تاریخ انتشار: 1401/12/19 16:59
کد خبر: 9466

ویژگی عجیب جهانبخش و یارانش

تیم فوتبال فاینورد در سال ۲۰۲۳ بارها با گل‌های دقایق پایانی توانسته در مسابقات رسمی به نتایج دلخواه برسد و کامبک بزند.
ویژگی عجیب جهانبخش و یارانش

تیم فوتبال فاینورد روتردام در چارچوب دور رفت مرحله‌ی یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا به مصاف میزبان خود شاختار دونتسک رفت و به نتیجه‌ی مساوی یک بر یک دست یافت. یاروسلاو یاتیکسکی ابتدا در دقیقه‌ی ۷۹ موفق شد تیم میزبان را پیش بیندازد اما این گل در دقیقه‌ی ۸۸ با ازکوئیل بولاوده پاسخ داده شد تا فاینورد با روحیه‌ای خوب مهیای دیدار برگشت شود.

شاگردان آرنه اسلوت در سال ۲۰۲۳ و در دوران پس از جام جهانی عملکرد خیره‌کننده‌ای در دقایق پایانی داشته‌اند. آنها در ۱۴ بازی برگزار شده در لیگ، جام حذفی و لیگ اروپا موفق به گلزنی در دقایق پایانیِ هشت دیدار شده‌اند که در هفت مسابقه این گل‌ها باخت را به تساوی و یا تساوی را به برد تبدیل کرده است.

آنها در اولین بازی رسمی خود در سال ۲۰۲۳ به مصاف اوترخت رفتند و با گل دقیقه‌ی ۹۰ علیرضا جهانبخش از شکست فرار کردند. ۲ بازی بعد و در جدال با خرونینگن پیروزی سه بر صفر در شرایطی به دست آمد که گل آخر این بازی در دقیقه‌ی ۹۱ به ثمر رسید.

فاینورد پس از سه هفته در جدال سرنوشت‌ساز مقابل پی‌اس‌وی در حالی که تا دقیقه‌ی ۸۱ با ۲ گل عقب بود توانست با گل‌های دقایق ۸۱ و ۹۶ از شکست فرار کند. علیرضا جهانبخش مرد اول این بازی بود و هر ۲ گل تیمش را وارد دروازه‌ی حریف کرد.

ویژگی عجیب جهانبخش و یارانش

 

تساوی چهار بر چهار برابر نایمخن در جام حذفی و در پایان ۱۲ دقیقه در شرایطی به دست آمد که تیم تحت هدایت اسلوت بازهم در ۹۰ دقیقه تیم بازنده بود اما گل‌های دقایق ۹۰ و ۹۲ کمک کرد تا بازی به تساوی کشیده شود و پس از ۴-۴ شدن تا پایان ۱۲۰ دقیقه، برد در ضربات پنالتی نصیب روتردامی‌ها شد.

 

آنها ۲ بازی بعدی و در جدال با آلکمار نیز با گل دقیقه‌ی ۹۰ توانستند پیروزی ۲ بر یک را جشن بگیرند. بازهم در ادامه یک هفته تاخیر افتاد و سپس شاهد پیروزی برابر هیرنفین با گل دقیقه‌ی ۸۰ بودیم. فاینورد در جدال با خرونینگن مجددا با گل دیرهنگام دقیقه‌ی ۸۸ به برتری یک بر صفر دست یافت تا جایگاه خود را در صدر جدول اردیویزه تثبیت کند.

این عملکرد درخشان در دقایق پایانی نشان از روحیه‌ی تیمی بالا، آمادگی بدنی فوق‌العاده، ذهنیت مثبت تیمی و همچنین تعویض‌های متبحرانه‌ی آرنه اسلوت است. خیلی از این گل‌ها توسط بازیکنان تعویضی زده شده است.

فاینورد هم‌اکنون در لیگ با ۵۵ امتیاز و سه امتیاز برتری نسبت به آژاکس در صدر قرار دارد. آنها در یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا با یک برد خانگی می‌توانند به یک‌چهارم نهایی صعود کنند. در جام حذفی هم این تیم ریشه‌دار باید در دور نیمه‌پایانی از آژاکس پذیرایی کند. شانس سه‌گانه در دسترس فاینوردی‌ها در این فصل وجود دارد و بدون شک نمایش درخشان در دقایق پایانی کمک شایانی به آنها تا به اینجای کار کرده است

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rrww2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توضیحات سرمربی هال سیتی درباره مصدومیت جدید صیادمنش