تاریخ انتشار: 1402/01/21 11:54
کد خبر: 8033

ناراحتی اولیایی در مورد استقلال

مدیر عامل پیشین باشگاه استقلال درباره وضعیت این روزهای این باشگاه تهرانی گفت: بر جسم یک فرد ضربه مغزی شده نشسته‌ایم و منتظریم تا ببینیم کی فوت می‌کند اما آینده باشگاه استقلال چه می‌شود؟
ناراحتی اولیایی در مورد استقلال

 در پاسخ به این پرسش که چرا بدهی استراماچونی از سال ۹۹ پرداخت نشده است و چرا صورت‌های مالی شفاف نیست؟ اظهار کرد: چون اطلاع دقیقی در این زمینه ندارم اظهار نظر نمی‌کنم، البته سعی کردم اطلاعاتی در این زمینه جمع‌آوری کنم که متاسفانه کسی جوابگو نبود.

متولی استقلال کیست؟

وی پیرامون این پرسش که چرا بعد از یک سال حذف شدن از آسیا فکری به حال بدهی‌های این تیم نشده است؟ گفت: بر جسم یک فرد ضربه مغزی شده نشسته‌ایم و منتظر مرگش هستیم، بدون اینکه بیاندیشیم آینده چه می‌شود. باید آینده نگری داشته باشیم. استقلال در حال حاضر زنده است و در لیگ نیز قدرتمندانه حضور دارد ولی متاسفانه متولی آن مشخص نیست. واقعا متولی این باشگاه در حال حاضر چه کسی است؟ به نظرم در حال حاضر  باید شورای عالی ورزش باید برای استقلال تصمیم گیری کند، هر چند در این شورا ظرفیت قانونی پیش‌بینی شده اما اشتباه فاحش این است که مرتب گذشته را شخم می‌زنیم ولی توجه نداریم که آینده این باشگاه چه خواهد شد.

وی گفت: اگر وزارت ورزش و جوانان متولی باشگاه است، چرا مسئولیت خود را به درستی ایفا نمی‌کند؟ اگر سازمان خصوصی‌سازی است، پس چرا این قدر تعلل می‌کند؟ تصمیم درست را  فوری بگیرند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال پیرامون این پرسش که مدیران فوتبال چقدر با مسائل اقتصادی آشنا هستند؟ تصریح کرد: در دنیا مدل‌های مختلفی برای باشگاه‌داری وجود دارد؛ از ۵ مدل که برای اداره باشگاه در دنیا هست کدام را انتخاب کرده‌ایم؟ فراموش نکنیم باشگاهی از نظر فیفا حق شرکت در مسابقات لیگ برتر و آسیایی را دارد که یک بنگاه اقتصادی باشد و از قوانین تجارت پیروی کند (ثبت قانونی در سازمان ثبت شرکت‌های تجاری).

یک سطر قانون درباره فوتبال حرفه‌ای نداریم

وی اضافه کرد: ۱۴ سال پیش لایحه جامع مدیریت باشگاه‌داری در مجلس مطرح شد ولی متاسفانه کماکان در انتظار مطرح شدن در صحن مجلس مانده، در حالی که بیش از ۲۰ سال است فوتبال حرفه‌ای داریم اما یک سطر قانون برای آن نداریم و مرتب با کج سلیقگی فوتبال حرفه‌ای را اداره می‌کنیم.

باشگاه‌ها با سلیقه شخصی اداره می‌شوند

اولیایی افزود: جایگاه فوتبال حرفه‌ای را در کمیسیون فرهنگی دیدیم اما عنوان نکردیم که با چه قانونی فوتبال حرفه‌ای را اداره کنیم. متولی فوتبال حرفه‌ای کیست؟ هر مدیری با سلیقه شخصی خود می‌آید بدون این که متولی اصلی باشگاه‌ها مشخص شود و همین امر سبب هرج و مرج مدیریت در باشگاها می‌شود. البته این مشکل در سایر باشگاه‌ها نیز وجود دارد چون قوانین باشگاه‌داری نداریم و هر مدیری سلیقه خود را اعمال می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دوره مدیران سنتی گذشته و باید به سمت مدیران نو و با دانش اقتصادی حرکت کرد؟ افزود: کسی که قانون تجارت را بلد است اما خودش نمی‌داند سهامدار و مالک کیست، انگار به مدیران عامل شلاق می‌زند. در قانون تجارت این مسائل توضیح داده شده قبل از این که روی افراد صحبت کنیم روی قوانین باید بحث کرد که از چه مسیری حرکت کنیم تا به هدف نهایی برسیم. برای باشگاه استقلال هنوز مسیریابی نشده است. این باشگاه دو بار در آسیا قهرمان شده و پر افتخارترین باشگاه ایران در آسیاست اما الان ژاپن، کره و عربستان که رقبای باشگاه‌های ما هستند کجا و در چه مسیری حرکت می‌کنند و ما در چه حال وضعی هستیم، واقعا دردآور است.

وی پیرامون این پرسش که اگر استقلال حذف شود چه آسیبی می‌بیند؟ خاطرنشان کرد: قله‌ فوتبال برای باشگاه ما در حد قاره و جهان است، فیفا در حال سرمایه‌گذاری برای رونق باشگاه‌های جهان است در حالی که ما از باشگاه‌های جهان عقب هستیم و این نه تنها از نظر روحی و روانی به ما لطمه می‌زند، بلکه از درآمد این مسابقات که عدد قابل ملاحظه‌ای هم هست نیز محروم می شود.

اولیایی همچنین در پاسخ به این پرسش که چند تیم مدارک خودشان را ارائه کرده‌اند؟ گفت: هنوز کمیته تشکیل جلسه نداده و قانونا هم اجازه اظهار نظر ندارم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gxl52

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ضربه تازه آجورلو به باشگاه استقلال