تاریخ انتشار: 1401/12/10 22:26
چرا اینفانتینو نام جعلی را درباره خلیج‌فارس به کار برد؟
کد خبر: 9911

افشای مکالمه مهم علی دایی با رئیس فیفا

علی دایی در مصاحبه‌ای از مکالمه خود با رئیس فیفا پرده برداشته؛ او گفته از اینفانتینو پیگیر نام جعلی درباره خلیج فارس شده است.
افشای مکالمه مهم علی دایی با رئیس فیفا

حضور علی دایی در مراسم THE BEST یا بهترین‌های فیفا یک اتفاق مهم برای فوتبال‌دوستان ایرانی است. تماشای چهره اسطوره فوتبال ایران روی استیج این مراسم و اهدای جایزه بازی جوانمردانه سال حس خوبی برای ایرانیان دارد و طی یکی، دو روز گذشته در فضای مجازی این مسئله بازتاب گسترده‌ای داشت.

در حاشیه مراسم فیفا دیدار علی دایی با جیانی اینفانتینو هم قابل توجه بود. دیداری که کسی از جزئیات آن باخبر نشد، اما حالا اسطوره فوتبال ایران در این خصوص صحبت کرده است.

علی دایی در گفت‌و‌گویی با سایت تابناک به بیان مطالبی درباره حضورش در مراسم بهترین‌ها و برخی موضوعات دیگری پرداخته که این مصاحبه را در ادامه می‌خوانید:

 

**حضور علی دایی در مراسم انتخاب بهترین‌های سال فوتبال جهان به‌خصوص در بخش اهدای جوایز برای مردم ایران خیلی جالب توجه و مهم بود.
-خب مردم شریف کشورم مانند همیشه به من لطف داشتند. البته این دومین مرتبه بود که در مراسم انتخاب بهترین‌های سال من جایزه یکی از منتخبین را می‌دادم. عکس‌هایش موجود است که زمان ریاست سپ بلاتر بود. آن موقع جایزه بهترین فوتسالیست سال را دادم.

**درست است، اما این‌ مرتبه حضور شما برای مردم ایران بسیار غرورانگیزتر شد و مایه افتخار بود. از زمانی که خبر حضورتان در این مراسم منتشر شد بین طرفدارانتان شور و حال خاصی حس می‌شد و مردم درباره آن صحبت می‌کردند.
-مردم خوب ایران این مرتبه هم در کنارم بودند و من را شرمنده محبت خودشان کردند. من علی دایی شرمنده این بزرگواران هستم که نتوانسته‌ام در حد شایستگی‌های‌شان خدمت‌گزار قابل و شایسته‌ای برایشان باشم.

**از فضای مراسم برای ما و مردم تعریف می‌کنید؟
-فضای کاملا عالی و خوبی بود. همه آیتم‌ها در نهایت نظم و زمان برنامه‌ریزی شده برگزار شد. همه چیز به موقع و سر زمان خودش شروع و به پایان رسید. یک برنامه باشکوه فوتبالی در نهایت دقت و نظم و مدیریت، برگزار شد. برای خودم بار دیگر یک تجربه بود. دوست دارم در فوتبال ایران هم همین‌طور باشد.

**تصویری از شما و جانی اینفانتینو در صحفه اینستاگرامتان منتشر شد که برخی آن را استوری کرده و با این مضمون نوشتند: «حالا یک ایرانی داریم که رئیس فیفا افتخار می‌کند با او عکس بگیرد.»
-مردم شریف میهنم در این‌جا هم به من لطف داشتند. واقعیت این‌ است که آقای اینفانتینو هم در این سال‌هایی که ریاست فیفا را برعهده دارد همیشه به من لطف داشته و با کارهایی که انجام داده من را مورد محبت قرار داده و شرمنده کرده است. دیدارهای متعدد و صمیمانه‌ای با ایشان داشتم و نگاه ویژه‌ای به توسعه فوتبال داشته. این‌بار هم در ملاقاتی که با هم داشتیم لطف خودش را نشان داد.

**در این ملاقات صحبت خاصی هم با رئیس فیفا داشتید؟
-موردی که بیشتر در موردش با ایشان صحبت کردم این بود که سوال مردم ایران را به آقای اینفانتینو انتقال دادم که برای خود من هم به شخصه مهم بود. این که چرا در بازی‌هایی که اخیرا در یکی از کشورهای همسایه ایران برگزار شد، ایشان واژه‌ای جعلی را به جای واژه تاریخی و اصیل خلیج فارس به کار بردند. در جواب من آقای اینفانتینو توضیح داد که چاره دیگری نداشتم چون نام تورنمنتی که برگزار می‌شد همانی بود که من استفاده کردم. برایم جالب بود که ایشان با تاریخ ایران کاملا آشنا بود و وقتی در این مورد خاص سوال کردم به واژه PERSIAN GULF که همان خلیج فارس است اشاره کرد و گفت که تنها دلیلی که آن واژه را در آن مسابقات استفاده کردم این بود که از سوی میزبان نام بازی‌ها آن‌طور انتخاب شد.

1806261

**از دیگر لحظات حضورتان در پاریس بگویید. از دیدار با هم‌دوره‌ای‌هایی مثل سامی الجابر و دیگر فوتبالیست‌های هم‌نسل خودتان...
-سامی الجابر که رفیق و دوست خوب قدیمی من است که از زمان بازیگری تا به امروز ارتباطمان پابرجا مانده است. خیلی از بزرگان فوتبال جهان در پاریس حضور داشتند. ضیافت شامی که به افتخار همه این ستاره‌ها برگزار شد و یک بازی دوستانه در جَوی عالی انجام دادیم و بعد مدت‌ها کنار هم پا به توپ شدیم.

**جایزه پوشکاش هم که به بازیکن لهستانی رسید که یکی از سه انتخاب شما بود؟ 
-گل مارسین اولسکی واقعا زیبا و شایسته دریافت این جایزه بود. یک بار دیگر این موفقیت را به ایشان تبریک می‌گویم.

**جایزه بهترین بازیکن، کسی را لایق‌تر از لیونل مسی می‌دانستید؟
-به اعتقاد من در این بخش واقعا حق به حق‌دار رسید. مسی در جام‌جهانی 2022 یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار و حتی می‌توانم بگویم بزرگ‌ترین عامل در قهرمانی آرژانتین بود.

**در مورد اهداء جایزه بازی جوان‌مردانه و بازیکنی که شما جایزه‌اش را دادید هم صحبت می‌کنید؟
-به نظر من بزرگ‌ترین کاری بود که یک انسان می‌تواند انجام بدهد. نجات جان یک هم‌نوع در وسط مستطیل سبز و درجریان بازی کار بسیار بزرگی بود که لوکا لوکوشویلی انجام داد.

**بعد از مدت‌ها در فضایی فوتبالی آن هم در بالاترین سطحش در دنیا قرار گرفتید. آیا با این اتفاق حس و میل بازگشت به فوتبال در شما زنده نشد؟
-اصلا به این مسئله فکر نکردم. خودم را به خدا سپرده‌ام که هر زمان در تقدیرم قرار داد و صلاح دانست بهترین اتفاق برایم رخ دهد.

**اما خیلی صحبت از حضورتان در تیم‌ ملی مطرح است.
-از تیم‌ ملی خبر ندارم که چه خواهد شد. مثل همیشه و مانند هر ایرانی برای تیم‌ ملی کشورم بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. ان‌شاالله در خصوص انتخاب سرمربی آینده بهترین تصمیم گرفته شود و بهترین گزینه که بتواند به موفقیت تیم‌ ملی کمک کند برای هدایت آن انتخاب شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3k9wd4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


لیگ ایران بدون خارجی! اصرار نکنید