تاریخ انتشار: 1395/10/01 16:55
کد خبر: 241471

تیم برانکو و 5 ضعف بزرگ/نگاهی به لیست پرسپولیس در نیم فصل دوم

پرسپولیس با جدایی 4 بازیکن خود، نیم فصل دوم را در شرایطی سخت آغاز خواهد کرد و در صورت عدم مدیریت مناسب در نقل و انتقالات با مشکل مواجه خواهد شد
تیم برانکو و 5 ضعف بزرگ/نگاهی به لیست پرسپولیس در نیم فصل دوم

به گزارش فرتاک ورزشی،برانکو ایوانکوویچ فصل را با جذب آنتونی گولچ، ولادیمیر پریمیوف، الکسی پل یانسکی، سیدجلال حسینی، محمد امین آرام طبع، بوژیدار رادوشوویچ، علیرضا بیرانوند، وحید امیری، ساسان انصاری، حسین ماهینی و صادق محرمی آغاز کرد و در حالی که به نظر می رسید با جذب این بازیکنان قادر خواهد بود به ناکامی خود در فصل گذشته خاتمه دهد اکنون با مشکلاتی غیرقابل پیش بینی مواجه شده است.

 

در حالی که تنها سه هفته از لیگ گذشته بود که آنتونی گولچ، مدافع استرالیایی تازه وارد این تیم بود که ساز جدایی سر داد و در تعطیلات با بازگشت به تیم خود دیگر به تهران بازنگشت تا مراحل فسخ قراردادش دنبال شود. ساسان انصاری نیز دیگر بازیکنی بود که بعد از نیمکت نشینی در این تیم از فرصت جه جایی در ابتدای فصل سود برد و بار دیگر با بازگشت به فولاد به ستاره لیگ و تیمش تبدیل شده است.

 

اکنون نیز محمدامین آرام طبع به واسطه نیمکت نشینی صرف در نیم فصل اول و عدم یافتن فرصت خواهان جدایی از جمع سرخ‌ها شده است تا سومین بازیکن جذب شده در لیگ شانزدهم این تیم باشد که به دنبال جدایی است. این مساله در کنار عدم کارایی لازم از سوی دو بازیکن اوکراینی (پل یانسکی و پریمیوف) ناکامی آنها را در جذب 5 بازیکن ابتدای فصل را نشان می دهد.

 

با این حال امید عالیشاه و احمد نوراللهی نیز با مشمولیت سربازی در نیم فصل از جمع این تیم خارج خواهند شد تا این تیم 5 جای خالی در لیست جدید خود ببیند (البته یک جای خالی با جذب رامین رضاییان پر شده است).

 

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به لیست پرسپولیس با توجه به جدایی و شرایط اخیر این تیم و کاستی‌های موجود در آن:

 

دروازه بان؛ خیال برانکو ایوانکوویچ راحت است

 

با حضور علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ خیال سرمربی کروات از دروازه پرسپولیس راحت است و او برخلاف فصل گذشته ضعفی در این نقطه ندارد. علیرضا بیرانوند که اکنون با پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت به جمع رقابت بازگشته و دروازه بان کروات نیز نشان داده از نظر فنی مشکلی نخواهد داشت.

 

دفاع میانی؛ وقتی جانشین نیست

 

بزرگترین ضعف پرسپولیس اکنون در قلب دفاعی این تیم است؛ جایی که در شرایط فعلی محمد انصاری و سیدجلال حسینی به میدان می روند و جانشین قابل اتکایی برای این دو وجود ندارد. همین مساله سبب شد تا محرومیت انصاری باعث شود برانکو ایوانکوویچ بدون توجه به نیمکت خود مجبور به استفاده از حسین ماهینی در این پست شود. پرسپولیس اکنون در لیست خود حامد آقایی، پل یانسکی و عارف علیپور را در اختیار دارد. بازیکنانی که یا از تجربه کافی برای حضور در ترکیب این تیم برخوردار نیستند یا اینکه از نظر کیفی اعتماد کادرفنی را خیلی جذب نکرده اند. این مساله را در کنار این قرار دهید که محمد انصاری نیز اکنون با پیشنهادی از لیگ چین مواجه شده و در صورت جدایی مصائب این نقطه به بالاترین حد خود خواهد رسید.

 

دفاع چپ؛ از برانکو اعتماد از کارشناسان انکار

 

سرمربی پرسپولیس با توجه به ایده های خود در مرحله آماده سازی تیمش از محمد انصاری که در فصل گذشته در دفاع چپ عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشته بود به عنوان مدافع میانی سود برد و او را آماده حضور در این پست کرد و با جذب آرام طبع به نظر می رسید تعادل در این خط ایجاد شده باشد. با این حال با مصدومیت آرام طبع پیش از فصل و در ادامه عدم آمادگی و رضایت برانکو ایوانکوویچ از این بازیکن باعث شد تا ربیع خواه که پیش از این به عنوان هافبک دفاعی در تیم های سابق خود به میدان می رفت تنها با خصیصه چپ پا بودن به این پست منتقل شود. بازیکنی که با گذشت 14 هفته هنوز نتوانسته نظرها را به خود جلب کند و با توجه به بدون رقیب بودن به عملکرد خود ادامه می دهد. مدافع چپ دومین پستی که پرسپولیس به شدت بعد از مدافع میانی از نبود بازیکن رنج می برد.

 

مدافع راست؛ دو ملی پوش و آماده

 

یکی از بهترین نقاط قوت پرسپولیس دفاع راست است که این تیم با حضور دو بازیکن ملی پوش در شرایط مناسبی نسبت به تمام لیگ به سر می برد. حسین ماهینی و رامین رضاییان اکنون به دغدغه بزرگی برای برانکو ایوانکوویچ تبدیل شده اند که او البته این مساله را دغدغه شیرین تیمش خوانده است.

 

هافبک دفاعی؛ فقط کمال باقی ماند

 

پرسپولیس در این پست با توجه به جدایی محتمل احمد نوراللهی تنها کمال کامیابی نیا را در اختیار دارد. بازیکنی که با خصوصیات جنگندگی و فیزیکی اش می تواند همواره از بازیکنان در آستانه محرومیت لقب گیرد و در حالی که پیش از این یک بار طعم محرومیت یک جلسه ای را چشیده، بار دیگر در آستانه این اتفاق قرار دارد. نوراللهی با توجه به سربازی در آستانه ترک این تیم قرار دارد و با توجه به فلسفه برانکو ایوانکوویچ که به فوتبال فیزیکی هافبک‌هایش اعتقاد دارد سومین ضعف این تیم محسوب می شود که باید در نیم فصل و در نقل و انتقالات به دنبال جذب بازیکن مدنظر خود باشد.

 

وینگر راست؛ فرشاد و محرمی و البته رضاییان

 

برانکو ایوانکوویچ در سمت راست تهاجمی خود نیز بازیکنان قابل اتکایی دارد که از جمله آن می توان به فرشاد احمدزاده اشاره کرد. بازیکنی که البته در دیدارهای اخیر با توجه به حضور رضاییان در ترکیب اصلی به سمت مخالف رفته اما توانایی بازی در این پست را داراست. برانکو ایوانکوویچ علاوه بر رضاییان و احمدزاده، می تواند از صادق محرمی نیز سود ببرد که علیرغم تجربه پایین در بازی هایی که به میدان رفته توانسته عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد.

 

وینگر چپ؛ امیری تنها شد

 

با جدایی امید عالیشاه به نظر می رسد کارلوس کی‌روش برنده بزرگ این انتقال لقب گیرد. سرمربی تیم ملی که اعتقاد ویژه ای به امیری به عنوان وینگر راست داشت، در چند دیدار قبلی با تفکرات برانکو ایوانکوویچ این بازیکن در پست مهاجم به میدان رفته بود. اکنون امیری این فرصت را خواهد داشت تا در پستی مشابه تیم ملی و بدون رقیب در ترکیب پرسپولیس به میدان برود. با این حال با توجه به فشار بازی ها این پست نیز به جایی برای نیاز این تیم به تقویت محسوب می شود.

 

هافبک طراح: مسلمان و دیگر هیچ

 

محسن مسلمان اکنون به عنوان تنها گزینه این تیم در ترکیب سرخپوشان به میدان می رود و البته برخلاف فصل گذشته در این فصل عملکرد پرنوسانی داشته است. او که در فصل گذشته توانست با حضور خود در ترکیب انقلابی در جمع سرخپوشان ایجاد کند در این فصل از آمادگی و عملکرد مناسبی برخوردار نبوده و برانکو ایوانکوویچ امیدوار است هافبک خوش نقش تیمش بار دیگر به ستاره خط میانی این تیم تبدیل شود. پرسپولیس در این پست روی نیمکت تنها محمد رحمتی را در اختیار دارد.

 

مهاجمان؛ گل نمی زنند اما...

 

پرسپولیس در این پست در حال حاضر مهدی طارمی، علی علیپور، ولادیمیر پریمیوف و رضا کرملا چعب را در اختیار دارد و وحید امیری نیز به تناوب در این پست به میدان می رود.

طارمی همانند فصل گذشته علیرغم کسب عنوان آقای گلی در استفاده از فرصت ها خساست دارد و علی علیپور نیز با گذشت 14 بازی هنوز در چشیدن طعم گلزنی ناکام بوده و پریمیوف هم...

برانکو ایوانکوویچ که از فصل گذشته با بیان اینکه به دنبال مهاجمی قاتل و کشنده (تمام کننده ذاتی) در ترکیب خود است، همچنان در این مساله ناکام بوده باید دید در نیم فصل چه تدبیری برای این بخش نیز خواهد اندیشید.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zwzxj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فوری/اسامی ترکیب بازیکنان پرسپولیس مقابل تراکتور مشخص شد