تاریخ انتشار: 1401/10/24 01:06
کد خبر: 11786

مزایای مالی ایالات متحده آمریکا از میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۶/ سپری کردن سالی تاریخی و رشد یانکی‌ها

جام‌جهانی ۲۰۲۶ در سه کشور آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار خواهد شد و منفعت‌های مالی از هم‌اکنون به سمت ایالات متحده سرازیر شده است.
مزایای مالی ایالات متحده آمریکا از میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۶/ سپری کردن سالی تاریخی و رشد یانکی‌ها

کمتر از یک ماه از قهرمانی آرژانتین در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌گذرد. آلبی‌سلسته در جام‌جهانی ۲۰۲۶ از عنوان قهرمانی خود دفاع خواهد کرد. و ایالات متحده که یکی از میزبانان تورنمنت جهانی بعدی است در حال حاضر از مزایای مالی زیادی بهره می‌برد.

فدراسیون فوتبال ایالات متحده (USSF) موفق به تمدید قرارداد با تمام حامیان مالی موجود خود مانند نایکی، فولکس‌واگن و دیلویت شد. در همین حال، فرمت جدید، استادیوم‌های پیشرفته و افزایش علاقه به فوتبال در کشور، جام جهانی بعدی را به یک فرصت تجاری بی‌نظیر تبدیل کرده است.

جام‌جهانی در سال ۲۰۲۶ به آمریکای شمالی باز می‌گردد و ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک میزبان آن هستند. فدراسیون فوتبال آمریکا که در سال ۲۰۲۲ سالی تاریخی را با توافق بر سر برابری حقوق تیم‌های ملی مردان و زنان تجربه کرد، روی رئیس جدید، مدیر حقوقی جدید و مدیر تجاری جدید سرمایه‌گذاری کرده است. فدراسیون در ماه‌های اخیر، با برندهایی مانند نایکی، فولکس‌واگن، دیلویت، چیپوتله، آل‌استیت، آنهویزر بوش و غیره به توافق رسید تا برای جام‌جهانی زنان ۲۰۲۳ و جام‌جهانی مردان ۲۰۲۶ همکاری کنند. فدراسیون بار دیگر قدرت مذاکره در زمینه‌های کلیدی مانند حقوق رسانه، حمایت مالی و محصولات مصرفی را دارد و می‌داند که قادر به برداشتن گام‌های مهمی در زمینه اقتصادی و ورزشی خواهد بود.

بزرگترین جام‌جهانی تاریخ

فیفا قرار است قالب جدیدی را با ۴۸ تیم به جای ۳۲ تیم معرفی کند. در همین حال، فاصله ۵۰۰۰ کیلومتری بین ونکوور، شمالی‌ترین محل برگزاری، و مکزیکو سیتی، که جنوبی‌ترین شهر است، وجود دارد. فاصله بین ۱۶ مکان (۱۱ استادیوم در ایالات متحده، دو مورد در کانادا و سه مورد در مکزیک) بسیار زیاد است، و مکزیک اولین کشوری خواهد بود که پس از تورنمنت‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۶، میزبان سه دوره جام‌جهانی خواهد بود.

آلفونسو موندلو، مدیر ورزشی MLS گفت: «در سال ۲۰۲۶، زمانی که بازیکنان برای جام‌جهانی آمریکا، کانادا و مکزیک به اینجا بیایند، سطح امکانات را می‌بینند و می‌خواهند اینجا بمانند. این می‌تواند راهی قطعی برای جذب ستاره‌ها باشد.»

سکوی پرش برای فوتبال آمریکا

رشد صعودی MLS که اکنون نه تنها ستاره‌های در حال افول بلکه استعدادهای جوانی را که به دنبال سکوی پرشی برای نشان دادن استعداد خود هستند را نیز جذب می‌کند و عملکرد خوب تیم ملی در قطر، شور و نشاط زیادی را در این کشور که در گذشته علاقه چندانی به فوتبال نداشت برانگیخته است.

الخاندرو بدویا، کاپیتان اتحادیه فیلادلفیا، در مصاحبه اخیر با EFE گفت: «تجربه ایالات متحده در قطر در سال ۲۰۲۶ عاملی کلیدی برای موفقیت خواهد بود. آنها می‌خواهند در خانه به دستاوردهای بزرگی برسند و امیدوارند به فینال جام‌جهانی راه یابند.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3njbr2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



گران‌ترین مربی جام جهانی ۲۰۲۲ کیست؟

ساوتگیت جواب برهالتر را نمی‌دهد!
چالش جدی در رابطه استاد و شاگرد