تاریخ انتشار: 1402/02/25 09:35
کد خبر: 6182

بازگشت لژیونر ایرانی به قلعه امیر/ تماس سرمربی تیم ملی با ستاره بی‌حاشیه

گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی با سامان قدوس تماس گرفته تا او را برای حضور در اردوی تیم ملی ترغیب کند.
بازگشت لژیونر ایرانی به قلعه امیر/ تماس سرمربی تیم ملی با ستاره بی‌حاشیه

سامان قدوس از جمله لژیونرهایی است که هیچگاه به حق خود در تیم ملی نرسیده و همیشه به‌عنوان بازیکن جانشین در ترکیب قرار گرفته است. میانگین دقایق بازی او نسبت به تعداد آن، چنین موضوعی را اثبات می‌کند. سامان به ازای هر بازی فقط ۴۸ دقیقه در ترکیب تیم ملی قرار گرفته و همین مسأله یکی از دلایل نارضایتی او است. یادمان نمی‌رود قدوس برای حضور در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ که در روزهای فیفا برگزار نمی‌شود، جایگاه خود را در ترکیب تیم باشگاهی خود از دست داد و از این موضوع لطمه خورد.

قدوس در جام جهانی هم کمتر مورد توجه کارلوس کی‌روش قرار گرفت و تنها یک نیمه مقابل امریکا در بازی سوم فرصت حضور در زمین را به دست آورد. اتفاقاتی که بعد از این بازی در رختکن تیم ملی رخ داد، باعث دلخوری قدوس شد و همین بهانه‌ای شد تا او انگیزه بازی برای تیم ملی را از دست بدهد. سامان بعد از پایان جام جهانی به دوستان نزدیک خود گفت که شاید برای اردوهای بعدی راهی ایران نشود و تمرکز خود را روی رقابت‌های باشگاهی بگذارد.

همین اتفاق هم در اردوی فروردین ماه تیم ملی رخ داد و قدوس غایب بزرگ ایران مقابل روسیه و کنیا بود. بحث خداحافظی او از تیم ملی هم نخستین بار در ایران ورزشی مطرح شد و مورد توجه امیر قلعه‌نویی و همکاران او در تیم ملی قرار گرفت. همه کارشناسان و بخصوص امیر قلعه‌نویی که هدایت تیم ملی را برعهده دارد، خوب می‌دانند که حضور هافبکی با تجربه بازی در لیگ برتر می‌تواند کمک شایانی به تیم ملی در جام ملت‌های آسیا کند. به همین دلیل تلاش برای متقاعد کردن سامان آغاز شد و گویا تماس‌هایی هم از سوی سرمربی تیم ملی با او برقرار شده است.

گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی با سامان قدوس تماس گرفته تا او را برای حضور در اردوی تیم ملی ترغیب کند. سامان هنوز پاسخ روشنی به این درخواست نداده اما بعید نیست در اردوی بعدی تیم ملی نام قدوس را در لیست قلعه‌نویی ببینیم و او برای حضور در تورنمنت کافا راهی ایران شود. البته سامان تأکید کرده که هم و غم خود را روی انتخاب تیم جدید گذاشته و فعلاً نمی‌تواند تضمینی در این رابطه بدهد.

باشگاه برنتفورد هم به‌صورت رسمی اعلام کرد که برنامه‌ای برای استفاده از قدوس در فصل آینده ندارد و او به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند تیم جدید خود را انتخاب کند. توماس فرانک سرمربی برنتفورد با تمجید از بازیکن ایرانی خود گفت: «کار کردن با سامان لذتبخش بود. او بخشی از گروهی بود که به لیگ برتر صعود کرد و در دو فصل بعد یکی از اعضای ارزشمند تیم محسوب می‌شد. هر وقت از سامان خواسته شد که هرکجا که لازم است بازی کند، او هرگز ما را ناامید نکرد. در این مرحله از دوران حرفه‌ای‌اش، خیلی مهم است که سامان زمان بازی منظمی داشته باشد. ما نمی‌توانیم دقایقی را که سامان می‌خواهد به او پیشنهاد کنیم، بنابراین با ناراحتی همه تصمیم گرفتیم که او به‌عنوان بازیکن آزاد فرصت‌های جدیدی را دنبال کند. برای سامان آرزوی موفقیت در آینده دارم و از زحمات او در مدت حضورش در کنار ما تشکر می‌کنم.»

سامان نیم‌فصل از سلتاویگو در لالیگا پیشنهاد داشت و مالمو هم همیشه خواهان حضور او در سوئد است. با این حال از شفیلدیونایتد که به تازگی راهی لیگ برتر شده به‌عنوان مقصد بعدی سامان نام برده می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jl8z3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چراغ سبز غیرمنتظره قلعه‌نویی به قایدی