تاریخ انتشار: 1395/10/19 00:48
کد خبر: 237352

بهترین ستاره‌های «مفت» در فوتبال

بهترین ستاره‌های «مفت» در فوتبال

آغاز فصل نقل و انتقال ژانویه‌ موجب شده تا بعضی از خبرهای ورزشی این روزها درباره قیمت‌ نجومی خریدهای احتمالی باشگاه‌های بزرگ و فهرست خروجی و ورودی آن‌ها باشد. اما، گاهی اوقات باشگاه‌ها موفق می‌شوند که بدون پرداخت کردن هیچ پولی صاحب یکی از بهترین‌ بازیکن‌های جهان شوند. در این مطلب نگاهی داریم به بهترین خریدهای مفت‌ فوتبال.

پل پوگبا

چند ماه پیش، پیوستن پل پوگبا، هافبک فرانسوی ۲۳ ساله به تیم منچستر یونایتد یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های بازار نقل و انتقال بازیکن‌ها پیش از آغار فصل جاری لیگ‌های فوتبال کشورهای اروپایی بود. منچستر یونایتد با پرداختن ۸۹ میلیون پوند (۱۱۰ میلیون دلار) به باشگاه ایتالیایی یوونتوس صاحب یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های جوان فوتبال شد. شیاطین سرخ با خریدن پوگبا گران‌ترین خرید بازیکن در تاریخ فوتبال را رقم زدند. برای یوونتوس که فقط ۴ فصل پیش این هافبک فرانسوی را رایگان به خدمت گرفته بود، فروختن گران‌ترین بازیکن جهان به تیم قبلی‌اش به معنی بهره بردن از یکی از شیرین‌ترین معاملات تاریخ فوتبال بود.

رائول گونزالس

سال ۱۹۹۲، وقتی که خسوس خیل، مدیر باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید تصمیم گرفت برای صرفه‌جویی آکادمی تیم‌های پایه‌ای این باشگاه را تعطیل کند، تصور نمی‌کرد یکی از بازیکن‌های ۱۵ ساله‌ تیم جوانان اتلتیکو مادرید تبدیل به یکی از اسطوره‌های رئال مادرید شود. رئال مادرید تصمیم گرفت که رائول گونزالس را از تیم‌های پایه‌ای این باشگاه به خدمت بگیرد. ۲ سال بعد، ۲۹ اکتبر ۱۹۷۷ رائول برای اولین بار پیراهن سفید تیم رئال مادرید را بر تن کرد. یک هفته بعد هم، او با بازی کردن مقابل اتلتیکو مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، اولین حضور در داربی مهم شهر مادرید را تجربه کرد. بعد از آن، رائول ۷۳۹ بار دیگر هم برای رئال مادرید بازی کرد و ۳۲۳ گل زد.

کافو

کایپتان پیشین تیم ملی برزیل، یکی از بهترین مدافع‌های کناری تاریخ فوتبال است. او که در چهار جام جهانی بازی کرده، در سال ۲۰۰۲ کاپیتان تیم ملی برزیلی بود و موفق شد جام جهانی را برای پنجمین بار نصیب برزیلی‌های فوتبال‌دوست کند. کافو که ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ برای باشگاه آ اس رم بازی می‌کرد، پس از آنکه قراردادش با این تیم به پایان رسید، به میلان پیوست و پنج فصل موفق را با این تیم سپری کرد. این مدافع راست که در سال ۲۰۰۸ از فوتبال خداحافظی کرد، موفق شد همراه با میلان فاتح سری آ، لیگ فوتبال ایتالیا و لیگ قهرمانان فوتبال اروپا شود.

آندره‌آ پیرلو

وقتی که پیرلو در سال ۲۰۱۱ به یوونتوس پیوست، یکی از پر افتخارترین بازیکن‌های فوتبال بود. این هافبک بازی‌ساز علاوه بر قهرمانی در جام جهانی، تجربه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ ایتالیا و جام حذفی این کشور را هم دارد. بعد از آن که مدیران باشگاه میلان تصمیم گرفتند قرارداد پیرلوی ۳۲ ساله را تمدید نکنند، آنتونیو کونته، سرمربی وقت یوونتوس، پیرلو را به خدمت گرفت. در چهار فصل بعد، پیرلو یکی از مهم‌ترین مهره‌های یوونتوس بود. او موفق شد که چهار بار متوالی صاحب عنوان قهرمانی سری آ شود، یک بار جام حذفی ایتالیا را بالای سر برد و یک بار دیگر هم به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید.

استبان کامبیاسو

سال ۲۰۰۲، استبان کامبیاسو، هافبک دفاعی جنگنده ریور پلات آرژانتین، راهی رئال مادرید شد. اما، بعد از آنکه در دو فصل فقط ۴۱ بار برای این تیم بازی کرد، تصمیم گرفت که قراردش با سفیدپوش‌ها را تمدید نکند. در ماه ژوئن سال ۲۰۰۴، کامبیاسو با اینتر میلان قرارداد بست تا اینتر یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی جهان را مجانی در اختیار بگیرد. کامبیاسو در ۱۰ فصل، چهار بار قهرمان سری آ شد. اما، شاید بزرگ‌ترین موفقیت زندگی ورزشی او سه‌گانه تیم اینتر میلان در سال ۲۰۱۰ باشد. اینتر میلان، با هدایت ژوزه مورینیو، موفق شد که تبدیل به اولین باشگاه ایتالیایی شود که در یک فصل قهرمان سه تورنمنت بزرگ می‌شود: لیگ فوتبال ایتالیا، جام حذفی ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا.

 

روبرت لواندوفسکی

روبرت لواندوفسکی پس از پیوستن به دورتموند در سال ۲۰۱۰، خودش را به عنوان یکی از بهترین گل‌زن‌های فوتبال مطرح کرد. گل‌های او یکی از دلایل اصلی قهرمانی این تیم در فصل ۱۲-۲۰۱۱ بوندس لیگا بود. اما، وقتی که قرارد او در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید، او قراردادش را تمدید نکرد و در عوض در تابستان بعد به عنوان بازیکن آزاد و به صورت رایگان راهی بایرن مونیخ، رقیب اصلی دورتموند شد.لواندوفسکی که در دو فصل گذشته همراه با بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شده، در ۷۹ باری که طی دو فصل برای بایرن مونیخ به زمین رفته ۵۹ گل زده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39a79e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیرلو: در تمرین یووه به پوگبا می خندیدیم!