تاریخ انتشار: 1395/10/02 14:12
کد خبر: 241300

دوست داشتم مثل سردار در لیگ قهرمانان بازی کنم

علی کریمی بعد از نیم فصل حضور در فوتبال کرواسی برای استراحت به ایران برگشته؛ با آینده نامشخص و البته حرف‌هایی درباره حضورش در دیناموزاگرب و شرایطی که در این مدت تحمل کرد.
دوست داشتم مثل سردار در لیگ قهرمانان بازی کنم

بعد از رقابت‌های مقدماتی المپیک چند بازیکن جوان تیم امید ایران توانایی‌های خود را بیش از پیش به فوتبالدوستان معرفی کردند؛ یکی از این بازیکن علی کریمی،هافبک تدافعی سپاهان بود. او به واسطه درخشش در سپاهان و تیم امید در ابتدای فصل توانست راهی فوتبال اروپا و دیناموزاگرب کرواسی شود. کریمی اگرچه نیم‌فصل چندان موفقی را در دینامو سپری نکرد اما به آینده بسیار امیدوار است. کریمی خودش هم از بازی نکردنش راضی نیست و همین امر شاید باعث جدایی‌اش شود؛ هرچند که می‌گوید مسئولان دینامو مخالف جدایی‌اش هستند.

*از داخل ایران و دو تیم اروپایی پیشنهاد دارم

*دیناموزاگرب مخالف جدایی‌ام است

*فکر می‌کردم در دینامو زیاد بازی نکنم

*هرگز با کرانچار مشکلی نداشتم

*دوست داشتم مثل سردار مقابل یووه بدرخشم

*کروات‌ها شبیه ایرانی‌ها هستند، برخورد خوبی با من داشتند

*من در تیم ملی جایگزین آندرانیک تیموریان نشدم

*تلاش می‌کنم در تیم کی‌روش بمانم

 

*نیم فصل در کرواسی و دیناموزاگرب حضور داشتی اما فرصت زیادی برای بازی کردن پیدا نکردی. از این چند ماه شروع کنیم.

واقعیت این است که من اولین ایرانی لیگ کرواسی بودم و به همین خاطر زمان لازم بود تا در تیم بزرگ دیناموزاگرب جابیفتم. همانطور که می‌دانید دینامو هم تیم بزرگی است و افتخارات زیادی دارد. من در این مدت نهایت تلاشم را انجام دادم اما زمان لازم بودتا با شرایط خو بگیرم و برای حضور در ترکیب آماده شوم. البته چند بازی برای دینامو انجام دادم اما به هر حال قبول دارم که فرصت زیادی نصیبم نشد.

 

*خودت فکر می‌کردی چنین شرایطی را در کرواسی تجربه کنی؟

واقعیتش را بخواهید بله، چون من با تحقیق به کرواسی رفتم و شاید غیرطبیعی نبود که زمان زیادی از ترکیب دور باشم. با این وجود هرکاری کردم تا به ترکیب راه پیدا کنم و این اواخر اوضاع بهتر شد.

 

*در ایران شایعاتی مطرح می‌شد که بعد از حضور زلاتکو کرانچار در دیناموزاگرب تو نتوانستی شرایط خوب قبل را تجربه کنی؛ با کرانچار مشکلی داشتی؟

هرگز اینطور نبود. من هیچ مشکلی با کرانچار نداشتم و اتفاقا در دوران او من شرایط بهتری در تیم داشتم. کرانچار از من در سپاهان شناخت داشت و همواره نکاتی را به من گوشزد می‌کرد که برایم جالب توجه بود. تاکید می‌کنم که با کرانچار مشکلی نداشتم.

 

*با شرایطی که نیم فصل اول تجربه کردی، فکر می‌کنی در این تیم ماندگار شوی؟

واقعیت این است که من مثل هر فوتبالیست دیگری دوست دارم برای تیمم بازی کنم اما نمی‌دانم شرایطم چطور رقم می‌خورد. فعلا به ایران آمدم و می‌خواهم چند روز استراحت کنم. بعد از آن درباره‌اش تصمیم‌گیری می‌کنم.

*شایعه بازگشتت به ایران و پیشنهادهایی نیز برایت مطرح شده؛ این مسائل صحت دارد؟

پیشنهادهایی از داخل ایران و یکی، دو تیم اروپایی دارم اما همانطور که گفتم هنوز تصمیمی نگرفتم.

 

*با مسئولان دینامو زاگرب در این باره صحبتی کرده‌ای؟

خیر، صحبتی نکردم اما می‌دانم که آنها مخالف جدایی‌ام هستند و می‌گویند که باید در این تیم بمانم.

 

*بعد از همگروهی دینامو زاگرب با یوونتوس خیلی‌ها انتظار حضور تو در لیگ قهرمانان اروپا را می‌کشیدند اما ظاهرا تو مانند سردار آزمون خوش‌شانس نبودی؟

خودم هم خیلی دوست داشتم مانند سردار که دوست خوبم است در لیگ قهرمانان بازی کنم و بتوانم مفید باشم اما این فرصت نصیبم نشد. البته تجربیات خوبی نصیب من شد و از این بابت راضی‌ام. خیلی دوست داشتم مقابل یوونتوس به میدان بروم که متاسفانه اینطور نشد. 

 

*با اینکه در دینامو بازی نمی‌کردی اما از چشم کی‌روش دور نماندی و او تو را به تیم ملی دعوت کرد. 

آرزوی هر فوتبالیستی است که به تیم ملی دعوت شود و من نیز از این قاعده استثنا نیستم. دوست دارم در اردوهای تیم ملی باقی بمانم و برای تیم کشورم بازی کنم. امیدوارم به قدری خوب تلاش کنم که نظر کی‌روش باز هم به من جلب شود.

 

*تو در اردوی قبلی جایگزین آندرانیک تیموریان شدی...

آندو بازیکن بزرگی است و فکر نمی‌کنم بیان این جمله درست باشد. من تلاش خودم را می‌کنم و قرار نیست جای کسی را در تیم ملی بگیرم. اگر واقعا خوب باشم، باز هم دعوت می‌شوم. ضمن اینکه برای تیموریان احترام زیادی قائلم و قطعا حضور او برای تیم ملی یک نعمت است.

 

*با توجه به رقبای سرسختی که در پست هافبک تدافعی در تیم ملی داری، فکر می‌کنی در لیست کی‌روش ماندگار باشی؟

تمام تلاشم برای همین است. همه بازیکنانی که در پست هافبک تدافعی بازی می‌کنند، بزرگ هستند و من هم تلاشم را می‌کنم تا مثمرثمر باشم. هر تصمیمی هم کی‌روش بگیرد، احترام می‌گذارم. 

 

*کمی هم از شرایط اجتماعی حاکم بر کرواسی بگو. با توجه به حضور مربیان پرتعداد در ایران حتما ایرانی‌ها را خوب می‌شناسند؛ درست است؟

همینطور است. در کرواسی با ایرانی‌ها برخورد خوبی می‌شود و خیلی‌ها کشور ما را می‌شناسند. بی‌تردید مربیان زیادی که از کرواسی به ایران آمدند و کار کردند، تبلیغات خوبی انجام دادند و کروات‌ها نسبت به ایران شناخت خوبی دارند. 

 

*برخورد مردم کرواسی با تو چطور بود؟

کروات‌ها از نظر رفتاری به مردم ایران شبیه هستند وبرخورد خوبی هم با من شد. آنها به گرمی از من پذیرایی کردند و همه چیز برای در کرواسی خوب است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/456gbd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیغام تلخ ستاره استقلالی؛ می‌خواهم نیم‌فصل در اوج از فوتبال خداحافظی کنم