تاریخ انتشار: 1395/11/15 20:22
چرا باید 6 درصد از قراردادهایمان را به سازمان لیگ بدهیم؟
کد خبر: 231586

جلالی: دوست ندارم از تراکتور شکایت کنیم

سرمربی پیکان ادعا می کند که خودش علاقه ای به شکایت از تراکتورسازی ندارد؛ اما تصمیم نهایی را باشگاه می گیرد.
جلالی: دوست ندارم از تراکتور شکایت کنیم

با استفاه غیرقانونی باشگاه تراکتورسازی از بازیکنان تازه واردش حالا باشگاه هایی که در نیم فصل دوم با این تیم بازی کرده اند، می توانند با شکایت به کمیته انضباطی درخواست کنند که بازی هایشان 3 بر صفر شود.

مجید جلالی در این باره به خبرنگار ما گفت: این موضوع در حیطه اختیارات باشگاه است و به من ارتباطی ندارد. آنچه که مسلم است ما با تراکتور در زمین بازی کرده ایم و یک بر صفر هم شکست خورده ایم.

او در پاسخ به این سوال که "آیا خودش موافق شکایت از تراکتورسازی است یا نه" هم گفت: راستش را بخواهید من موافق نیستم چراکه این کار چندان اخلاقی نیست. اما من فکر می کنم این اتفاقی که برای استقلال و تراکتورسازی افتاد در ادامه بسیار به فوتبال ایران کمک می کند؛ چراکه باشگاه ها حکم فیفا را از این به بعد جدی می گیرند. فقط ای کاش خود فدراسیون اقدام به این کار می کرد تا باشگاه ها نتوانند خیلی راحت قرارداد امضا کنند؛ به عنوان مثال من با تیمی قرارداد امضا کرده ام که 50درصد پول آن را نگرفته ام و متاسفانه هیچ نیرویی هم نیست که بتوانند از ما حمایت کند.

سرمربی پیکان در پاسخ به این سوال که "هر بازیکن و مربی ای چقدر از قراردادش را به سازمان لیگ باید بدهد" هم گفت: هر بازیکن و مربی ای که قراردادش را ثبت می کند باید 6درصد از مبلغ قراردادش را به هیات فوتبال و سازمان لیگ بدهد. نکته جالب اینجاست که سازمان لیگ معمولا هیچ حمایتی هم از پرسنل خود که از آنها پول دریافت می کنند، انجام نمی دهد. به عنوان مثال وقتی اختلاف بین اداره مالیات و یا نظام وظیفه با باشگاه ها پیش می آید، سازمان لیگ طرف نهادهای دیگر را می گیرد.

او ادامه داد: نکته جالب دیگر این است که سازمان لیگ کاری ندارد که یک بازیکن چقدر از قراردادش را دریافت می کند و همان ابتدا 6درصد خود را دریافت می کند به عنوان مثال اگر بازیکنی 500 میلیون قرارداد بسته باشد همان ابتدا باید 30 میلیون آن را به سازمان لیگ بدهد. شما اگر فرض کنید فقط پول قراردادهای لیگ برتری 400 میلیارد شود، سازمان لیگ 24 میلیارد درآمد کسب می کند؛ در حالی که هیچ حمایتی از افراد تحت پوشش خود انجام نمی دهد.

مجیدی جلالی در پایان گفت: من به دنبال تنظیم نامه ای هستم تا اولا از مسئولان سازمان لیگ سوال کنم که ما چرا باید این پول را پرداخت کنیم و دوم اینکه این پول دقیقا صرف چکاری می شود. سازمان لیگ باید در این باره به ما توضیح بدهد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nzo9k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جلالی:اگر بی تجربی نمی کردیم برد بهتری را به دست می آوردیم

پیشنهاد جدید برای آرش برهانی
مهاجم پیکان در تیررس پدیده؛