تاریخ انتشار: 1401/11/28 19:01
کد خبر: 10505

فوتبالیست دیگری که از خدمت سربازی فرار کرد

اعزام به خدمت سربازی به مسئله‌ای بحث‌برانگیز میان بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال تبدیل شده است.
فوتبالیست دیگری که از خدمت سربازی فرار کرد

 مسئله خدمت سربازی دو مدافع استقلال یعنی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند در فصل گذشته لیگ برتر به شدت پیگیری شد و این دو به ملوان بندر انزلی پیوستند تا این دوران مقدس را در جمع ملوانی‌ها سپری کنند. پس از آن صحبت‌هایی پیرامون وحید امیری نیز مطرح بود. این شرایط را اما در میان برخی بازیکنان لیگ برتری هم می‌بینیم که نه عقبه ملی دارند، نه مهره‌هایی تأثیرگذار و درجه یک به شمار می‌روند.

این نفرات فقط به لطف اینکه بازیکن لیگ برتری هستند، سال‌ها از اعزام به خدمت سربازی سر باز می‌زنند. آنها زمانی که احساس می‌کنند فوتبال‌شان رو به افول است و درآمدی نخواهند داشت، تصمیم می‌گیرند به سربازی بروند. آنهم نه مانند دیگر جوانان این مرز و بوم؛ بلکه در نهادهای خاص با حقوق‌های خوب و جایگاه معتبر. چه بسا برخی از آنها سر پُست هم حاضر نمی‌شوند و امتیازات ویژه‌ای برای‌شان وجود دارد.

اخیراً برای یکی از بازیکنان 32 ساله لیگ برتر فوتبال، دفترچه اعزام به خدمت صادر و اول اسفند به‌عنوان تاریخ اعزام او ثبت شده است. این بازیکن همواره در تیم‌های معمولی و نیمه پایین جدول به میدان می‌رفت و حتی بازیکن ثابت این تیم‌ها نیز نبود. حال سؤال این است که او چگونه بدون هیچ دلیلی تاکنون مشمول خدمت سربازی نشده است.

بازیکنان ملی‌پوش به دلیل داشتن وظیفه‌ای ملی، مطابق قانون می‌توانند تا 28 سالگی به خدمت سربازی اعزام نشوند. با این حال مشخص نیست بازیکن مذکور که حتی ملی‌پوش هم نبوده، چگونه تاکنون قسر در رفته و هیچ باشگاهی متوجه این معضل بزرگ نشده است.

بدون شک نفراتی در این ماجرا و ماجراهای مشابه دخیل هستند؛ چرا که نه تنها این بازیکن، بلکه بازیکنان زیادی شامل این سیاست‌های تبعیض‌آمیز می‌شوند. در حالی که در صورت اطلاع مراجع ذی‌ربط، با این افراد برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2a7vk2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دربی خوزستان برنده نداشت/ فولاد از پس صنعت نفت برنیامد
هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال؛