تاریخ انتشار: 1395/05/01 09:58
کد خبر: 272595

لوپتگی: اسپانیا نمی‌تواند در گذشته و خاطراتش زندگی کند

سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا به بازیکنان این تیم هشدار داد تصور نکنند که همچنان در حال سپری کردن دوران اقتدار و اوج‌شان در فوتبال جهان هستند
لوپتگی: اسپانیا نمی‌تواند در گذشته و خاطراتش زندگی کند

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، خولن لوپتگی، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال اسپانیا که روز گذشته (پنجشنبه) به‌عنوان جانشین ویسنته دل‌بوسکه معرفی شد، در اولین اظهاراتش به‌عنوان فرمانده ماتادورها به آنها هشدار داد که در گذشته و خاطرات سه قهرمانی متوالی‌شان در یورو و جام جهانی زندگی نکنند و به تمجید از سرمربی پیشین شاگردانش پرداخت.

سرمربی پیشین پورتو در اولین کنفرانس خبری خود اظهار داشت: ما سعی خواهیم کرد که از تمام کارهای مثبتی که دل‌بوسکه چندین سال برای تیم ملی اسپانیا انجام داد، بهره ببریم و اطمینان حاصل کنیم که بسیاری از اتفاقات حیرت‌انگیزی که در تیم او رخ داد بر باد نمی‌روند. فوتبال متوقف نمی‌شود و در گذشته زندگی نمی‌کند. ما به گذشته‌مان افتخار می‌کنیم، اما ما باید به وضعیت فعلی تیم‌مان و آینده آن توجه داشته باشیم.

لوپتگی که در دوران بازیگری‌اش یک دروازه‌بان بوده است، چهار سال هدایت تیم جوانان اسپانیا را برعهده داشت و سال 2014 سرمربی پورتو شد. او در لیگ پرتغال هیچ جامی نبرد اما با این حال این دو سال را یک آماده‌سازی مناسب برای خودش جهت هدایت تیم ملی پرتغال دانست.

وی افزود: من فکر می‌کنم تجربه کاری‌ام در پورتو به من چیزهای زیادی آموخت. لوپتگی بعد از رفتن به پرتغال با لوپتگی قبل از رفتن به آنجا، فرق‌های زیادی دارد. من حالا دو سال مسن‌تر شده‌ام و تجربیات بیشتری دارم، بنابراین امیدوارم که بتوانم تصمیمات بهتری بگیرم.

سرمربی جدید ماتادورها درباره نسل بازیکنان اسپانیایی که قهرمان یورو 2008 و 2012 و نیز جام جهانی 2010 شدند، گفت: نسل فعلی بازیکنان تیم ملی اسپانیا نسل فوق‌العاده‌ای است و این نسل هنوز بازی می‌کند. ما یک بار دیگر الهام‌بخش سایر تیم‌ها می‌شویم و اسپانیا را مایه غرور دنیای فوتبال می‌کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z6wpb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



فوری - سرمربی اسپانیا مشخص شد