تاریخ انتشار: 1401/09/20 00:04
کد خبر: 12990

اتفاق غیرمنتظره؛ فرصت دوباره به علیرضا فغانی در جام جهانی

علیرضا فغانی یکی دو سالی است به استرالیا مهاجرت کرده و در بازی های لیگ برتر این کشور سوت می زند.
اتفاق غیرمنتظره؛ فرصت دوباره به علیرضا فغانی در جام جهانی

در یک اتفاق جالب علیرضا فغانی بار دیگر وارد لیست داوران بین المللی می‌شود. علیرضا فغانی به دلیل اشتباه در بازی پرتغال – اروگوئه شانس قضاوت در ادامه بازی‌های جام جهانی را از دست داد و دوحه را ترک کرد.

یک اتفاق تلخ برای علیرضا فغانی پیش از شروع جام جهانی در دوحه حذف از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران در سال ۲۰۲۳ میلادی بود. بر همین اساس او نمی‌تواند در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ سوت بزند.

علیرضا فغانی به بهانه مهاجرت به استرالیا و نزدیک شدن به سن بازنشستگی از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران خط خورده است در حالی که بر اساس قانون جدید فیفا داوران می‌توانند تا سن ۴۸ سالگی قضاوت کنند.

حالا یک اتفاق خوب برای علیرضا فغانی در راه است. خبرهای رسیده حاکی از آن است فدراسیون فوتبال استرالیا قصد دارد برای سال ۲۰۲۴ میلادی نام علیرضا فغانی را وارد لیست بین المللی خود کند و در این صورت یک بار دیگر این داور ایرانی شانس قضاوت در بازی‌های بین المللی را به دست خواهد آورد. او به همین بهانه می‌تواند بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ را هم سوت بزند. البته به نمایندگی از فوتبال استرالیا.

علیرضا فغانی یکی دو سالی است به استرالیا مهاجرت کرده و در بازی‌های لیگ برتر این کشور سوت می‌زند.

فدراسیون فوتبال ایران اگر حذف علیرضا فغانی را پیش از ارسال لیست به کنفدراسیون فوتبال آسیا به او اعلام می‌کرد این داور می  توانست در لابی با فدراسیون فوتبال استرالیا وارد لیست داوران بین المللی فوتبال این کشور در سال ۲۰۲۳ شود. اما این اطلاع بعد از خط زدن صورت گرفت و کشور استرالیا هم لیست خود را برای سال ۲۰۲۳ تنظیم کرده است. بر این اساس علیرضا فغانی در سال ۲۰۲۴ بار دیگر شانس قضاوت در بازی‌های بین المللی را به دست خواهد آورد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2r65z2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جام جهانی قطر|‌ سانتوس: بدشانس بودیم/ در مورد آینده با رئیس فدراسیون صحبت می‌کنم