تاریخ انتشار: 1395/09/18 14:23
کد خبر: 244343

استقلال - تراکتورسازی؛ چوبله در آستانه چوبله شدن در آزادی!

تیم‌های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز فردا جمعه آخرین و حساس‌ترین دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند.
استقلال - تراکتورسازی؛ چوبله در آستانه چوبله شدن در آزادی!

به گزارش فرتاک ورزشی، پرونده هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال فردا جمعه - 19 آذر ماه - با دیدار حساس تیم‌های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز بسته می‌شود که این بازی از ساعت 16:20 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

گروه داوری: داور وسط: بیژن حیدری - کمک‌ها: رضا سخندان، محمدرضا ابوالفضلی و اشکان خورشیدی؛ ناظر: فریدون اصفهانیان

دوئل 6 امتیازی مدعیان

استقلال تهران (میزبان): یاران علیرضا منصوریان در هفته‌های اخیر به جز بازی با گسترش فولاد در سایر دیدارهای خود از لحاظ کسب امتیاز موفق عمل کرده‌اند که این باعث شده است تا آبی‌پوشان خود را تا رده پنجم بالا کشیده و حال در فاصله 8 امتیازی صدر جدول قرار دارند. این تیم در آخرین بازی خود میزبانش صبا را با 2 گل شکست داد و با کسب 3 امتیاز به این دیدار خانگی می‌آید و از طرفی چون تراکتورسازی از رقیبان استقلال برای قهرمانی محسوب می‌شود، پیروزی در این دیدار 6 امتیازی برای استقلال بسیار حائز اهمیت است.

جایگاه در جدول: آبی‌پوشان پایتخت هم اکنون با 4 پیروزی، 6 تساوی و 2 شکست و مجموع 18 امتیاز در رده پنجم قرار دارند.

بازیکن تاثیرگذار: کاوه رضایی (4 گل و 3 پاس گل)
بازیکن محروم: --------------
بازیکن مصدوم: محسن کریمی

نتایج پنچ بازی اخیر استقلال:

* سیاه جامگان مشهد 0 - 1 استقلال تهران
* استقلال تهران 2 - 0 سایپا تهران
* فولاد خوزستان 1 - 1 استقلال تهران
* استقلال تهران 2 - 2 گسترش فولاد تبریز
* صبای قم 0 - 2 استقلال تهران

- استقلال از پنج بازی اخیر خود 3 برد و 2 تساوی کسب کرده و ضمن شکست‌ناپذیری در طی این دیدارها در هر 3 برد خود نیز موفق به کلین‌شیت شده است. 

سرخ‌پوشان در اندیشه بازپس‌گیری صدر جدول

تراکتورسازی تبریز (میهمان): سرخ‌پوشان فوتبال تبریز درحالی در این هفته از رقابت‌ها میهمان استقلال تهران هستند که با تساوی خانگی در هفته دوازدهم مقابل پدیده مشهد صدر جدول را به همرنگ تهرانی خود واگذار کردند و بی‌شک اصلی‌ترین هدف یاران قلعه‌نویی در مصاف با آبی‌پوشان پایتخت، بازپس‌گیری آن خواهد بود؛ لذا نماینده تبریز با توجه به فاصله دو امتیازی خود با صدر جدول جهت تحقق این خواسته محکوم به پیروزی برابر استقلال است. هرچند این امر توقف پرسپولیس برابر پدیده در دیگر دیدار هفته سیزدهم را نیز می‌طلبد.

جایگاه در جدول: تراکتورسازان با 6 برد و 6 تساوی و 24 امتیاز مکان دوم جدول را به خود اختصاص داده‌اند و این درحالی است که این تیم بهترین خط حمله لیگ را با 19 گل زده در اختیار دارد.

بازیکن تاثیرگذار: محمد ایرانپوریان (5 گل و 4 پاس گل)
بازیکن محروم: --------------
بازیکن مصدوم: سعید آقایی، سینا عشوری و محسن بنگر

نتایج پنچ بازی اخیر تراکتورسازی:

* سایپای تهران 0 - 0 تراکتورسازی تبریز
* تراکتورسازی تبریز 2 - 2 فولاد خوزستان
* گسترش فولاد تبریز 0 - 2 تراکتورسازی تبریز
* تراکتورسازی تبریز 2 - 1 صبای قم
* تراکتورسازی تبریز 1 - 1 پدیده مشهد

- تراکتورسازی از پنج بازی اخیر خود صاحب دو پیروزی و سه تساوی است و همچنین تا پایان هفته دوازدهم یکی از دو تیم بی‌شکست لیگ محسوب می‌شود.

تقابل‌های ویژه:

امیر قلعه‌نویی که سال‌ها به عنوان بازیکن و مربی در تیم استقلال تهران حضور داشته و با کسب 3 جام لیگ برتر پرافتخارترین مربی آبی‌پوشان در لیگ برتر محسوب می‌شود، در این دیدار رودرروی تیم سابقش قرار می‌گیرد.

از سویی بختیار رحمانی که در لیگ پانزدهم به عنوان بازیکن سرباز در تیم تراکتورسازی بازی کرد و فصل جنجالی را با حواشی فراوان در این تیم سپری و در انتهای فصل در انتقالی قابل پیش‌بینی(!) راهی استقلال شد، در بازی فردا برابر یاران سابقش انگیزه زیادی برای اثبات توانایی‌های خود خواهد داشت.

افزودنی است امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان به عنوان سرمربیان دو تیم دوئل استاد - شاگردی را برگزار می‌کنند.

نتایج کامل جدال‌های رودررو در لیگ برتر:

استقلال 4 - 0 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 0 - 1 استقلال/ تراکتورسازی 1 - 1 استقلالاستقلال 2 - 2 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 1 - 1 استقلال/ استقلال 1 - 2 تراکتورسازیاستقلال 2 - 3 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 0 - 2 استقلال/ تراکتورسازی 2 - 0 استقلالاستقلال 1 - 0 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 1 - 1 استقلال/ استقلال  1 - 3 تراکتورسازیتراکتورسازی 2 - 2 استقلال/ استقلال 1 - 4 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 0 - 0 استقلال/ استقلال 2 - 3 تراکتورسازی

اشاره: دو تیم تاکنون شانزده بار در رقابت‌های لیگ برتر با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند که در این دیدارها برتری با تراکتورسازی بوده و بخصوص در 6 تقابل اخیر که این تیم برابر حریف تهرانی خود شکست نخورده است.

- در این 16 بازی، 6 برد سهم تراکتورسازی و 4 برد سهم استقلال بوده و 6 دیدار نیز با تقسیم امتیاز به پایان رسیده است. در این بین پرگل‌ترین بازی‌های دو تیم به سود نماینده تبریز رقم خورده و تنها یک تساوی بدون گل در نتایج آنها دیده می‌شود.

- این آمار وقتی جالب به نظر می‌رسد که سرخ‌پوشان تبریز در سه دیدار اخیر خود مقابل رقیب پایتخت‌نشین در ورزشگاه آزادی این تیم را با شکست مواجه کرده و سد محکمی در مقابل حریف بوده‌اند؛ به عبارتی دیگر تیمی که پس از 4 پیروزی پیاپی برابر پرسپولیس عدد 4 را به عنوان کری برای رقیب همشهری خود به کار می‌برد، در این بازی در آستانه 4 تایی شدن قرار دارد.

- همچنین امیر قلعه‌نویی با هدایت تراکتورسازی دو بار در ورزشگاه آزادی برابر استقلال قرار گرفته و در هر دو دیدار نیز با نتیجه مشابه 3 بر 2 تیم سابقش را شکست داده است. ضمن اینکه در هر دو این دیدارها پرویز مظلومی سرمربیگری تیم تهرانی را برعهده داشته است.

تمایز این دیدار با دیدارهای قبلی: کابوس رویارویی با تراکتورسازی در هفته‌های پایانی در فصل جاری نیز یارای استقلال است با این تفاوت که بازی رفت این بار به میزبانی آبی‌پوشان پایتخت برگزار می‌شود و همچنین دیگر خبری از حضور مظلومی روی نیمکت این تیم نیست.

ترکیب احتمالی:

استقلال تهران: سید مهدی رحمتی، رابسون، لئوناردو پادوانی، یعقوب کریمی، هرایر مگویان، امید ابراهیمی، خسرو حیدری (بهنام برزای)، جابر انصاری، بختیار رحمانی، علی قربانی و کاوه رضایی.
سرمربی: علیرضا منصوریان

تراکتورسازی تبریز: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، خالد شفیعی، محمد ایرانپوریان، محمدرضا مهدی‌زاده (شهرام گودرزی)، مهدی کیانی، سروش رفیعی، محمد نوری، محمد ابراهیمی، لوسیانو ادینیو و فرزاد حاتمی.
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vowlb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



قلعه‌نویی، تمرین تراکتورسازی را تعطیل کرد