تاریخ انتشار: 1395/08/26 22:20
کد خبر: 248733

تساوی ایران وسوریه را به AFC تبریک می گوییم / مواظب کفتارهای پیر در کمین نشسته باشیم

در بازی ایران و سوریه چه اتفاقی رخ داد؟
تساوی ایران وسوریه را به AFC تبریک می گوییم / مواظب کفتارهای پیر در کمین نشسته باشیم

فرتاک ورزشی؛ همه شما بازی را دیدید . پیش از هر توضیحی درخصوص مسائل فنی این بازی، شرایطی را در نظر بگیرید که 2 کشتی گیر در روی تشک مسابقه با هم رقابتی پایاپای بر حسب شایستگی انجام دهند و در پایان کشتی گیری که مستحق پیروزیست ، دستش به عنوان فرد پیروز بالا میرود.

حال اگر مسابقه آن 2 کشتی گیر درون 1 استخر پر از آب برگزار شود، آیا باز هم می توان انتظار پیروزی از فرد شایسته را داشت؟ آیا در آن شرایط اصلا می توان کشتی گرفت و فن هایی را که لازم است، جهت نشان دادن توانایی های خویش علیه حریف اجرا نمود؟ مطمئنا جواب شما منفی است. پس از این هنرنمایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، که دست درازی کشورهای صاحب کرسی کره و قطر که همگروه ما نیز هستند، مشهود است، چگونه می توان چشم پوشی نمود؟

دقت کنید که به هیچ وجه قصد توجیه نداشته و نداریم، اما در روزی که داور، کنفدارسیون فوتبال آسیا و نفوذ قطر و کره، با واسطه قراردادن زمین ناهموار و باتلاقی مالزی مانع ادامه سیر صعودی و تکاملی پیشرفت فوتبال ایران شدند، نتیجه ای جز تساوی انتظار نمی رفت . البته از مدت ها قبل و در پی اتفاقات ورزشگاه آزادی مقابل قطر  که با باخت تحقیرآمیز آنها و همچنین عدم نتیجه گیری کره ای ها در بازی های گذشته خصوصا مقابل ایران در آزادی مصادف شد ، پیش بینی چنین شرایطی در مالزی دور از ذهن نبود .

 

XsAUzxMTUFVc

اگر کمی بیشتر با خود بیندیشید، به این نکته پی می برید که کشور پیشرفته مالزی ، ورزشگاه های فوق مدرن و سرپوشیده قابل توجهی دارد و از طرفی طبق روال بارش های موسمی سالیانه کشور مالزی و علم پیشرفته هواشناسی پیش بینی بارندگی روزهای اخیر امری واضح بود و این اقدام کنفدراسیون  فوتبال آسیا هیچ توجیهی نداشت.

حتی با فرض امکان بارندگی، اگر ورزشگاهی با سیستم زه کشی قوی و مسقف انتخاب می نمودند، این مشکلات بوجود نمی آمد . ورزشگاهی که سکوها و مهم تر از همه، چمن آن بیشتر به مزرعه شباهت داشت  تا زمین فوتبال، در آن بارندگی روزهای اخیر که حتی اجازه تمرینات آماده سازی مناسب را به ورزشکاران ایران نداد ، به کشتزاری شخم زده تبدیل شد و این همان چیزی بود که مسولان برگزار کننده جهت اهداف شوم شان ، مترصد آن بودند و با 2 ساعت تاخیر هم که شده و در اوضاعی نامساعدتر، می بایست طبق دستور مافیای فوتبال این بازی را برگزار می کردند تا تیم تاکتیکی کی روش را متوقف نمایند .

vHwMyAxsF6KU

 

بله همانطوری که دیدید با توجه به شرایط مذکور ، بازی از نظر فنی نکته خاصی نداشت و 2 تیم به همین علت ، با بازی هوایی و پاس های بلند و...سعی در ایجاد موقعیت و بازیسازی داشتند که این کار ، تا حدود زیادی محقق نشد . قطعا در بازی های بعدی، به دلایل زیر ، شاهد مسائلی اینچنینی توسط AFC علیه فوتبال بی کرسی کشورمان، در مقابل حریفان آسیایی خواهیم بود که اوج آنها می تواند در دوحه رقم بخورد :

1 . بدلیل اختلافات دیرینه بین  فوتبال ایران و قطر

2 . بدلیل نحوه خوشحالی تحقیر آمیز ایران پس از پیروزی شیرین در آزادی و حواشی جواد نکونام و باخت قطر در دقایق پایانی

3 . بدلیل میزبان بودن قطر و نفوذ کره و قطر در AFC

البته کارلوس کی روش مربی زیرک و هوشیاری ست و قطعا تدابیری کارگشا در قطر خواهد داشت .قطع به یقین تیم ایران با بالاترین و مستحکم ترین ساختار دفاعی، اجازه نزدیک شدن قطر به یک سوم دفاعی اش را نخواهد داد و با پرس شدید و یارگیری نفر به نفر، تمام راههای نفوذ قطر را خواهد بست، چرا که قطری ها با دانستن این نکته که دفاع ایران نفوذ ناپذیر است، با کمک عوامل پنهانی، جهت بر هم زدن تمرکز ایران، در صدد گرفتن خطاهای پشت محوطه جریمه، پنالتی و جنگ های روانی هستند .

ایران اگر می خواهد به جام جهانی روسیه چشمک بزند،  می بایست در قطر کار را یکسره کند و خیال خود را راحت نموده و تکلیفش را با ازبکها و کره ای ها مشخص کند و با جدا کردن مسیرش به سمت روسیه، کار را به اما و اگر روزهای پایانی نسپارد . قطعا در قطر ، یک بازی درگیرانه ، پر برخورد ، همراه با کارت های رنگی برای هر 2 تیم و 1 جدال تمام فیزیکی در میانه میدان، محتمل ترین پیشگویی خواهد بود .

 

boLyCgoZg7Js

 

اگر در بازی مقابل سوریه، بدلیل زمین نامساعد، پاس های سالم و بازی تکنیکی همراه با سرعت محقق نشد، در قطر بدلیل پرس شدید، محدودیت فضا و خراب کردن بازی توسط هافبک های 2 تیم ممکن است همین اتفاقات تکرار شود و اگر بازیکنان ایران با کاهش  ضریب اشتباهاتشان اسیر بازی احساسی و جنگ و جدل با قطری ها نشده و تمرکز خویش را حفظ کنند ، خواهند توانست تیم منتخب جهان ( قطر ) را مغلوب بزرگ این بازی  بنامند و نقشه های کره و ازبکستان را نقش بر آب کرده و خواب آنها را اشتباه تعبیر کنند .

در هر صورت ضمن تبریک به AFC بخاطر موفقیت دراین بازی، برای تیم ملی کشورمان در ادامه راه، آرزوی موفقیت دارم و به یوزپلنگ ها تاکید می کنم، مواظب کفتارهای پیر در کمین نشسته ای همچون قطر ، کره و مافیای AFC باشند.

 

نویسنده: محسن بابادی

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g5y6n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازی که روی هوا بود