تاریخ انتشار: 1401/11/14 16:10
کد خبر: 11071

اطلاعیه استقلال: به احدی اجازه بی حرمتی نمی‌دهیم

باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه ای درخصوص اتفاقات رخ داده در کرمان، اعلام کرد از باشگاه مس شکایت خواهد کرد.
اطلاعیه استقلال: به احدی اجازه بی حرمتی نمی‌دهیم

حواشی و اتفاقات پس از بازی استقلال و مس کرمان همچنان ادامه دارد. در لحظات پایانی این دیدار بود که مربی گلرهای مس به سمت ساپینتو حمله ور شد و تنش میان نیمکت دو تیم افزایش یافت که در نهایت با اخراج سرمربی پرتغالی آبی ها همراه شد.

مسی ها اعتقاد دارند که پس از گل سوم استقلال، ساپینتو حرکاتی را به سمت نیمکت آنها انجام داده که این مسئله منجر به خشم آنها شده است. ضمن اینکه ساپینتو در مسیر ورود به رختکن، مشت های گره کرده خود را به سمت هواداران مس نشان داده و این اتفاقات باعث تنش هایی شده است.

حالا باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه ای در این خصوص، نوشته است که «صحنه‌های دیدار روز گذشته تیم‌های استقلال و مس کرمان، از صحنه‌های زشت و ناپسند در فوتبال ایران بود».

در ادامه این اطلاعیه ضمن اشاره به اشتباهات داوری، آمده است: «در این مسابقه هم اشتباهات فاحش و پرتعداد داوری رخ داد که اثر مستقیم روی نتیجه بازی داشت و حق استقلال ضایع شد، و هم از جانب نیمکت تیم مس کرمان حواشی و اتفاقات ناپسندی رخ داد که منجر به تغییر مسیر مسابقه و شروع نا آرامی‌ها بود.»

آبی ها به همین دلیل، نوشته اند که ارائه توضیحاتی از سوی آنها ضروری است. در بند نخست این توضیحات آمده است:

«۱- به نظر می‌رسد برخی نیمکت نشینان تیم مس کرمان از ابتدای بازی به دنبال جنجال آفرینی و تحریک سرمربی استقلال بودند. کاملا غیر طبیعی است که یک عضو کادرفنی مس پس از گل اول این تیم، با طی کردن مسیر ۷۰ متری از نیمکت مس به آن سوی زمین و سمت نیمکت استقلال آمد و برخورد او با ساپینتو، منجر به جر و‌ بحث و اخطار اول به سرمربی استقلال شد.»

آبی ها در ادامه با اشاره به حرکت عجیب مربی گلرهای مس کرمان نوشته اند: «۲- حرکت زشت مربی مس کرمان و برخورد فیزیکی او با ریکاردو ساپینتو از صحنه‌های تلخ بازی و نشان دهنده بی احترامی به سرمربی تیم مهمان است. چگونه یک مربی به خود اجازه می‌دهد از سمت نیمکت خودشان به محوطه فنی رقیب بیاید و ضمن حمله به ریکاردو ساپینتو، با دست به سینه سرمربی تیم رقیب بزند؟! این رفتار در حد لیگ برتر ایران هم نیست و دلیل اصلی اتفاقات حاشیه‌ای دیروز بود. جالب این که با وجود این بی حرمتی‌ها و باختن نتیجه و اخلاق، طلبکار هم هستند و حقایق را وارونه جلوه می‌دهند. تصاویر اتفاقات حاشیه‌ای بازی، به طور کامل گویا و بیان کننده همه مسائل هست و این که سرمربی استقلال، شروع کننده هیچ اتفاقی نبود.»

در بند سوم این اطلاعیه ضمن اعلام شکایت از تیم مس کرمان، تأکید شده: «۳- باشگاه استقلال ضمن محکوم کردن رفتارهای زشت و دور از شان فوتبال که توسط برخی اعضای تیم مس کرمان و عوامل حاضر در ورزشگاه رخ داد، این اتفاقات را به شدت محکوم کرده و از این افراد به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت می‌کند. انجام رفتارهای زشت و تحریک آمیز و بعد ژست طلب کار گرفتن و مظلوم نمایی و فرافکنی، در فوتبال قدیمی شده و متعلق به دهه‌ها قبل است اما به نظر برای برخی‌ها بدنامی بهتر از گمنامی است و قصد دارند ناکامی‌های خود را با این شیطنت‌ها به حاشیه ببرند.»

در بند پایانی نیز به درگیری های رخ داده میان مأمورین انتظامی و ساپینتو اشاره شده و آمده است: «۴- مدیرعامل باشگاه استقلال شب گذشته و جهت پیگیری اتفاقات ورزشگاه باهنر کرمان و در دفاع از حقوق تیم و سرمربی خود، بلافاصله با فرماندهی محترم نیروی انتظامی کشور تماس گرفت و پس از گفت‌وگوهای انجام شده، قرار بر پیگیری این موضوع توسط نیروی انتظامی شد. باشگاه استقلال به طور تمام قد از سرمربی، اعضای کادر فنی و بازیکنان خود دفاع می‌کند و اجازه هیچ گونه هتک حرمت و بی احترامی به خانواده بزرگ و پر افتخار استقلال را به احدی نخواهد داد.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z6xj4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 ترکیب تیم فوتبال استقلال اعلام شد