تاریخ انتشار: 1402/02/12 15:20
کد خبر: 6969

ساپینتوی بدون جام حامیانش را از دست می‌دهد؟

ریکاردو ساپینتو به‌دلیل شور و حرارت وصف‌ناپذیرش خیلی زود میان هواداران استقلال به محبوبیت رسید. مرد پرتغالی با وجود پرخاشگری‌های گاه و بیگاهش در جریان بازی‌های استقلال، از چشم هواداران این باشگاه نیفتاد و حتی به محبوبیتش نیز افزوده شد.
ساپینتوی بدون جام حامیانش را از دست می‌دهد؟

پیش از اینکه ساپینتو با استقلال دست همکاری بفشارد، شاید تصور بر این بود که ریکاردو به‌دلیل رفتارهایش در استقلال چندان دوام نیاورد اما برعکس این تصورات رقم خورد و مرد پرتغالی به یک چهره جذاب تبدیل شد.

ساپینتو اما با وجود محبوبیتی که به دست آورده، آینده‌ای نامعلوم در باشگاه استقلال دارد و روشن نیست که فصل بعد به‌عنوان سرمربی در این باشگاه به فعالیت ادامه دهد یا خیر؟!

ماندن یا نماندن ساپینتو در استقلال با وجود محبوبیتش به چند عامل بستگی دارد و این‌طور نیست که مرد پرتغالی را تحت هر شرایطی برای فصل بعد سرمربی استقلال بدانیم.

خود ساپینتو نیز درباره تداوم حضور در استقلال این اواخر با سیاست لب به سخن گشوده و حتی ماتا دستیارش نیز در پاسخ به این سؤال که استقلال فصل بعد نیز با ساپینتو ادامه خواهد داد، پاسخ ابهام‌آمیزی داده و هرگز با قاطعیت پیرامون تداوم حضور در استقلال حرفی به میان نیاورده است.

اخیراً نیز ساپینتو این جمله را به زبان آورده: «امیدوارم شرایطی به وجود آید که در استقلال بمانم.»

آری، ساپینتو خود نیز عمیقاً دوست دارد در استقلال بماند و به مربیگری در این باشگاه ادامه دهد اما به طور قطع اگر باشگاه استقلال خواهان تداوم همکاری با او باشد، ساپینتو قطعاً شرایطی پیش روی باشگاه استقلال خواهد گذاشت.

در عین حال نیز خواست و میل باشگاه استقلال برای ادامه همکاری با ساپینتو بسیار تعیین‌کننده است. شاید مدیران کنونی باشگاه استقلال برای آرام‌تر کردن حال و هوای درونی تیم سیاست خود را ادامه همکاری با ساپینتو عنوان کرده و در مصاحبه‌های خود حتی به ماجرای گرفتن لیست از این مربی اشاره کنند اما آنها که با معادلات پشت پرده استقلال آشنایی دارند، نیک می‌دانند که این تیم مدیریتی دوام چندانی در باشگاه استقلال نخواهد داشت و تغییرات در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد و آنگاه سیاستگذاران جدید باشگاه استقلال باید درباره آینده کاری ساپینتو نظر بدهند، ولو اگر این مربی راضی به تداوم حضور در این باشگاه باشد.

مؤلفه مهم‌تر که در ادامه همکاری ساپینتو با باشگاه استقلال نقش اساسی خواهد داشت، موفقیت در فصل جاری است. تکلیف ساپینتو با استقلال در لیگ برتر و جام حذفی هنوز مشخص نیست و به طور قطع اگر این مربی بتواند یکی از جام‌های باقی‌مانده را به دست آورد، بدون تردید مدیران آتی استقلال با هر سیاستی به‌دنبال جلب رضایت و تمدید قرارداد او خواهند بود به این دلیل که دستیابی به جام قهرمانی حتی در حذفی فشار را از ناحیه هواداران روی مدیران استقلال برای تمدید قرارداد این مربی گسترش خواهد داد اما اگر ساپینتو جامی نگیرد، حتی هواداران استقلال که با علاقه‌مندی درباره ساپینتو حرف می‌زنند، با تردید نسبت به ادامه همکاری مربی محبوب خود با استقلال خواهند نگریست و هیچ بعید نیست که حامیان او به طرز شگفت‌انگیزی بعد از ثبت ناکامی ریزش کند.

به هر حال ساپینتو اگر مایل به ادامه همکاری با استقلال باشد، باید نسبت به موفقیت‌های احتمالی در آینده بسیار جدی باشد. گرچه وضعیت مالی استقلال نیز آنچنان رو به راه نبوده و مشکلاتی را برای ریکاردو به وجود آورده و این مربی همواره دست بالاتری نسبت به مدیران باشگاه استقلال داشته است اما واقعیت این است که در همین شرایط بحرانی نیز ساپینتو اگر بخواهد حرف خود را در استقلال به کرسی بنشاند باید از لحاظ نتیجه‌گیری عملکرد مطلوبی از خود به جا بگذارد و دست‌کم یک جام به دست آورد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2x6op2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کریمی: حاشیه‌هایی که برای ساپینتو ایجاد می‌کنند، بی‌فایده است/ چیزی از ارزش‌های استقلال کم نشده است