تاریخ انتشار: 1395/10/03 01:02
کد خبر: 241156

نکته فوق العاده راجع به هم پستی رقیب: مگویان/ ماهینی؛ متهم ردیف دوم!

این روزها در پرسپولیس هیچ بازیکنی به اندازه محسن ربیع‌خواه تحت فشار نیست؛ دفاع چپ محبوب برانکو که به واسطه حضور بی‌ثمرش در تمامی مسابقات این فصل به یک علامت سوال بزرگ برای هواداران و منتقدان تبدیل شده است
نکته فوق العاده راجع به هم پستی رقیب: مگویان/ ماهینی؛ متهم ردیف دوم!

به گزارش فرتاک ورزشی،در حقیقت ربیع‌خواه آن‌قدر بد و مبهم عمل کرده که بقیه کم‌وکاستی‌های پرسپولیس چندان به چشم نمی‌آید. شاید اگر از جناح چپ خط دفاعی قرمزها کمی فاصله بگیریم، بازیکنان دیگری را هم ببینیم که آن‌قدرها در انجام وظایف‌شان موفق نبوده‌اند؛ مثلا حسین ماهینی! دفاع راست سرخپوشان که برانکو به او هم علاقه زیادی دارد، ابتدای فصل از فرصت غیبت رضاییان استفاده کرد و فیکس شد. با وجود بازگشت رامین، ماهینی هنوز هم جایگاهش را از دست نداده است. او در 13بازی این فصل به عنوان دفاع راست و در یک بازی به عنوان مدافع میانی به میدان رفته و هیچ مسابقه‌ای را از دست نداده است. نکته شگفت‌انگیز اما این است که ماهینی در هیچ‌کدام از این مسابقات نقش چندانی در برنامه‌های هجومی پرسپولیس نداشته و هیچ پاس گلی به نام او ثبت نشده است. تنها در بازی هفته چهارم برابر صبا، ماهینی روی گل طارمی تاثیرگذار بود اما از نظر قواعد فوتبالی اسم ارسال او را نمی‌شود «پاس گل» گذاشت چراکه طارمی بعد از بلوکه شدن ضربه اولش دوباره توپ را تصاحب کرد و گل زد. در سایر مسابقات این فصل اما ماهینی هرگز نتوانسته جناح راست پرسپولیس را به شکل قابل انتظار فعال کند. مسلما اگر پرسپولیس به اندازه پارسال زهردار نیست، یکی از دلایلش همین افت و ایستایی بازیکنان کناری این تیم در خط دفاعی است؛ جایی که ماهینی و ربیع‌خواه عمدتا ترجیح می‌دهند به جای نفوذ کردن و آزار دادن مدافعان حریف، در نیمه زمین خودی به کار دفاعی مشغول باشند. به نظر می‌رسد این روزها ماهینی به عنوان متهم ردیف دوم بازی کم‌زهر پرسپولیس، به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

رضاییان هر 100دقیقه یک پاس گل

اگر قرار باشد عملکرد تهاجمی ماهینی را با رامین رضاییان مقایسه کنیم، نتیجه برای او اصلا خوشایند نخواهد بود. رامین در این فصل حدود 290دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده و سه پاس گل داده است، در حالی که ماهینی در طول 1260دقیقه بازی هنوز هیچ پاس گلی ارسال نکرده!

نکته شگفت‌انگیز

هرایر مگویان امسال در سه پست دفاع میانی، دفاع چپ و دفاع راست برای استقلال بازی کرده. او در غیاب وریا غفوری ناچار شده چند بازی به عنوان مدافع راست به میدان برود و عجیب اینکه در این پست غیرتخصصی تا به حال دو پاس گل هم داده! او در بازی با فولاد با یک سانتر دقیق جابر انصاری را صاحب موقعیت گلزنی کرد تا دروازه حریف را باز کند. دومین پاس گل فصل مگویان بازهم از آن جابر انصاری شد؛ ارسال دقیقی که در بازی اخیر با پدیده، استقلال را به تنها گلش رساند. مگویان با دو پاس گل تا به حال 4امتیاز برای استقلال گرفته اما ماهینی...!

پارسال هم همین‌طور بود

ماهینی اصالتا بازیکنی نیست که خیلی در کارهای هجومی فعالیت داشته باشد. او فصل گذشته 28بازی برای ملوان انجام داد و تنها یک پاس گل ارسال کرد؛ پاس گلی که البته برای هواداران پرسپولیس به یادماندنی بود چراکه در بازی با استقلال ارسال شد!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eod9a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره پرسپولیس برسر دوراهی ترکیب اصلی یا نیمکت نشینی:رضاییان منتظر کارت زرد سوم ربیع‌خواه!