مصاف آنها در این رویداد جام جهانی 2014 بود که دبل نیمار به برزیل کمک کرد بازی یک بر صفر باخته را 3 بر یک ببرد. کروات‌ها در طول تاریخ تنها یک بار در جام جهانی برابر رقبای امریکای جنوبی شکست نخورده‌اند که آن یک بار پیروزی 3 بر صفرشان برابر آرژانتین در مرحله گروهی بود.

در کل برزیل و کرواسی با هم چهار بار روبه‌رو شده‌اند که برزیلی‌ها هرگز در آن بازی‌ها بازنده نبوده‌‌اند. اولین مصاف این دو تیم سال 2005 بود که یک – یک مساوی شد. در سه بازی بعدی اما برزیل برنده مسابقه بود. آخرین بازی برزیل و کرواسی هم ژوئن سال 2018 در یک مصاف دوستانه بود که 2 بر صفر به سود تیم تیته خاتمه یافت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pxod3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جام جهانی قطر| تیته: برزیل دارد نتیجه زحمات ۴ ساله‌اش را می‌گیرد

واکنش باشگاه لورکوزن به بازگشت سردار (عکس)
آزمون آماده و سرحال در اختیار آلونسو؛