تاریخ انتشار: 1395/05/08 11:59
کد خبر: 271267

چرا از شفافیت هراس دارید آقای برانکو؟

انتشار رقم قرارداد برانکو حواشی زیادی را به دنبال داشته است.
چرا از شفافیت هراس دارید آقای برانکو؟

واکنش برانکو ایوانکوویچ نسبت به رقم قراردادش با پرسپولیس در نوع خود جالب بود. او اصلا نمی پذیرد که گران ترین مربی لیگ است و تازه اعتقاد دارد ارزان ترین مربی 10 سال اخیر پرسپولیس بوده است. اما مهم تر این است که برانکو در اصل این اقدام برای اعلام ریز قرارداد ها را اصلا قبول ندارد.

او حتی در اظهار نظری جالب گفته بود که هسرم هم نمی داند که قرارداد من چقدر است و انتشار جزئیات دستمزد من جرم است! جالب اینجاست که در هیچ جای دنیا بر سر رقم قرارداد مربیان و یا حتی بازیکنان، انقدر اختلاف و هیاهو وجود ندارد. برای بررسی این عصبانیت برانکو مبنی بر انتشار رقم قراردادش سری زدیم به سایت های معتبری که در همین رابطه اخبار مربوط به مربیان و بازیکنان را منتشر می کنند.

برای مثال خوزه مورینیو که تازه 2 ماه است کار خودش را در منچستر یونایتد شروع کرده است؛ از همان روز اول معلوم شد که قرارداد او 3 ساله و به ارزش 10 میلیون یورو بوده است. حتی مثلا بودجه تیم رقیب منچستر یونایتد یعنی منچستر سیتی برای جذب بازیکن هم ریز به ریز اعلام شده است. به طوری که پپ گواردیولا می تواند از 150 میلیون یورویی که در اختیار دارد برای خرید بازیکن استفاده کند.

نمونه دیگر مربیان حاضر در یورو 2016 بودند. در حالیکه در کوران مسابقات بودیم و همه نگاه ها به فرانسه بود، مبلغ قرارداد 24 مربی حاضر در بازی ها اعلام شد که طبق آن روی هاجسون از انگلیس گران ترین مربی بود. از همه این ها که بگذریم به این می رسیم که انتشار رقم قرارداد ها اصلا کار غیر عادی ای نیست و در همه جای جهان که پیرو فوتبال حرفه ای هستند، این اخبار با تمام جزئیات به گوش مردم می رسد. البته نباید فراموش کرد که این اتفاق در ایران، حساسیت های خودش را به دنبال دارد.

منبع: بر آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vp8ap

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مبلغ قرارداد گواردیولا 48 برابر برانکو!

بارش شدید باران در پکن دربی منچستر را لغو کرد
دربی منچستر سیتی و منچستر یونایتد؛