تاریخ انتشار: 1395/09/06 10:52
کد خبر: 246879

طارمی مثـل آب خوردن موقعیت خـراب می‌کند!

عصر پنج‌شنبه در آغاز دوباره لیگ برتر ۴ بازی برگزار شد که در مهم‌ترین آن‌ها پرسپولیس صدرنشین در ورزشگاه شهدای‌ قدس میهمان تیم پیکان بود و با تساوی بدون گل برابر شاگردان مجید جلالی متوقف شد.
طارمی مثـل آب خوردن موقعیت خـراب می‌کند!

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، سرخ‌پوشان پایتخت که بازی قبلی‌شان مقابل نفت‌آبادان را با برد ناپلئونی پشت سر گذاشته بودند، برای حفظ صدرنشینی محکوم به پیروزی بودند اما دقیقا شرایط بازی با نفت تکرار شد و مهاجمان پرسپولیس موقعیت‌های گلزنی را یکی پس از‌‌ دیگری از دست دادند. ‌‌‌‌‌‌‌بیشترین موقعیت‌ها را هم مهدی طارمی مهاجم ‌ملی‌پوش و 5 گله پرسپولیس از دست داد که از جمله آن‌ها موقعیت تک به تکی بود که او در مواجهه با رحمان احمدی دروازه‌بان باتجربه پیکان خراب کرد و آه از نهاد سرخ‌ها بلند شد‌. فرصت‌سوزی طارمی دوباره فوتبال‌دوستان را به یاد اتفاقات فصل گذشته انداخت که تکروی‌ها،‌ بی‌دقتی‌ها و شاید هم بدشانسی‌های مهاجم بوشهری باعث شد او زیر‌تیغ انتقاد قرار بگیرد و چند هفته در امر گلزنی ناکام بماند. ‌اما پس از سپری کردن آن دوران سخت و پرانتقاد پای طارمی دوباره به گل باز شد، به طوری که این بازیکن در پایان فصل عنوان آقای گلی را به دست آورد.‌‌

 

حالا ظاهرا دوباره تاریخ برای طارمی و پرسپولیس در‌حال تکرار شدن است و انتقادها از این بازیکن پس از بازی با پیکان به اوج رسیده است‌. حتی سرمربی پرسپولیس هم در نشست خبری پس از بازی با پیکان به صورت ویژه درباره طارمی و عملکردش صحبت کرد‌. برانکو که در 2 سال گذشته به طور مداوم از موقعیت‌های از دست رفته گلایه می‌کند، زیرپوستی از طارمی انتقاد کرد و با ناآماده خواندن او گفت: «یک گلزن باید این خصوصیت را به صورت مادرزادی داشته باشد‌. طارمی بهترین گلزن تیم ما‌ست.‌ این مسئله را در نظر بگیرید که او در تابستان کنار ما نبود‌. او از وقتی از ترکیه بازگشت از 4 ماه، 3 ماه در خدمت تیم ملی بوده است‌. طبیعی است که او آمادگی صددرصد را نخواهد داشت.» با وجود نقدهایی که برانکو به طارمی وارد کرده، برخی پیشکسوتان پرسپولیس با سرمربی سرخ‌پوشان موافق نیستند و اعتقاد دارند مشکل فرصت‌سوزی طارمی و دیگر مهاجمان یک معضل چند‌وجهی است و از سوی کادرفنی هم باید تمهیداتی برای رفع این مشکل اندیشه شود تا طارمی مثل آب خوردن موقعیت گل از دست ندهد‌.

 

 

به گزارش خراسان ورزشی، مرتضی کرمانی‌مقدم، مهاجم دهه‌70‌ پرسپولیس، درباره بازی پرسپولیس و پیکان و فرصت‌‌هایی که مهاجمان سرخ‌پوش به‌ ‌ویژه طارمی‌ از دست دادند، به خراسان می‌گوید: «‌زیبایی فوتبال به‌ همین چیزهاست و قرار نیست همه توپ‌ها گل شود‌. به نظرم عملکرد مهاجمان پرسپولیس نسبت به بازی قبلی و قبل‌تر بهتر شده بود، ضمن این‌که پیکان هم تیم ضعیف‌ و کم‌مهره‌ای نیست و مساوی با این تیم در زمین خودش نتیجه بدی نیست.‌» پیشکسوت پرسپولیس در ادامه به دفاع از طارمی پرداخته و می‌گوید: «‌طارمی بازیکنی است که برای خودش ایجاد موقعیت می‌کند، دوندگی‌اش بالاست و از هوش بالایی هم برخوردار است. به‌هرحال هر بازیکنی فراز و‌نشیب دارد و طارمی هم از این قاعده مستثنی نیست و قطعا این‌گونه نمی‌ماند و خیلی زود به شرایط آرمانی باز می‌گردد، درست مثل اتفاقی که فصل گذشته برایش رخ داد و او با غلبه بر مشکلات با قدرت برگشت و آقای گل شد‌. بنابراین نباید به این بازیکن زیاد انتقاد کرد و او را تحت‌فشار قرار داد، چرا‌که مهاجم تحت‌فشار زیاد موقعیت بیشتری خراب می‌کند و وجهه خودش هم خراب می‌شود.‌»

 

مرتضی کرمانی‌مقدم برای بهبود وضعیت طارمی توصیه‌‌هایی دارد که کادر‌فنی پرسپولیس باید به آن عمل کنند: «‌به نظرم برانکو هم باید برای رفع مشکل گلزنی تیمش اقداماتی انجام دهد و با در نظر گرفتن تمرینات اختصاصی چارچوب‌شناسی را با مهاجمانش کار کند‌. همه انتقادها متوجه مهاجم نیست و باید مشکلات دو‌جانبه حل شود.‌» در‌شرایطی که پرسپولیس در گلزنی به بن‌بست خورده‌ مهاجم سابق این تیم که برانکو خیلی راحت قلم قرمز روی نام او کشید، دوباره گلزنی کرد‌. ساسان انصاری در بازی با سپاهان برای فولاد از روی نقطه پنالتی گل زد تا ششمین گل خود را در این فصل ثبت کند و حسرت پرسپولیسی‌ها را بابت از دست دادن چنین مهاجمی دو‌چندان سازد‌.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dn5om

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیام مهدی طارمی خطاب به هوادارن پرسپولیس؛ جبران می کنم!