تاریخ انتشار: 1395/09/19 14:07
کد خبر: 244108

روزهای خوب ذوب‌آهن بعد از یحیی

ذوب‌آهن با هدایت مجتبی حسینی به جمع تیم‌های بالای جدولی پیوسته‌است.
روزهای خوب ذوب‌آهن بعد از یحیی

می خواهیم داستان از عرش به فرش رسیدن یحیی را در ذوب آهن از ابتدا مورد بررسی قرار دهیم. یحیی گل محمدی پس از نتایج خوبی که با نفت تهران گرفت و این تیم را آسیایی کرد، راهی اصفهان شد تا هدایت سبز پوشان این شهر را بر عهده بگیرد. آن ها فصل 93-94 را اصلا خوب شروع نکردند اما با اعتماد مدیریت ذوب آهن، یحیی توانست تیم را از لحاظ فنی به سطح بسیار خوبی برساند و در پایان آن فصل موفق شد عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند. ذوب آهن تیم خود را برای فصل بعد آسیایی بست و شاگردان یحیی موفق شدند در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از گروهشان صعود کنند. در پایان همان فصل سبزپوشان با هدایت مربی موفق و جوان خود بار دیگر قهرمانی در جام حذفی را تکرار کردند. دیگر، پیروزی مقابل تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس و یا سپاهان برای ذوبی ها امری عادی تلقی می شد. آن ها با تیمی جوان و تاکتیک پذیر در فوتبال ایران آقایی می کردند تا اینکه فصل جاری از راه رسید.

با وجود اینکه ذوب آهن در اول راه موفق به فتح سوپرجام باشگاه های کشور شد، مصدومیت بازیکن ارزشمندی مثل قاسم حدادی فر کاملا شرایط را برای ذوبی ها دگرگون کرد. به گونه ای که آن ها از 7 بازی ابتدایی خود در لیگ فقط یک برد به دست آوردند که آن هم در روزی رقم خورد که یحیی به دلیل محرومیت روی نیمکت قرار نداشت. به نظر می رسید دیگر نسخه گل محمدی جوابگوی حال خراب ذوب آهن نیست. سعید آذری هم که از حامیان و مشوقان یحیی در ذوب آهن بود، با سرمربی خود دچار اختلاف نظر شده بود و حتی کار به اردوکشی مجازی در اینستاگرام هم کشید. بازی با استقلال در هفته هفتم آخرین حضور یحیی روی نیمکت سبزهای اصفهانی بود. آن ها بازی را 2-1 باختند تا یحیی پایانی تلخ در ذوب آهن داشته باشد. پایان تلخی که قطعا از یک تلخی بی پایان بهتر بود. بلافاصله مجتبی حسینی دست راست گل محمدی جانشین استاد کنار رفته شد. سعید آذری همان موقع در مصاحبه ای اعلام کرد که به توانایی های حسینی برای هدایت ذوب آهن اعتقاد دارد. اعتقادی که کاملا هم درست بود چون حسینی توانست ذوب آهن بحران زده را الان به بالاهای جدول برساند و اگر نگوییم که آن ها مدعی قهرمانی لیگ هستند، قطعا می توانیم بگوییم که برای کسب سهمیه شانس دارند و بدون شک در جام حذفی هم می توانند از عنوان قهرمانی شان دفاع کنند.

کارنامه و عملکرد مجتبی حسینی نوید روزهای خوبی را می دهد. نه تنها برای آینده ذوب آهن بلکه برای آینده فوتبال ایران که یک مربی توانمند و جوان دیگر را به خود می بیند. او در 6 حضور روی نیمکت ذوب آهن موفق به کسب 5 پیروزی از جمله مقابل سپاهان در دربی اصفهان و همچنین  مقابل استقلال خوزستان -مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر-  شده است تا تیمش با 21 امتیاز در رده سوم جدول قرار گیرد. شاید تنها نقطه مثبت برکناری یحیی ظهور سرمربی با استعدادی به نام مجتبی حسینی بود. البته حیف است که مربی فهیم و با دانشی مثل یحیی گل محمدی در لیگ برتر مربی گری نکند و شواهد هم نشان می دهد که دوری یحیی از فوتبال چندان به درازا نخواهد کشید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eonza

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیش بازی ماشین- ذوب/ بهترین حمله و بدترین دفاع