تاریخ انتشار: 1401/11/19 14:09
کد خبر: 10890

چه آینده‌ای در انتظار «وارث» رونالدو است؟

وارث رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۲ همه را تحت تأثیر قرار داد اما به تیم جدیدی انتقال پیدا نکرد. چه اتفاقی برای او رخ خواهد داد؟
چه آینده‌ای در انتظار «وارث» رونالدو است؟

گونزالو راموس مهاجم پرتغالی یکی از مهره‌های کشف‌ شده در جام جهانی 2022 در قطر بود. بهترین لحظه‌های این مهاجم 21 ساله در دیدار یک‌هشتم نهایی برابر سوئیس (6 بر یک) رقم خورد که در آن هت‌تریک کرد. فرناندو سانتوس که مربی پرتغالی‌ها در این تورنمنت بود، ریسک گذاشتن کریستیانو رونالدو را به عنوان ذخیره کرد و راموس را از ابتدا به میدان فرستاد و شکست نخورد. رسانه‌های جهانی بلافاصله به گونزالو لقب "وارث" ستاره اصلی پرتغال را دادند و باشگاه‌های بزرگ برای جذب یک مهاجم جوان ابراز علاقه کردند. اوضاع راموس پس از موفقیت در جام جهانی چگونه پیش می‌رود؟

مهاجم بنفیکا در سن 11 سالگی به آکادمی این باشگاه پیوست و از سال 2020 در تیم اصلی بازی می‌کند. مدت‌ها در فهرست نهایی تیم‌های اروپایی قرار داشت. گونزالو در فصل 2022/2023 توانست خود را به عموم مردم بشناساند. راموس پس از جدایی داروین نونیز از باشگاه پرتغالی و پیوستن به لیورپول، مهاجم اصلی بنفیکا شد.

راموس در 22 بازی فصل 13 گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد. این پیشرفت از چشم فرناندو سانتوس دور نماند و این مهاجم جوان را به تیم ملی دعوت کرد. در 17 نوامبر، راموس نخستین بازی خود را برای پرتغال در بازی دوستانه برابر عربستان انجام داد (4:0). او در دقیقه 67 به میدان رفت  و در وقت باقی‌مانده یک گل زد و یک پاس گل داد. در جام جهانی قطر، مهاجم 21 ساله تقریباً هیچ شانسی برای اثبات خود نداشت. در بازی برابر تیم‌های ملی غنا و اروگوئه به ترتیب 2 و 8 دقیقه بازی کرد. برابر کره‌جنوبی نیمکت‌نشین بود اما در مصاف با سوئیس، راموس خود را به همه کره زمین نشان داد و سه گل به ثمر رساند.

مهاجم پرتغالی ملقب به جادوگر، جوان‌ترین بازیکن (21 سال و 169 روز) فوتبال در جام جهانی از سال 1962 شد که موفق به هت‌تریک در این مسابقات شده است. پیش از این، فقط فلوریان آلبرت مجارستانی موفق به انجام این کار شده بود (20 سال و 261 روز، یک چهارم نهایی جام جهانی 1962 با بلغارستان). در مرحله یک‌چهارم نهایی با مراکش، راموس گلی نزد، اما این موضوع از علاقه غول‌های اروپایی به او کم نکرد. خنده‌دار است اما نخستین تمایل برای به دست آوردن راموس توسط باشگاه پیشین رونالدو یعنی  منچستریونایتد ابراز شد. تیم انگلیسی، راموس را به عنوان یک تقویت کننده خط حمله‌اش در تابستان 2023 در نظر گرفته است. از سویی بنفیکا که یاد گرفته است با تیم‌های لیگ برتری مذاکره سختی داشته باشد، این بازیکن را با کمتر از 120 میلیون یورو رها نمی‌کند، بنابراین منچستریونایتد اگر بخواهد یک پرتغالی با استعداد به دست بیاورد باید هزینه‌های زیادی بپردازد.

تیم‌ملی فوتبال پرتغال ,

خورخه مندس، ایجنت جدید راموس نیز می‌تواند به یک معامله احتمالی کمک کند. به گزارش AS، این بازیکن فوتبال و این مدیر برنامه مشهور در ژانویه 2023 قراردادی امضا کردند. مندس در طول دوران حرفه‌ای خود با رونالدو نیز کار کرد اما پس از جدایی مهاجم 38 ساله از منچستریونایتد راه خود را از هم جدا کردند. این ایجنت تصمیم گرفته با راموس همکاری کند که هم در تیم ملی پرتغال و هم احتمالاٌ در منچستریونایتد قرار است جایگزین رونالدو شود. در سال 2019، گونزالو مورد توجه بایرن‌مونیخ قرار داشت اما در نهایت مذاکرات پیشرفت چندانی نداشت. در آن فصل، راموس کفش طلای قهرمانی زیر 19 سال اروپا را به دست آورد و با 4 گل بهترین گلزن مسابقات شد؛ بنابراین در استعداد او شکی نیست؛ غول آلمانی بازیکنی بدون پتانسیل را در نظر نخواهد گرفت.

رناتو پایوا مربی که در سطح پایه‌ای بنفیکا با راموس کار کرده است می‌گوید: گونزالو سزاوار هر اتفاقی است که برای او رخ دهد، این فقط یک فرصت بود. در بنفیکا وقتی در تیم جوانان به او فرصت می‌دادیم، همیشه از آنها استفاده می‌کرد. او عاشق رقابت است. گونزالو یک سختکوش و فردی بسیار متواضع است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ry9y3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهدی تاج: نباید جواب خیابانی را آن‌طور می‌دادم/ انتظار من از سوالات این نبود/ پذیرفته‌ام که شکست خوردیم