تاریخ انتشار: 1395/09/26 13:44
کد خبر: 242663

سرمربی حریف ” پرسپولیس ” و رکوردی ویژه در لیگ برتر

رکوردی که یحیی گل محمدی در لیگ برتر با ذوب آهن طی ۲ فصل و ۹ هفته به ثبت رسانده بود کمک سابقش در عرض ۴ هفته اخیر رقابتهای مذکور به نام خود سند زد.
سرمربی حریف ” پرسپولیس ” و رکوردی ویژه در لیگ برتر

تیم ذوب آهن  تیمی که بعد از کنار رفتن یحیی گل محمدی با تحولی غیر قابل پیش بینی، رو به جلو حرکت می کند، جمعه پذیرای پرسپولیس برانکو خواهد بود. اما چرا و به چه دلیل باید از ذوب آهن جدید با عنوان پیشرفته ترین تیم لیگ در هفته های اخیر یاد کرد؟ و اصولا تفاوت نتایجی که این تیم با گل محمدی و بدون او گرفته، چه میزان بوده است؟
رکورد عجیب
باید برای ذوب آهنی که سرمربی جدید به میدان می فرستد احترام ویژه ای قائل شد. ذوب آهن با یحیی گل محمدی طی ۹۹ هفته تنها ۲ مرتبه رنگ پیروزی را دیده بود اما با سرمربی جدید خود مجتبی حسینی در هر ۴۴ دیدار اخیر به پیروزی رسید تا تعداد امتیازاتش از ۹ به ۲۱۱ برسد. حالا تیمی که روی پله یازدهم جدول جای گرفته بود با قرار گرفتن در پله روی پله سوم میزبان پرسپولیس صدرنشین است.

نکته جالب توجه اینکه ذوب آهن در ۴ دیدار پی در پی لیگ برتر و ۲ دیدار جام حذفی برابر رقبای خود به پیروزی رسیده تا رکورد ۴ پیروزی پی در پی گل محمدی توسط سرمربی جدید شکسته شود.

تیم ذوب آهن  فصل گذشته اگر چه قهرمان جام حذفی شد اما در رقابتهای لیگ فقط توانست ۲ مرتبه پیروزی های کوتاه مدت پی در پی را جشن بگیرد.

فصل پیش ذوب آهن با یحیی گل محمدی یک عملکرد عجیب در ثبت پیروزی های پی در پی داشت. این تیم در نیم فصل نخست فقط توانست در دو دیدار پی در پی هفته های ۱۳ و ۱۴ رقابتها با در خشش مسعود حسن زاده در در پی تیم های خراسانی پدیده و سیاه جامگان را شکست دهد تا رکورد پیروزی های پی در پی ۲ بازی به نام یحیی سند بخورد.

جالب اینکه در نیم فصل دوم تیم ذوب آهن  آنقدر موفق به کسب دو پیروزی پی در پی نشد تا هفته های ۲۸ و ۲۹ رقابتها، جایی که این مرتبه با درخشش مهدی رجب زاده که ۳ گل به پدیده و سیاه جامگان زد دوباره از پس خراسانی ها در دیدارهای پی در پی برآمد.
۴ پیروزی پی در پی
یحیی گل محمدی در لیگ چهاردهم البته به رکورد ۴ پیروزی پی در پی هم دست یافت. ذوب آهنی که با یحی روی پله چهارم مسابقات ایستاد طی هفته های ۲۶ تا ۲۹ موفق به شکست دادن نفت(۳-۵)، فولاد(۰-۲)، نفت مسجد سلیمان(۰-۲) و ملوان(۰-۲) شد تا پایان فصلی مطلوب را پشت سر بگذارد. هر چند که درنهایت این مشهدی ها بودند که در ایستگاه آخر لیگ چهاردهم ترمز ذوب آهن گل محمدی را ۰-۰ کشیدند.

دستیار باهوش و رکورد جدید
و اما در فصل جاری یحیی گل محمدی پس از شکست ۱-۲ برابر نفت جای خود را به دستیار هوشمند خود مجتبی حسینی داد تا این جوان صاحب ایده بتواند از هفته دهم مسابقات به عنوان سرمربی ‌ذوبی ها را هدایت کند.

نتیجه فوق العاده بود؛ ذوب آهن تحت نظر مستقیم آقا مجتبی ابتدا جمعه ۷ آبان ماه استقلال خوزستان را ۲-۰ شکست داد. بعد در جام حذفی از سد تیم های اکسین البرز و ماشین سازی گذشت.

در لیگ برتر هم پیروزی های دوم، سوم و چهارم مقابل نفت آبادان (۳-۰ در آبادان)، پیکان (۰-۳) و ماشین سازی (۱-۲ در تبریز) رقم خورد.

به عبارت ساده تر رکوردی که یحیی گل محمدی در لیگ برتر با تیم ذوب آهن  طی ۲ فصل و ۹ هفته به ثبت رسانده بود کمک سابقش در عرض ۴ هفته اخیر رقابتهای مذکور به نام خود سند زد.

حال باید دید این رکورد روز جمعه در تقابل با پرسپولیس با کسب پیروزی پنجم بهبود خواهد یافت؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2oerxo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس به این ۷ دلیل قهرمان می‌شود

مهاجری: در زمان گل وحید امیری شاگردانم «چالش مانکن» را اجرا کردند!
امیدوارم شکست مقابل پرسپولیس را برابر استقلال جبران کنیم