تاریخ انتشار: 1401/11/12 14:35
کد خبر: 11152

بازتاب خداحافظی آنلاین کی‌روش با ایران

کناره‌گیری کارلوس کی‌روش از ایران با انتتشار پستی در اینستاگرام، در رسانه‌های فوتبالی جهان بازتاب داشت.
بازتاب خداحافظی آنلاین کی‌روش با ایران

کارلوس کی‌روش در دو مقطع هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده داشت و در مجموع در ۱۰۶ بازی به ۶۳ برد، ۲۸ مساوی و ۱۵ باخت رسید. کناره‌گیری او از هدایت "تیم‌ملی" در رسانه‌های فوتبالی جهان بازتاب داشت.

روزنامه آس اسپانیا نوشت: کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی با انتشار پستی به صورت "آنلاین" از تیم ملی ایران خداحافظی کرد.

او در این پست نوشت: "مایلم از بازیکنان بزرگم در تیم ملی ایران تشکر کنم."

کارلوس کی‌روش تایید کرد که به عنوان سرمربی تیم ملی ایران ادامه نخواهد داد. سرمربی پرتغالی دومین دوره خود را در تیم ملی ایران سپری کرد. حالا یکی از کاندیداهای جانشینی او پاکو خمز، سرمربی فعلی تراکتور است.

هرچند که این سرمربی اسپانیایی درباره اخبار رسانه‌ها مبنی بر حضور به جای کی روش در تیم ملی ایران گفت: انتشار این خبر با وجود مدت کوتاهی که اینجا هستم برای من بسیار خوشحال کننده است. این تجربه را دارم که نباید تمرکزم را روی کارهایی که بر عهده دارم از دست بدهم. مربیان ایران خیلی بیشتر از من زحمت کشیده‌اند.

کی‌روش که در جام های جهانی برزیل ۲۰۱۴، روسیه ۲۰۱۸ و قطر ۲۰۲۲ مربیگری ایران را برعهده داشت، با شکست ۶ بر ۲ مقابل انگلیس و برتری ۲ بر صفر ولز و باخت یک بر صفر به آمریکا در دور گروهی حذف شد.

سرمربی تیم ملی ایران بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ و از سپتامبر ۲۰۲۲ تا ژانویه ۲۰۲۳ سرمربی ایران بوده است. دستیار سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد دو قهرمانی در جام جهانی زیر ۲۰ سال و یک قهرمانی زیر ۱۶ سال اروپا با پرتغال دارد و یک جام سوپرکاپ با اسپورتینگ پرتغال و یک سوپرجام اسپانیا با رئال مادرید کسب کرد.

رسانه اسپانیایی caracoltv نیز نوشت:

کارلوس کی‌روش پرتغالی از هدایت تیم ملی ایران کناره گیری کرد. او در دومین حضور در ایران نتوانست در جام جهانی به دور دوم برسد و همراه ایران در دور گروهی کنار رفت.

کی‌روش در طول دوران حرفه‌ای خود در تیم‌هایی مانند اسپورتینگ دی لیسبوا، مترو استارز، ناگویا گرامپوس، امارات، آفریقای جنوبی، رئال مادرید، کلمبیا و مصر نیز مربیگری کرده است.

futbolred: کی‌روش دوباره کارش را از دست داد

این رسانه نیز در واکنش به کنار رفتن کی‌روش از تیم ملی ایران نوشت: سرمربی پرتغالی بار دیگر شغل خود را از دست داد و از تیم ملی ایران کنار رفت.

tlz: انتقاد هم از بازیکنان هم مربی‌ها

این سایت آلمانی نیز نوشت: در جام جهانی تیم ملی ایران در مرحله گروهی حذف شد. هم بازیکنان و هم کی‌روش در ایران با انتقاداتی مواجه شده‌اند.

رسانه‌های پرتغالی از جمله رکورد، آوبلا و اوژوگو نیز به بازتاب کناره گیری کی‌روش از تیم ملی ایران اشاره کردند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39loe3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیغام مهم یک بازیکن برای شاگردان کی‌روش/ نگران نباشید، حمله کنید!