تاریخ انتشار: 1395/09/13 19:19
کد خبر: 245319

بررسی ساحل عاج حریف تیم ایران

تیم ملی فوتبال ایران و ساحل عاج در مصافی تدارکاتی در امارات به مصاف هم می روند.
بررسی ساحل عاج حریف تیم ایران

به گزارش فرتاک ورزشی، تیم ملی ایران قرار است برای برگزاری بازی با قطر در راه جام جهانی 2018،دی ماه، راهی امارات شود و اردویی در این کشور برگزار کند و همچنین در تاریخ 18 یا 19 همان ماه، با تیم ساحل عاج بازی دوستانه ای را برگزار کند. دیدار با تیمی مطرح که به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی اش در رقابت های جام ملت های آفریقا است.

فیل ها چگونه شناخته شدند؟

شاید خیلی ها جام ملت های آفریقای 92 را به یاد نداشته باشند. جامی که ساحل عاج در سنگال گل کاشت و در حضور تیمهایی مانند غنا، نیجریه و کارون با ستاره هایی چون آبدی پله، رشیدی یکینی، آنتونی یه بوآ، استفان کشی و ... توانستند با استفاده از قدرت بالای گلزنی در پنالتی، فاتح این جام شوند و در همان سال، در جام کنفدراسیون ها به مقام چهارم دست پیدا کنند. فوتبالدوستان ایرانی، ساحل عاج را از جام جهانی 2006 به خوبی شناختند. یا شاید یکی، دو سال قبل از آن با ظهور ستاره ای چون دیدیه دروگبا. فیل ها در جام جهانی 2006 در گروه مرگ با هلند و آرژانتین و صربستان هم گروه شدند. دو شکست شرافتمندانه مقابل دو غول گروه متحمل شدند و علی رغم پیروزی مقابل صربستان از جام کنار رفتند. چهار سال بعد هم دوباره در همان مرحله گروهی حذف شدند. در گروهی که پرتغال، برزیل و کره شمالی حضور داشتند. عملکردشان بهتر بود اما هنوز یارای رقابت با بزرگان را نداشتند. در برزیل هم حضور داشتند. این بار در گروهی که می شد، از آن صعود کرد. با ژاپن، کلمبیا و یونان. اما گرد پیری روی سر ستاره ها نشسته بود و جوان هایی چون بونی و اوریر و ژروینیو هم نتوانستند جور یایا توره و دروگبا و کالو و ... را بکشند و نارنجی پوشان بازهم در مرحله گروهی ماندند.

ساحل عاج در چه حال است؟

ساحل عاج پس از جام جهانی 2014 دست به یک شبه انقلاب زد. صبری لاموشی جدا شد و سال بعد از جام جهانی آن ها با میشل دوسویر فرانسوی به توافق رسیدند. سرمربی اسبق تیم ملی گینه و باشگاه کن فرانسه. قهرمان جام ملت های آفریقا شدند؛ برای دومین بار. پس از 13سال.  بازیکنانی چون توره و دروگبا دیگر در تیم ملی حضور ندارند. تیم جوان شده و هنوز به قدرت ده سال قبل نرسیده است. آنها هم اکنون در حال آماده سازی برای رقابت های جام ملت های آفریقا هستند و می خواهند از مقام قهرمانی شان دفاع کنند.

 

در جاده روسیه

فیل ها تازه مرحله سوم را آغاز کرده اند. جایی که با تیمهای مالی، گابن و مراکش هم گروه هستند. آنها با یک برد و یک تساوی صدرنشین گروه خود هستند اما اینکه از الان صعودشان را قطعی بدانیم؛ یک اشتباه محض است. آن هم در قاره ای که هر سال ممکن است قهرمان و پدیده ای نوظهور داشته باشد.

چند خط برای آقای سرمربی

میشل دوسویر. سرمربی 57 ساله ای که سال های زیادی را در آفریقا گذرانده است. دروازه بان اسبق تیم های کن، نیس و آلس فرانسه و مربی تیم کن حدفاصل سال های 1996 تا 2002. دوسویر سال 2006، دستیار هنری میشل در تیم ساحل عاج و در جام جهانی بود. سپس به کن برگشت و این بار سرمربی شد. پس از آن سرمربی تیم ملی بنین شد. دو سال بعد با جدایی از این تیم به گینه رفت. 5 سال را به صورت غیر مداوم در این کشور گذراند و نتایج فوق العاده ای را کسب کرد و برای خودش  اسم و رسمی به هم زد. سرانجام در جولای 2015، نفر اول کادر فنی تیم ملی ساحل عاج شد و بعد از 9 سال به این کشور برگشت.

ساحل عاج در سالی که گذشت

ساحل عاج در سال 2016، هفت بازی رسمی و دوستانه انجام داد.

سودان 0-1 ساحل عاج

مجارستان 0-0 ساحل عاج

ساحل عاج 2-2 گابن

سریا لئون 1-1 ساحل عاج

ساحل عاج 3-1 مالی

ساحل عاج 0-0 مراکش

فرانسه 0-0 ساحل عاج

ساحل عاج هم مانند ایران در سالی که گذشت؛ هیچ باختی را تجربه نکرد. آنها مقابل تیم بزرگ فرانسه هم در استادیو بولائرت به تساوی بدون گل دست پیدا کردند.

 

ستاره های ساحل عاج

علی رغم رفتن ستاره هایی چون دیدیر دروگبا، باکاری کونه، یایا توره، حبیب کولوتوره، امانوئل ابوئه، عمر باری و .... هنوز هم فوتبال ساحل عاج ستاره های اسم و رسم داری دارد. سرجی اوریر مدافع کناری با استعداد پاریسن ژرمن که در جام جهانی 2014 هم حضور داشت جزو شناخته شده ترین ستاره های این تیم است. سالومون کالو، مهاجم اسبق چلسی همچنان در این تیم حضور دارد. او حالا عضوی از تیم هرتابرلین آلمان است. تیمی که اصلا برای ایرانی ها به واسطه حضور علی دایی ناشناخته نیست.  بیلی، مدافع من یونایتد و آکا، بازیکن من سیتی دو بازیکنی هستند که در شهر منچستر، نماینده های ساحل عاج به شمار می روند. لامین کونه(ساندرلند)، کوجیا(استون ویلا)، گرادل(بورن موث)، جه جه(واتفورد) و ویلفرد بونی(استوک سیتی) دیگر بازیکنان جزیره نشین ساحل عاج هستند. نفراتی چون آدام ترائوره و سری دی(بازل سوئیس)، کی سیه( آتالانتا) هم هستند که در تیمهای خوبی توپ می زنند و در نهایت دو بازیکن بزرگ دیگر که در لیگ های عجیب توپ می زنند. ژروینیو، ستاره تکنیکی سابق تیم های آرسنال و آ اس رم حالا در هبی چین بازی می کند و روماریچ، هافبک تنومند ساحل عاج هم در لیگ هندوستان مشغول به بازی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vooe6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


به‌ جای کی‌روش، دستیارانش بازی‌ها را می‌بینند