تاریخ انتشار: 1401/09/24 14:08
جام جهانی قطر
کد خبر: 12837

الرکراکی: برای قهرمانی درجام جهانی فقط به معجزه نیازنیست

سرمربی مراکش نسبت به شکست مقابل فرانسه و عدم صعود به فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر واکنش نشان داد.
الرکراکی: برای قهرمانی درجام جهانی فقط به معجزه نیازنیست

سرمربی تیم ملی مراکش پس از شکست دو برصفر مقابل فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی به‌شدت از عملکرد بازیکنانش تمجید کرد.

ولید الرکراکی در کنفرانس خبری پس از دیدار با فرانسه گفت: ما به دستاورد بزرگی رسیده‌ایم. ما می‌دانیم که رسانه‌ها از ما حمایت کردند و در تلویزیون دیدیم که همه چقدر از عملکرد ما احساس غرور می‌کردند. ما ناراحت هستیم چراکه می‌خواستیم رویای مردم مراکش را زنده نگه داریم. ما باید این شکست را هضم کنیم. ما از به آنچه به آن رسیده‌ایم خوشحال هستیم، اما احساس می‌کردیم حتی می‌توانستیم از این مرحله هم عبور کنیم.

سرمربی شیر‌های اطلس ادامه داد: جزئیات کوچک باعث شد قهرمانان واقعی پیروز شوند. ما این را در بازی مقابل فرانسه دیدیم و آن‌ها مجبور شدند تعویض‌های زیادی را انجام دهند تا تفاوت را رقم بزنند. من به بازیکنانم گفتم به آن‌ها افتخار می‌کنم، همه مراکشی‌ها به آن‌ها افتخار می‌کنند و البته مردم جهان. ما به سختی کار کردیم و فوتبال آبرومندانه‌ای را به نمایش گذاشتیم. این چیزی بود که ما می‌خواستیم انجام دهیم.

الکراکی گفت: ما تصویر خوبی از مراکش و فوتبال آفریقا به نمایش گذاشتیم. ما تا جایی که می‌توانستیم در این رقابت‌ها پیشروی کردیم و این فوق‌العاده است، اما می‌خواهیم در آینده بهتر باشیم. اگر می‌خواهیم در نقشه فوتبال جهان بمانیم، باید این نمایش را تکرار کنیم. ما ممکن است مثل اسپانیا، برزیل و یا انگلیس خوب نباشیم، اما من می‌خواهم مراکش به همه رقابت‌ها راه پیدا کند. ما نشان دادیم آفریقایی‌ها می‌توانند شانه به شانه بهترین‌ها رقابت کنند.

او درباره مصدومیت مدافعان اصلی تیمش و تاثیر آن بر شکست در بازی دیشب گفت: ما نه از لحاظ تاکتیکی بلکه از لحاظ فیزیکی کم آوردیم. خیلی از بازیکنان ما با آمادگی ۶۰ تا ۷۰ درصدی به میدان رفتند، اما به هر حال تا نیمه‌نهایی پیشروی کردیم. بازیکنان من تصویر بسیار خوبی از تیم ما به نمایش گذاشتند و کیفیت خود را ثابت کردند.

الرکراکی در ادامه گفت: ما می‌خواستیم کتاب‌های تاریخ را دوباره بنویسیم، اما شما نمی‌توانید با معجزه‌ها قهرمان جام جهانی شوید، شما باید سخت تلاش کنید واین کاری است که ما آن را ادامه می‌دهیم.  

الرکراکی برای قهرمانی در جام جهانی فقط به معجزه نیاز نیست

سرمربی مراکش در پایان، درباره بازی رده‌بندی با کرواسی نیز گفت: این از لحاظ روانی، یک چالش است. ما در بازی پایانی خود هستیم و بازیکنان مصدوم زیادی داریم، اما می‌خواهیم بازی را بریم. من می‌خواهم به بقیه بازیکنان تیم شانس نشان‌دادن توانایی‌های خود را بدهنم. آن‌ها مشارکت فوق‌العاده‌ای در تیم داشتند، اما دقایق زیادی به میدان نرفتند. می‌خواهیم با حضور در جایگاه سوم جهان، کشورمان را مفتخر کنیم.

دیدار مراکش و کرواشی شنبه ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه «خلیفه» برگزار می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mrxw3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شکسته شدن رکورد عجیب تیم ملی مراکش/ شیرهای اطلس بالاخره از غریبه گل خوردند!