تاریخ انتشار: 1401/09/21 20:32
جام جهانی بعدی طلبم را صاف می‌کنم
کد خبر: 12939

قلی‌زاده: اتفاقات بازی انگلیس دیوانه‌کننده بود

علی قلی‌زاده امیدوار است بعد از جام جهانی در پنجره‌های جدید نقل و انتقالاتی بهترین اتفاق برایش رخ دهد.
قلی‌زاده: اتفاقات بازی انگلیس دیوانه‌کننده بود

علی قلی زاده، تنها بازیکن اسپورتینگ شارلوا بود که در جام جهانی قطر حضور داشت. او یک هفته پس از حذف ایران در مرحله گروهی، برای حضور در اردوی آماده‌سازی تیمش در ترکیه به هم تیمی های خود در شارلوا پیوست. باران و دمایی  20 درجه کمتر از دوحه هم باعث نشد تا لبخندش از بین برود و از در اختیار گذاشتن تجربه فراموش نشدنی اش در قطر با ما صرف‌نظر کند. در ادامه این گفتگو را می‌خوانید؛

* علی این جام جهانی را چگونه دیدی؟
- واقعاً خوب بود. باور نکردنی (می‌خندد). در سال 2018، من در روسیه حضور داشتم، اما بازی نکردم. احساس این بار کاملاً متفاوت بود زیرا من در ترکیب بودم. علاوه بر این، فکر می‌کنم از نظر انفرادی خوب بودم، هرچند متأسفانه در مجموع، می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. در آخرین بازی برابر امریکا چندین موقعیت را از دست دادیم. اما در کل، این اتفاق افتاد. هنوز هم فکر می‌کنم تجربه‌ای عالی بود.

* به خصوص با پاس گل مقابل انگلیس و تقریباً دو گل مقابل ولز؟
- بله، حیف بود واقعا. اول برای گل آفساید و بعد هم برای ضربه‌ای که به تیر خورد.

 

* اما باز هم بیشتر از چیزی بود که انتظار داشتید، درست است؟
- نه، چون واقعاً می‌خواستم گل بزنم. من می توانستم این کار را انجام دهم و به آن ایمان داشتم... اما من هنوز جوان هستم و زمان در پیش دارم.

* روی گل مردودی که زدی، بلافاصله احساس کردید که در آفساید هستید؟
- من شک داشتم. فکر نمی کردم سردار آزمون توپ را به من بدهد. او یک مهاجم بزرگ است. بنابراین، به نظر من، پاس من یک پاس گل بود. فکر می کردم او می خواهد کار را تمام کند و انتظار داشتم جشن بگیرم اما او توپ را به من پس داد. من واقعاً آماده دریافت آن نبودم و مستقیماً در مورد موقعیت خود تردید داشتم. به هرحال یک گل طلب من باشد. طلبی که ممکن است در جام جهانی بعدی صاف شود(می‌خندد).

* آیا از جو پیرامون این مسابقات شگفت زده شدید؟
- برای ما طوری بود که انگار در خانه بازی می‌کردیم چون هواداران زیادی در ورزشگاه داشتیم. به خصوص در برابر ولز و ایالات متحده. فضای خاصی بود. ما ثابت کردیم که جایگاه خود را داریم و فقط یک امتیاز برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی کم آوردیم. مهدی طارمی هم مثل بقیه تمام تلاشش را کرد. ما می‌خواستیم مردممان را خوشحال کنیم.

* پس از شکست سنگین بازی اول مقابل انگلیس احساس ضعف نکردید؟
- آنها شش موقعیت داشتند و شش بار گلزنی کردند، این دیوانه کننده بود! مسابقه‌ای که شاید سالی یک‌بار اتفاق بیفتد... اگر دوباره با آنها بازی کنیم، قول می‌دهم که دیگر شکست نخوریم. حداقل دیگر شش بر دو نبازیم. هرچند ما نباید دروغ بگوییم، آنها قوی تر بودند. بعد از آن بازی دو فینال باقی مانده بود. اولی را بردیم و به دومی نزدیک بودیم که…

* آیا این جام جهانی می تواند آینده و حرفه شما را تغییر دهد؟
- فقط خدا می داند، اما من با تمام وجودم امیدوارم. اگر بخواهد اتفاقی بیفتد، در ژانویه یا ژوئیه یا بعد از آن اتفاق می افتد، اما مهمتر از همه می خواهم روی تیم متمرکز بمانم نه هیچ چیز دیگر. در این بین، باید تمام تلاشم را برای شارلوا به کار بگیرم.

* از کار با مربی جدید فلیچه مازو که با شما غریبه نیست بگویید.
- او مانند یک پدر است. او اولین مربی من در سال 2018 در شارلوا بود وقتی که به اروپا آمدم. من از او به عنوان یک انسان و به عنوان یک مربی قدردانی می کنم. خوشحالم که دوباره با او کار می کنم و امیدوارم این کار را به خوبی انجام دهیم. کاری خوب برای بازگرداندن تیم به مسیر درست که باشگاه شایسته آن است."

* بهترین موقعیت بازی برای شما جناح راست است. با این حال، در سیستم فعلی، که قبلا توسط ادوارد استیل معرفی شد، شما نقش متفاوتی را ایفا می کنید که کمتر با ویژگی های شما مطابقت دارد، درست است؟
- هر مربی بهترین ها را برای تیمش می خواهد. من هم همینطور. اگر او به من بگوید که دفاع چپ بازی کنم، یا در جای دیگری، این کار را خواهم کرد، حتی اگر همه بدانند این بهترین پست من نیست. شما فقط باید به انتخاب ها احترام بگذارید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2owdq4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازیکن انگلیس در جام جهانی به خانه برگشت

چرا شکست مقابل انگلیس مانع صعود نیست؟
مرور سرنوشت همه بازندگان دور اول جام جهانی