تاریخ انتشار: 1395/10/10 12:33
کد خبر: 239344

سایپا با فرکی در سراشیبی سقوط

کسب تنها 9 امتیاز از 12 بازی باعث شد فرکی از سمت خود استعفا دهد اما مدیران باشگاه سایپا با استعفای او مخالفت کردند.
سایپا با فرکی در سراشیبی سقوط

کمتر کسی تصور می‌کرد تیم فوتبال سایپا با حسین فرکی پس از پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر شانزدهم در رتبه چهاردهم جدول 16 تیم لیگ برتر قرار بگیرد و یکی از گزینه‌های جدی سقوط به لیگ یک محسوب شود.

سایپا جزو معدود باشگاه‌های لیگ برتر است که به هیچ عنوان با مشکلات مالی دست به گریبان نیست و حق و حقوق بازیکنانش به‌موقع پرداخت می‌شود. نارنجی‌پوشان در سال‌های اخیر همیشه در میانه‌های جدول جای می‌گرفتند و نه دغدغه قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را داشتند و نه خطر سقوط را احساس می‌کردند.

مدیران باشگاه سایپا برای اضافه کردن تیم خود به جمع مدعیان سراغ یکی از موفق‌ترین مربیان لیگ برتر رفتند. حسین فرکی که سابقه دو قهرمانی با تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان در لیگ برتر را دارد، هدایت نارنجی‌پوشان را بر عهده گرفت اما پس از 12 هفته تنها یک پیروزی کسب کرد و اگر نتایج فاجعه‌بار ماشین‌سازی و صبا نبود، قعرنشینی در جدول را هم تجربه می‌کرد.

کسب تنها 9 امتیاز از 12 بازی باعث شد فرکی از سمت خود استعفا دهد اما مدیران باشگاه سایپا با استعفای او مخالفت کردند. شوک استعفای فرکی مؤثر واقع شد و سایپا توانست 3 امتیاز دیدار مقابل صنعت نفت آبادان را به اندوخته‌های خود اضافه کند اما در هفته چهاردهم شکستی دیگر را تجربه کرد.

مهدی ترابی، ستاره سایپا در نیم‌فصل اول بود. هافبک ملی‌پوش سایپا در 6 بازی 4 گل زد و 2 پاس گل هم به نام خود ثبت کرد. مصدومیت ترابی در هفته یازدهم شرایط را برای فرکی و تیمش سخت‌تر کرد. حالا سایپا در آخرین دیدار نیم‌فصل اول لیگ برتر باید به مصاف ماشین‌سازیِ قعرنشین برود که با ایجاد تغییر در کادر فنی و جذب فرهاد کاظمی قصد دارد در لیگ برتر بماند.

فرکی قصد دارد در نیم‌فصل تحولاتی در تیمش ایجاد کند که جدی‌ترین تغییر به دروازه این تیم مربوط می‌شود. فلیپه آلساندرو، دروازه‌بان برزیلی احتمالاً از این تیم جدا می‌شود و از سوشا مکانی، دروازه‌بان پیشین پرسپولیس به عنوان جانشین او نام می‌برند. باید دید سایپا با حسین فرکی در نیم‌فصل دوم چه شرایطی را تجربه می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wpj5r

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فرصت بزرگ انتقام برای برانکو