تاریخ انتشار: 1395/10/16 10:38
کد خبر: 238018

دلخوری 7 بازیکن پرسپولیسی دیپورت شده از تیم ملی؛ ما این وسط چه تقصیری داریم؟

دلخوری 7 بازیکن پرسپولیسی دیپورت شده از تیم ملی؛ ما این وسط چه تقصیری داریم؟

اخراج از اردوی دبی، قطعا روی کیفیت فنی و روحی این 7 بازیکن تاثیرمی گذارد. خواسته یا ناخواسته، آنها در دوراهی اختلاف‌ها قرار گرفته‌اند و به خاطر حفظ منافع شان حتی نمی‌توانند صحبتی کنند. هر حرفی که این 7 بازیکن به زبان بیاورند، متوجه یکی از مربیان می‌شود. یا کی‌روش یا برانکو و در نهایت موقعیت آنها چه در تیم ملی و چه در پرسپولیس به خطر می‌افتد. این بازیکنان به همین دلیل فعلا مصاحبه‌ای انجام نمی‌دهند اما آنچه از نزدیکان آنها می‌شنویم ناراحتی شان در قبال برخورد تند کی‌روش است. برخوردی که به مذاق این بازیکنان خوش نیامده است چرا که آنها هم در تیم ملی و هم در پرسپولیس با جان و دل و تعصب فراوان همیشه ظاهر شده‌اند.

کارلوس کی‌روش عجیب‌ترین تصمیم ممکن را در قبال بازیکنان پرسپولیس گرفت. او 7 بازیکن را از اردوی دبی به تهران فرستاد و از آنها خواست در تمرین پرسپولیس شرکت کنند. از دبی خبر می‌رسد کی‌روش با لحن تندی این 7 بازیکن را خطاب قرار داده و آنها را راهی تهران کرده است. اتفاقی که نه به بازیکنان پرسپولیس ارتباط مستقیمی داشت و نه آنها در این مورد تصمیم گیرنده بودند.
به نام این 7 بازیکن دقت کنید. علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، رامین رضاییان، کمال کامیابی نیا، وحید امیری و مهدی طارمی. هر 7 بازیکن جزو بازیکنان کلیدی پرسپولیس محسوب می‌شوند و البته 4 تا از آنها در زمره بازیکنان ثابت تیم ملی قرار می‌گیرند. علیرضا بیرانوند درون دروازه، سیدجلال حسینی در قلب خط دفاع، رامین رضاییان در دفاع راست و یکی از بین مهدی طارمی و وحید امیری در نقش بال چپ.
لحن صحبت کی‌روش با این 7 بازیکن تند بوده و غیر قابل هضم برای آنها. به طوری که این بازیکنان به نزدیکان خود از ناراحتی شان گفته‌اند و اینکه چه گناهی مرتکب شده‌اند که کی‌روش با آنها اینگونه برخورد کرده؟ آنها تاکید کرده‌اند که مقصر اختلاف میان کی‌روش و برانکو نیستند اما همه تقصیرها گردن آنها افتاده و این 7 بازیکن را در دوراهی تیم ملی و پرسپولیس قرار داده.
سیدجلال حسینی کاپیتان دوم تیم ملی بعد از اشکان دژاگه است. او کاپیتان پرسپولیس نیز محسوب می‌شود. مدافعی که حدود 10 سال است در تیم ملی حضور دارد و 15 سال در سطح اول فوتبال ایران. تعداد بازی‌های ملی سیدجلال حسینی از عدد 100 گذشته و برخورد تند کی‌روش با او نمی‌تواند منطقی و عادلانه باشد.
حسینی که همیشه بی حاشیه بازی کرده و نه در زمین و نه خارج از آن جنجالی به‌وجود نیاورده، نمی‌داند چرا باید با لحن تند کی‌روش مواجه شود. همینطور علیرضا بیرانوند که دروازه‌بان اصلی تیم ملی است و بازیکن مورد اعتماد کی‌روش درون دروازه. یا رامین رضاییان که با سبقت از وریا غفوری تبدیل به یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی شده و در دفاع راست عملکرد فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشته.
مهدی طارمی یا وحید امیری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها نیز بازیکنانی کلیدی در ترکیب تیم ملی محسوب می‌شوند. بازیکنانی که به نظر نمی‌رسد تا امروز با برخورد تند کی‌روش کنار آمده باشند. کی‌روش در حالی 7 بازیکن پرسپولیس را با لحن تند خطاب قرار داده و از اردو کنار گذاشته که تقصیری متوجه آنها نیست. دو مربی با یکدیگر دچار اختلاف شده‌اند اما دود این اختلاف به چشم این بازیکنان رفته است.
برای بازیکن پرسپولیس فرقی نمی‌کند مربی شان چه کسی باشد. یک روز حمید درخشان است، یک روز برانکو ایوانکوویچ و یک روز شاید حمید استیلی. آنها فقط بازیکن پرسپولیس هستند و نمی‌توانند نقشی در اختلاف میان مربی شان و سرمربی تیم ملی داشته باشند. پس لحن کی‌روش را نه آنها برمی‌تابند نه جامعه فوتبال.
اخراج از اردوی دبی، قطعا روی کیفیت فنی و روحی این 7 بازیکن تاثیرمی گذارد. خواسته یا ناخواسته، آنها در دوراهی اختلاف‌ها قرار گرفته‌اند و به خاطر حفظ منافع شان حتی نمی‌توانند صحبتی کنند. هر حرفی که این 7 بازیکن به زبان بیاورند، متوجه یکی از مربیان می‌شود. یا کی‌روش یا برانکو و در نهایت موقعیت آنها چه در تیم ملی و چه در پرسپولیس به خطر می‌افتد. این بازیکنان به همین دلیل فعلا مصاحبه‌ای انجام نمی‌دهند اما آنچه از نزدیکان آنها می‌شنویم ناراحتی شان در قبال برخورد تند کی‌روش است. برخوردی که به مذاق این بازیکنان خوش نیامده است.
این 7 بازیکن نقشی کلیدی در موفقیت تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی ایفا خواهند کرد. آنها اگر در ترکیب پرسپولیس با انگیزه بازی کنند، در نهایت به سود تیم ملی خواهد شد.  پس کی‌روش اگر آنها را از لحاظ روحی و فنی تحت تاثیر قرار بدهد، در نهایت تیم ملی را متضرر خواهد کرد. آن هم در شرایطی که این 7 بازیکن گناهی را مرتکب نشده و نقشی در به‌وجود آمدن اختلاف میان کی‌روش و برانکو نداشته‌اند.  این گزارش قطعا تایید این 7 بازیکن را به دنبال نخواهد داشت. آنها به دلیل ادامه حضور در تیم ملی هرگز از لحن تند کی‌روش در دبی انتقاد نمی‌کنند و حرفی به زبان نمی‌آورند اما آنچه در صحبت‌های خودمانی و به نزدیکان خود گفته‌اند چیزی جز این نبوده است. اتفاقی که نمونه‌اش را هیچ جای جهان نمی‌توان دید. اخراج و دیپورت بازیکنان یک باشگاه، تنها به دلیل اختلاف سرمربی تیم ملی با سرمربی باشگاه. اینکه بازیکنان کجای این اتفاق قرار دارند، سوالی است که فقط کارلوس کی‌روش می‌تواند به آن پاسخ بدهد. البته این بار منطقی و نه با لحن تند.
 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rkoow

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازیکنان ملی پوش پرسپولیس: هیچ حرفی نمی زنیم/ چالشی جدید در انتظار آنها

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر سیاه‌جامگان
بازگشت علیرضا بیرانوند به آزادی؛