تاریخ انتشار: 1402/01/06 14:50
کد خبر: 8699

دغدغه مشترک ایران و کره: پرتغالی نباشیم!

کره جنوبی با سرمربی جدید خود، یورگن کلینزمن، نمایشی هجومی را از خود ارائه داد.
دغدغه مشترک ایران و کره: پرتغالی نباشیم!

یورگن کلینزمن که به عنوان بازیکن نقش مهمی در قامت یک مهاجم برجسته برای تیم ملی آلمان داشت، در پایان ماه گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی منصوب شد و پس از بازگشت به کره در اوایل ماه جاری، کار خود را به طور جدی آغاز کرد.

یورگن کلینزمن اولین بازی خود را هم به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کره جنوبی برگزار کرد که در این مسابقه تیمش در جدالی دوستانه مقابل کلمبیا به تساوی 2-2 دست یافت.

سرمربی آلمانی بعد از پائولو بنتو هدایت تیم ملی کره را برعهده گرفت؛ کره جنوبی با هدایت این سرمربی پرتغالی تا مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطر نیز پیش رفت، اما بعد از این مسابقات دو طرف با هم قطع همکاری کردند تا کلینزمن جای بنتو را بگیرد.

در اولین لیست انتخاب شده از سوی یورگن کلینزمن تفاوت چندانی با فهرست تیم ملی کره در جام جهانی دیده نمی‌شد و فقط نام دو بازیکن که در قطر حاضر بودند در آن وجود نداشت.

پس از اولین فراخوان در 20 مارس، بازیکنان اروپایی به تدریج به اردو ملحق شدند و تنها دو روز قبل از بازی، در تاریخ 22 مارس آنها توانستند به عنوان یک تیم کامل تمرین کنند، بنابراین انتخاب‌ها نیز مانند زمان جهانی بود.  

1835687

در تقابل با کلمبیا سون هیونگ مین با حرکت آزادانه در سراسر زمین و بدون توجه به نوک یا جناحین، خط حمله کره را رهبری کرد. کیو سونگ چو هم با ایجاد فرصت‌ها در حالی که سخت تلاش می‌کرد تا فشار بیاورد و با دیگر بازیکنان ارتباط برقرار کند، نمایش خوبی از خود ارائه داد.

سون هیونگ مین پس از گرفتن توپ 10 دقیقه پس از شروع بازی، از اشتباه دفاع حریف استفاده کرد و با ضربه پای چپ از سمت راست دروازه را باز کرد تا گل شماره یک کلینزمن به ثمر برسد. به طور کلی تیم  ملی کره با حفظ کار تیمی خود علی‌رغم سرعت بالا، نیمه اولی عالی را پشت سر گذاشت و کار را برای حریف دشوار کرد.

اما در نیمه دوم کلمبیا با استفاده از بازی فیزیکی در عرض چند دقیقه توانست دو گلی که در نیمه اول خورده بود را جبران کند و کار را به تساوی بکشاند.

جدای از نتیجه توجهات در این بازی دوستانه بیشتر معطوف به نگرش یورگن کلینزمن بود؛ جایی که حداقل در بازی اول کره جنوبی تحت هدایت او نمایشی خوب و امیدوارکننده‌ای داشت و باید دید که در دیدار برابر ارگوئه شرایط برای او و تیمش چگونه رقم خواهد خورد.

همچنین به نوعی می توان کره جنوبی و ایران را در اولین بازی‌ها تحت هدایت سرمربی جدید به یکدیگر تشبیه کرد. جایی که دیگر خبری از سرمربیان پرتغالی یعنی پائولو بنتو و کارلوس کی‌روش روی نیمکت‌ها نبود و هر دو تیم به مراتب نمایش هجومی‌تری را از خود ارائه دادند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48nqm4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تصمیم جالب و مهم سرمربی تیم ملی برای بازی ایران – کنیا