تاریخ انتشار: 1402/01/09 12:14
کد خبر: 8540

با قلعه‌نویی تا 2026، هیئت‌رئیسه تصمیم می‌گیرد

برخی معتقد هستند صرف‌نظر از هر نتیجه‌ای در جام ملت‌های آسیا، باید از امیر قلعه‌نویی حمایت شود و او در مسیر صعود به جام جهانی بعدی هم سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باشد.
با قلعه‌نویی تا 2026، هیئت‌رئیسه تصمیم می‌گیرد

 این موضوعی است که مورد درخواست امیر قلعه‌نویی هم هست. سرمربی تیم ملی هنوز از رفتاری که در گذشته با وی در تیم ملی داشته‌اند، ناراحت است. در جام ملت‌های 2007 تیم ملی در ضربات پنالتی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت و در بازگشت تیم ملی، ضمن انتقاد شدید از امیر قلعه‌نویی، وی جایگاه خود را در تیم ملی از دست داد. امیر قلعه‌نویی بعد از آن اتفاق تلخ همیشه گفت اگر از وی حمایت می‌شد، می‌توانست دست به کارهای بزرگی در تیم ملی بزند، اما در نهایت به خاطر یک ضربه پنالتی که از دست رفت، وی را دادگاهی کردند و از تیم ملی کنار گذاشتند. امیر قلعه‌نویی بعد از سال‌های سال دیروز هم در کنفرانس خبری بعد از بازی با کنیا اشاره‌ای به ضربه‌ای داشت که در آن جام ملت‌ها توسط مهدی مهدوی‌کیا از دست رفت و موجب حذف تیم ملی شد.

مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال هم موافق است از هم اکنون با امیر قلعه‌نویی تا جام جهانی 2026 قرارداد امضاء شود. اما در گذشته قرارداد با سرمربی تیم ملی مرحله به مرحله بسته می شده. حتی با کارلوس کی روش که 9 سال در فوتبال ایران ماند. نه فقط برای سرمربی تیم ملی بلکه برای مربیان دیگر تیم های ملی در دیگر رشته های ورزشی و در بخش آقایان و بانوان هم اینطور است. احسان اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال هم در مصاحبه دیروز این خبر را تایید کرد و گفت:« برنامه‌ریزی‌ها و تفکرات هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال سوای در نظر گرفتن اینکه چه کسی سرمربی تیم ملی خواهد شد، بنا بر این بود که سرمربی تیم ملی کشورمان در جام ملت‌ها با تیم ملی کار کند و نتیجه کارش بعد از جام ملت‌ها بررسی شود و اگر مورد تایید هیأت رئیسه باشد قرارداد او تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید شود. در حال حاضر هیچ پیشنهاد جدیدی به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیامده است و اگر هم پیشنهادی باشد تمام اعضا آن را بررسی خواهند کرد.»

عقد قرارداد با امیر قلعه نویی تا پایان جام جهانی 2026. در صورت طرح درخواست از سوی مهدی تاج در نشست هیات رئیسه و تایید آن از سوی اعضا هیات رئیسه این قرارداد امضا می شود و تا زمان برگزاری این نشست و مشخص شدن نتیجه آن قرارداد با امیر قلعه نویی بسته نمی شود. امیر قلعه نویی و دستیارانش در بازی دوستانه با روسیه و کنیا بدون قرارداد روی نیمکت تیم ملی نشستند. بدون شک اگر کادر فنی تیم ملی خارجی بود، بدون عقد قرارداد این کار را نمی کردند. فدراسیون فوتبال به دنبال روشن کردن این موضوع است تا بعد قرارداد را امضا کند. از آنجایی که تیم ملی هنوز با امیر قلعه نویی وارد مسابقات رسمی نشده است، فدراسیون فوتبال می تواند در این خصوص تعیین و تکلیف و بعد قرارداد را امضا کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pkjl2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معمای آرایش تیم ملی در دوره جدید؛ «قلعه‌نویی» علیه تفکرات سنتی؟