تاریخ انتشار: 1401/09/18 19:28
کد خبر: 13042

رکراکی: خوشحال می‌شوم رونالدو در زمین نباشد

ولید رکراکی، سرمربی تیم ملی مراکش، می‌گوید حضور در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی، پایان جاه‌طلبی این تیم نخواهد بود.
رکراکی: خوشحال می‌شوم رونالدو در زمین نباشد

تیم ملی مراکش پس از حذف اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر، فردا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف پرتغال خواهد رفت. ولید رکراکی، سرمربی مراکش، امروز در کنفرانس مطبوعاتی پیش از این دیدار حاضر شد و درباره شرایط این‌ تیم و روحیه جنگندگی بالای شاگردانش صحبت کرد.

* هدف ما شگفتی‌سازی مقابل پرتغال است
رکراکی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: تیم رقیب شامل گروهی از بهترین بازیکنان از سراسر جهان است که همه قابل احترام و تقدیر هستند اما تیم ملی مراکش جاه‌طلبی‌ای دارد که در تاریخ ثبت می‌شود. همه به نقاط قوت و ضعف حریف توجه می‌کنند و من هم برای این مسابقه برنامه‌ریزی مناسبی خواهم داشت. ما تلاش می‌کنیم در برابر رقیبی که نه تنها نامزد پیروزی در این مسابقه است، بلکه یکی از گزینه‌های کسب عنوان قهرمانی هم هست، بهترین عملکرد را داشته باشیم. هدف ما شگفتی‌سازی مقابل پرتغال است.

* می‌خواهیم همراه با هواداران، تاریخ‌سازی کنیم
او در ادامه عنوان کرد: من به تیم ملی مراکش افتخار می‌کنم؛ این اولین تیم در جهان عرب است که به این مرحله رسیده و همه هواداران عرب از ما حمایت می‌کنند تا با هم تاریخ‌سازی کنیم. ما برای مراکش بازی می‌کنیم و حمایت همه هواداران عرب و آفریقایی را از تیم ملی مراکش، احساس می‌کنیم. شادی هواداران مهم‌ترین هدف ما است. تیم ملی مراکش، پرچم همه مردم را به دوش می‌کشد. این حمایت و جو فوق‌العاده باعث می‌شود که توجه مردم به فوتبال باشد؛ این نشان‌دهنده اهمیت مسابقات است و از پول و جوایز ارزشمندتر خواهد بود.

* چیزی برای از دست دادن نداریم
رکراکی افزود: آنچه در اطرافمان می‌بینیم، لذت‌بخش است اما باید تمرکز داشته باشیم. ما کارهای بیشتری در پیش داریم؛ به خصوص اینکه ما باعث حذف تیم ملی بلژیک شدیم و انتظارات را بالا بردیم. می‌خواهیم به همه ثابت کنیم که برای دستاوردهای بزرگتری تلاش می‌کنیم. می‌خواهیم وارد تاریخ شویم اما چیزی که ترس من را بیشتر می‌کند این است که در مدت زمان کوتاهی مقابل تیم‌های قدرتمندی مانند کرواسی، بلژیک، کانادا و اسپانیا بازی کردیم و حالا هم با پرتغال بازی خواهیم کرد، اما چیزی برای از دست دادن نداریم.

* 26 بازیکن آماده در اختیار داریم
وی با تاکید بر اینکه نایف آگرد، مدافع تیم ملی مراکش، از آمادگی کامل برای این مسابقه برخوردار خواهد بود، تصریح کرد: در بازی های متوالی خستگی وجود دارد که منجر به مصدومیت جزئی می‌شود اما تیم ملی مراکش برای این بازی، 26 بازیکن آماده در اختیار دارد.

* امیدوارم رونالدو در بازی فردا حضور نداشته باشد
سرمربی مراکش در خصوص سبک بازی این تیم مقابل پرتغال توضیح داد: در این بازی، ما می‌خواهیم مالکیت توپ داشته باشیم و بازی را کنترل کنیم تا خطر تیم ملی پرتغال را کاهش بدهیم. چالش سختی خواهد بود، چرا که آنها بازیکنان بزرگی دارند. من به عنوان مربی مراکش، امیدوارم که کریستیانو رونالدو به عنوان یک بازیکن کلیدی، در این بازی حضور نداشته باشد؛ او یکی از بهترین بازیکنان فوتبال است.

* روحیه جنگندگی بازیکنانم به آنها انگیزه پیروزی می‌دهد
ولید رکراکی با اشاره به اینکه تیم ملی مراکش تحت هر فشاری خوب بازی می‌کند، تصریح کرد: روحیه جنگندگی به بازیکنان من انگیزه کسب پیروزی می‌دهد و این یک نکته مثبت است. ما برای یک حریف سخت و یک اسب سیاه برای رقبا هستیم. نقاط قوت و ضعف خود را می‌دانیم و هدف ما، تمرکز روی جزئیات، بازی با سرعت بالا و حل سریع مسائل است و عدم گلزنی می‌تواند کار ما را دشوارتر کند.

* شاید فکر می‌کنند مربیان عرب، چیزی از فوتبال نمی‌فهمند!
وی در مورد عدم استفاده تیم‌های اروپایی از مربیان عرب و آفریقایی گفت: دلیل آن را نمی‌دانم؛ شاید فکر کنند مربی عرب یا آفریقایی فوتبال را نمی‌فهمد اما ما قاره‌ای داریم که می‌تواند چیزهای بیشتری را در فوتبال، به دنیا عرضه کند. آیا روزی می‌رسد که یک مربی عرب، در بارسلونا یا منچسترسیتی حضور داشته باشد؟ من نمی‌دانم، شاید دلیل این موضوع، افکار آنها باشد. اما چیزی که من می‌دانم این است که فوتبال ربطی به ملیت ندارد و افکار هم ربطی به فوتبال ندارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2r6vw2

آخرین اخبار