تاریخ انتشار: 1395/08/26 14:39
کد خبر: 248829

جوانگرایی جرأت می خواهد

شرایط بازی مقابل آلومینیوم را دارد و اگر ویسی بخواهد، در اراک در ترکیب سپاهان قرار خواهد داشت.
جوانگرایی جرأت می خواهد

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، جلال‌الدین علی‌محمدی که یکی از بازیکنان خوب سپاهان در این فصل بوده، حالا از اهمیت مسابقه‌ای می‌گوید که پیش‌ روی تیمش قرار دارد. او که شجاعت و جرأت ویسی را عامل اصلی جوانگرایی سپاهان می‌داند، به آینده طلایی‌پوشان امیدوار است. رسیدن به صدر جدول و بهبود عملکرد بازیکنان سپاهان پیش‌بینی علی‌محمدی از نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ است. ضمن اینکه او با شرایط فعلی، عملکرد این تیم در جام حذفی را با اهمیت‌تر از همیشه می‌داند.
با عملکردی که سپاهان در مسابقات لیگ داشته، پیروزی در بازی با آلومینیوم خیلی اهمیت دارد.
 دقیقاً همین‌طور است. جام حذفی میان‌بر خوب و راحتی برای رسیدن به سهمیه آسیایی است و کسب سهمیه در این فصل برای ما اهمیت بالایی دارد. بخصوص با شرایطی که در جدول لیگ برتر برای سپاهان پیش‌ آمده.
چرا سپاهان این فصل دچار چنین نوسان‌هایی شده؟
 واقعیت این است که عوامل متعددی در شرایط فعلی تیم دخیل بوده است. تغییر بازیکنان، جوان شدن آنها، تغییرات مدیریتی و خیلی عوامل دیگر باعث شده که سپاهان برای رسیدن به ثبات و شرایط ایده‌آل همیشگی‌اش نیازمند زمان باشد.
بیراه نیست اگر بگوییم شما تاوان جوانگرایی سپاهان را می‌دهید.
 جوانگرایی تیم در این فصل صلاحدید کادرمدیریتی و شخص سرمربی بوده و من نمی‌توانم در این رابطه اظهارنظری کنم اما سپاهان همیشه در رده پایه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و من فکر می‌کنم سپاهان در حال پوست‌اندازی است.
مقابل پارس جنوبی، جوان‌ترین سپاهان تاریخ بودید.
 بله، ما 4، 5 بازیکن داشتیم که متولد سال‌های 74، 75 بوده‌اند. بالاخره سپاهان باید از بازیکنانی که در تیم‌های پایه برای‌شان هزینه کرده استفاده کند و این فصل این اتفاق دارد می‌افتد.
اینکه عبدا... ویسی به این بازیکنان اعتماد می‌کند هم در نوع خود قابل توجه است.
 فکر نمی‌کنم هر تیمی جرأت این را داشته باشد که از 4، 5 بازیکن متولد سال‌های 74، 75 در ترکیب خود استفاده کند اما تفکرات آقای ویسی اینطور است که جوانگرایی کنند. ضمن اینکه او به همه بازیکنان همین‌طور اعتماد دارد.
اما این موضوع باعث شده عده‌ای فکر کنند که ویسی قید قهرمانی لیگ برتر را زده است.
 اینطور نیست. او فصل گذشته، شیرینی قهرمانی را حس کرده و بدون شک به دنبال این است که دوباره قهرمانی به دست بیاورد.
قبول داری که تا حدودی قهرمانی برای‌تان سخت شده؟
 ما هنوز ناامید نیستیم. درست است که پرسپولیس و تراکتورسازی از سایر تیم‌ها فاصله گرفته‌اند اما شک نداشته باشید که هرچه جلوتر می‌رویم، شرایط سپاهان بهتر و بهتر می‌شود. با گذشت زمان هماهنگی جوان‌های تیم بیشتر می‌شود و شرایط ما در جدول بهتر خواهد شد.
در حال حاضر شرایط سپاهان را چطور می‌بینی؟
 ما تمرینات خوبی را در این مدت پشت سر گذاشته‌ایم اما با توجه به اینکه در جام حذفی بازی داشتیم، نمی‌توانستیم اردویی برگزار کنیم. با این حال تمام تمرکزمان را روی تقویت تیم و نتیجه‌گیری در بازی‌های حذفی گذاشته‌ایم. البته تعطیلات لیگ هم واقعاً آزار دهنده شده و باعث شده لیگ حالت فرسایشی پیدا کند.
تعطیلات به همان اندازه که اعتراض برخی تیم‌ها را به دنبال داشته، به نفع بعضی تیم‌ها هم شده.
 بله. سری اول تعطیلات به برخی تیم‌ها کمک کرد که به هماهنگی مورد نظر خود برسند اما تعطیلات بعدی آنقدر به سود تیم‌ها نبود. به هر حال این آخرین تعطیلی است و بعد از 5 هفته، تعطیلات نیم فصل می‌رسد.
بازی سختی را مقابل آلومینیوم در پیش دارید.
 صد در صد همین‌طور است. روی بازی‌های جام حذفی نمی‌شود حساب کرد. آلومینیوم تیم پیکان را در تهران حذف کرده و حریف قدری به حساب می‌آید. جدا از این شرایط در جام حذفی همیشه فرق می‌کند و هیچ تیمی این بازی‌ها را دست‌کم نمی‌گیرد.
بازی‌های سپاهان در ادامه لیگ را چطور می‌بینی؟
 من معتقدم هیچ مسابقه‌ای ساده نیست و ما در ادامه رقابت‌ها هم باید با هماهنگی بیشتر با همه وجود برای رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش کنیم چون انتظارها از سپاهان بسیار بیشتر از این است که در میانه جدول باشد. اصلاً این جایگاه در شأن و شخصیت تیمی چون سپاهان نیست و ما همه تلاشمان را می‌کنیم تا سپاهان را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.
البته به نظر می‌رسد این ناهماهنگی‌ها، بیشترین آسیب را به دفاع تیمی زده است.
 نمی‌توانیم در این موضوع خط دفاعی یا فرد خاصی را مقصر بدانیم چون ما همه با هم دفاع می‌کنیم. شاید گل‌های خورده ما زیاد بوده اما خط دفاعی‌مان در این موضوع مقصر نیست. رفته رفته با هماهنگی بیشتر می‌توانیم این نقص را هم برطرف کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2akjje

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


متاسفانه پورحیدری را نشناختم