تاریخ انتشار: 1395/11/20 16:10
کد خبر: 230542

رویارویی شماره 15 اهواز و آبادان در لیگ برتر

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان برای پانزدهمین بار در تاریخ لیگ برتر به دیدار یک تیم اهوازی خواهد رفت.

 آبادان و اهواز که همراه با مسجدسلیمان از خاستگاه‌های ابتدایی فوتبال در منطقه خاورمیانه بوده‌اند، از دیرباز رقابت دیدنی و جذابی را در عرصه فوتبال ایران داشته‌ و رویارویی نمایندگان فوتبال این دوشهر اکثراً بازی‌های زیبایی را برای هواداران فوتبال رقم زده‌ است.

صنعت‌نفت در ادوار مختلف لیگ برتر 14 بار با تیم‌های اهوازی شامل فولاد خوزستان، استقلال اهواز و استقلال خوزستان روبرو شده که یک پیروزی، شش تساوی و هفت شکست را برای زردپوشان به‌همراه داشته است.

14 رویارویی قبلی صنعت‌نفت با تیم‌های آبی و سرخ پوش اهواز هیچ‌گاه بدون گل تمام نشده و همین امر بر جذابیت‌های رویارویی نمایندگان این دوشهر صاحب فوتبال افزوده است.

اولین تقابل تیم‌های اهواز و آبادان در تاریخ لیگ برتر به آبان سال 81 برمی‌گردد که صنعت‌نفت در آبادان به دیدار فولاد رفت و بازی به تساوی دو بر دو انجامید. آخرین مصاف تیم‌های اهواز و آبادان هم به بازی فولاد و صنعت‌نفت در آذرماه امسال مربوط می‌شود که فولاد با سه گل برابر صنعت‌نفت پیروز شد و پس از آن بازی تاکنون رنگ پیروزی در لیگ شانزدهم را ندید.

برخلاف سال‌های دور که تقابل تیم‌های اهواز و آبادان با تنش‌هایی همراه می‌شد، فوتبالدوستان این دوشهر طی دوفصل اخیر صحنه‌های زیبایی از اتحاد خوزستانی را به نمایش گذاشته‌اند و انتظار می‌رود که در بازی عصر پنجشنبه بین استقلال خوزستان و نفت آبادان، شرایط خوبی بر سکوهای استادیوم غدیر حاکم باشد تا بر زیبایی‌های بازی اضافه کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rrro6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عملکرد تیم غیر قابل قبول است