تاریخ انتشار: 1401/11/06 14:13
کد خبر: 11397

تیم ملی ایران زیر و رو می شود ؟ انقلاب مهدی تاج در راه

ممکن است به زودی هدایت تیم ملی به یک مربی ایرانی محول شود.
تیم ملی ایران زیر و رو می شود ؟ انقلاب مهدی تاج در راه

اینروزها کسی در مورد سرمربی تیم ملی حرف نمی‌زند. در نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هیچ صحبتی در مورد تیم ملی نشده است. اعضای هیئت رئیسه هم که در این باره صحبت می‌کنند، می‌گویند هنوز مهدی تاج به آنها مربی ای معرفی نکرده است و در صورت معرفی مربی در مورد آن تصمیم خواهند گرفت.

این قانون فدراسیون فوتبال است. انتخاب سرمربی تیم ملی از وظایف رئیس فدراسیون فوتبال است اما سرمربی معرفی شده، تنها با نظر حداکثری اعضای هیئت رئیسه می‌تواند، به خدمت گرفته شود.

خبر تازه ای در این باره به دستمان رسیده است. این همان چیزی است که مهدی تاج بعد از انتخاب دوباره به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال مطرح کرد. او گفت کارلوس کی‌روش در جام جهانی هدایت گر تیم ملی خواهد بود، اما بعد از جام جهانی هدایت تیم ملی به جواد نکونام محول می‌شود.

البته برنامه مهدی تاج این بود که جواد نکونام در جام جهانی به عنوان کمک روی نیمکت تیم ملی بنشیند و بعد از جام جهانی هم کارلوس کی‌روش مدیر فنی تیم ملی شود. هر چند بخش اول این ماجرا یعنی حضور جواد نکونام در کادر فنی تیم ملی محقق نشد اما کارلوس کی‌روش هم حاضر نیست در این برهه از زمان مدیر فنی تیم ملی شود و در صورت عدم انتخاب دوباره از سوی فدراسیون فوتبال هدایت یکی دیگر از تیم‌های ملی احتمالا چین یا قطر را برعهده خواهد گرفت.

مهدی تاج به خوبی متوجه شده که کارلوس کی‌روش محبوبت مردمی‌خود را از دست داده است و از سویی هر آنچه در چنته داشته در ۹ سال حضور در اردوی تیم ملی به فوتبال ایران منتقل کرده است و بهتر است هدایت تیم ملی به یک مربی جدید محول شود. انتخاب مربی ایرانی برای تیم ملی خواسته خیلی‌هاست و حسن‌های زیادی برای فدراسیون فوتبال دارد. یکی از آنها عقد قرارداد ریالی با سرمربی تیم ملی در دوره ای است که به بهانه تحریم‌ها همه درآمدهای دلاری فدراسیون فوتبال ضبط می‌شود. از سویی عملکرد خوب جواد نکونام در تیم ملی می‌تواند یک نمره مثبت در مدیریت مهدی تاج ثبت کند.

در صورت رسیدن به این جمع بعدی فدراسیون فوتبال در پایان لیگ جواد نکونام را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد کرد و به نوعی تیم ملی فیفا دی فروردین را از دست داد. خیلی از کارشناسان فوتبال در مشورتی که مهدی تاج با آنها داشت، این تصمیم را تایید کردند و باید منتظر ماند این تصمیم با نظر موافق اعضای هیئت رئیسه مواجه خواهد شد یا خیر.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36gmy4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کی‌روش در جام ملتها سرمربی ایران است!