تاریخ انتشار: 1402/01/17 12:44
کد خبر: 8241

توضیح ژاوی درباره شکست سنگین بارسلونا مقابل رئال مادرید

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا درباره باخت سنگین شاگردانش در آخرین ال‌کلاسیکوی فصل توضیحاتی را ارائه کرد.
توضیح ژاوی درباره شکست سنگین بارسلونا مقابل رئال مادرید

ژاوی هرناندنس پس از سه برد متوالی در ال‌‌کلاسیکو‌ها بار دیگر طعم شکست در نبرد سنتی با رقیب دیرینه، رئال مادرید را چشید. مردان او در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا، 4 بر صفر به رئال مادرید باختند آن هم در خانه. به این ترتیب برد یک بر صفر آنها در بازی رفت بی‌ارزش شد و آنها از صعود به فینال باز ماندند.

سرمربی کاتالان‌ها درباره دلیل باخت تیمش به رئال مادرید اینگونه توضیح داد: زمانی که سطح دو تیم تا این اندازه به یکدیگر نزدیک باشد، استفاده از موقعیت‌ها رمز پیروزی است. ما در نیمه اول موقعیت داشتیم و استفاده نکردیم اما آنها از موقعیت‌های خود در نیمه دوم استفاده کردند. باید قبول کرد که آنها تیم برتر بودند و هیچ بهانه‌ای هم پذیرفتنی نیست. شکست بدی خوردیم.

ژاوی در خصوص اینکه چگونه عملکرد تیمش در نیمه دوم نسبت به نیمه اول دچار افتی فاحش شد و در نتیجه آن هم بازی را واگذار کرد، گفت: دومین گل حریف ضربه سنگینی به ما زد. همینطور پنالتی. توجه نکردن به جزئیات دلیل باخت‌مان بود و استفاده نکردن از موقعیت‌ها. علاوه بر این همانطور که در نشست خبری پیش از مسابقه گفتم، رئال مادرید شانس بیشتری برای صعود داشت. به هر حال آنها قهرمان اروپا هستند و تیمی بزرگ.

سرمربی بارسا در پاسخ به این سؤال که آیا باخت با این اختلاف و به این شیوه برای او تلخ‌تر از باخت قبلی‌اش در اولین ال‌کلاسیکوی فصل بوده است، اظهار داشت: خیر چون ما تا آخرین لحظه تلاش‌مان را کردیم، ضمن اینکه در نیمه اول هم بسیار خوب بودیم اما همانطور که گفتم، فوتبال بازی لحظه‌ها است و تیمی که از موقعیت‌ها استفاده نکرد، می‌بازد. سال گذشته ما 4 بر صفر رئال مادرید را بردیم و امسال آنها بردند اما ما هنوز هم شانس قهرمانی در لالیگا را داریم. حالا می‌رویم استراحت کنیم و برای بازی برابر خیرونا آماده شویم. از این شکست باید برای بازی‌های بعدی‌مان درس بگیریم. این شکست تلخ به ما نشان داد که باید بهتر از این‌ها رقابت کنیم. با تمام این‌ها من هنوز خوشبین هستم. در واقع باید خوشبین بود و اجازه نداد که حال و هوای این بازی روی عملکردمان برای بازی بعدی در لیگ تأثیر بگذارد. این بدترین شب زندگی من نیست. تیم ما یک نیمه خوب بود. فراموش نکنیم که بارسلونا فصل گذشته چه وضعیتی داشت. در اسپانیا برای بردن جام باید رئال مادرید را شکست دهید و در این فصل هم ما به خوبی با آنها رقابت کرده‌ایم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qlwp4

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره بارسلونا ال‌کلاسیکو بعدی را هم از دست داد