تاریخ انتشار: 1395/10/05 17:26
کد خبر: 240544

فرانس فوتبال: این ایرانی‌های حیرت انگیز

در آستانه سال نو میلادی، مجله فرانس فوتبال عملکرد سال 2016 تیم های ملی حاضر در کنفدراسیون های مختلف فوتبال در جهان را مورد ارزیابی قرار داده است.
فرانس فوتبال: این ایرانی‌های حیرت انگیز

این ارزیابی در سه بخش به ترتیب با عناوین بهترین های سال، بدترین نتایج سال و ارقام و حکایت های منحصر به فرد منتشر شده است.

 

در بخش بهترین ها چهار سرفصل در نظر گرفته شده است: پادشاهان گلزن، خط حمله های آتشین، خط دفاع های آهنین و شکست ناپذیرها.

 

کریستیانو رونالدو با 13 گل زده در 13 بازی بالاتر از لوکاکوی بلژیکی با 11 گل در صدر گلزنان قرار گرفته است و تیم ملی پرتغال هم با به ثمر رساندن 42 گل در 17 بازی بهترین خط حمله جهان را داشته است. بلژیک با 38 گل در 15 بازی و آمریکا 37 گل مقام های دوم و سوم را دارند.  

 

اما در سرفصل های بهترین خط دفاع و شکست ناپذیرها، فرانس فوتبال از تیم ملی ایران به عنوان ستاره بی چون و چرای این دو مقوله یاد کرده است. این مجله فرانسوی تخصصی فوتبال زیر عنوان "ایرانی های حیرت انگیز" می نویسد:

 

"تیم کارلوس کی روش سال 2016 فوق العاده ای را سپری کرد. بهترین تیم حال حاضر کنفدراسیون آسیا جایگاه اول گروه خود را در مقدماتی جام جهانی 2018 اشغال کرده است. شاهکار ایرانی ها این است که از ژانویه تا دسامبر در هیچ بازی رسمی یا دوستانه نباخته اند و در ده بازی تنها دو گل دریافت کردند. آنها در چهارچوب دیدارهای مربوط به جام جهانی در این سال 7 بازی را بدون گل خورده پشت سر گذاشتند!"

 

بهترین عملکرد دفاعی در اروپا را کرواسی با دریافت 6 گل در 13 بازی به نمایش گذاشته است که فقط یکی از آنها در چهار دیدار مربوط به مقدماتی جام جهانی وارد دروازه کروات ها شده است.

 

در ارتباط با تیم های ملی بدون باخت، فرانس فوتبال می نویسد:

 

"در بین تمامی کنفدراسیون های فوتبال، فقط 4 تیم، سال 2016 را بدون شکست به اتمام رساندند. دوتای آنها در آسیا هستند:ایران که از آن صحبت شد و نپال، با این توضیح که نپال فقط 5 بازی دوستانه داشته است. در کونکاکاف تیم ملی مارتینیک با 6 پیروزی در 6 بازی بهترین نتایج را در مقدماتی جام ملت های کارائیب 2017 کسب کرده است. چهارمین تیم بدون شکست در سال 2016 هم آفریقای جنوبی با 5 پیروزی و 7 تساوی در 12 دیدار بوده است."

 

فرانس فوتبال در بخشی دیگر به نتایج منحصر به فرد کشورها پرداخته و از 19 تیم ملی نام برده که توانسته اند حداقل 7 گل در یک بازی به ثمر برسانند. برد 8-1 برابر گینه پوپوا، تیم ملی ایران را نیز در زمره این تیم ها قرار داده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wpw9r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تحلیل انتخاب ایران توسط فرانس فوتبال توسط محصص