تاریخ انتشار: 1395/12/02 17:46
کد خبر: 227813

برانکو و بزرگترین چالش ترکیب

برانکو ایوانکوویچ در بازی با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا با توجه به آمادگی سه بازیکن تاثیر گذارش در سمت راست با چالش بزرگی در انتخاب مواجه است.
برانکو و بزرگترین چالش ترکیب

در اولین دیدار پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال برانکو قادر خواهد بود از تمامی نفرات خود برای انتخاب ترکیب سود ببرد. اما به نظر میرسد چالش بزرگ او انتخاب بازیکن از سمت راست دفاعی مرتبط شود،جایی که حسین ماهینی ،صادق محرمی و رامین رضائیان را با آمادگی کامل در اختیار دارد.

 

صادق محرمی بازیکن جوان پرسپولیس در دیدارهای اخیر این تیم موفق شده جایگاه ثابتی در دفاع راست به خود اختصاص دهد و البته در جدال با الهلال باید دید قربانی تجربه بالای دیگر مدعیان این پست خواهد شد یا برانکو همچون بازی با تراکتورسازی، استقلال و سپاهان به عملکرد او اعتماد خواهد کرد. 

 

حسین ماهینی اما به عنوان تنهاترین مدافع راست این تیم در ابتدای فصل با جدایی مقطعی رامین رضاییان شناخته می‌شد و در دیدارهای ابتدایی لیگ نیز توانست با عملکرد درخشان خود حتی جواز بازگشت به تیم ملی را نیز به دست آورد. با این حال مصدومیت و محرومیت‌های پیاپی در ترکیب سرخپوشان باعث شد تا برانکو از کاپیتان دوم این تیم در پست‌های متفاوتی سود ببرد؛ مدافع میانی، مدافع چپ و در نهایت هافبک دفاعی تجربیاتی بود که ماهینی در غیاب چهره‌های تیمش آنها را پشت سر گذاشت. پرسپولیس در دیدار فردا سیدجلال حسینی و محمد انصاری را در پست دفاع میانی در اختیار دارد تا خیال برانکو از این جهت راحت باشد. با بازگشت کمال کامیابی نیا به ترکیب سرخپوشان، آنها در پست هافبک دفاعی نیز بدون مشکل به مصاف حریف خواهند رفت تا برای ماهینی تنها دو پست کناری در خط دفاعی پرسپولیس باقی بماند. برانکو ایوانکوویچ در چند دیدار اخیر این تیم از فرشاد احمدزاده در پست مدافع چپ سود برده و اکنون باید دید در جدال با رقیب عربستانی نیز این ریسک را پشت سر خواهد گذاشت یا خیر. اگر برانکو به دنبال سود بردن از هافبک شماره 10 تیمش در پست مدافع چپ باشد، ماهینی به سمت راست خواهد رفت و صادق محرمی در این میان از ترکیب خارج می‌شود و رضاییان همچنان به عنوان وینگر در ترکیب حضور خواهد داشت.

 

رامین رضاییان به عنوان مدافع راست ثابت کارلوس کی‌روش در تیم ملی در دیدارهای اخیر با تغییر پست از سوی برانکو، در پست وینگر راست توانسته عملکرد فنی مناسبی با پاس گل‌ها و گلزنی‌هایش به جا بگذارد. با این حال همانطور که عنوان شد با توجه به حضور تمامی پتانسیل برانکو در جدال برابر الهلال بازگشت فرشاد احمدزاده به پست تخصصی‌اش در میانه میدان محتمل به نظر می‌رسد. مساله ای که در صورت رخ دادن شماره 27 پرسپولیس را به یک خط عقب‌تر رانده تا او در پست موردعلاقه‌اش در سمت راست دفاعی حضور یابد. 

 

این اتفاق در صورتی که رخ دهد باید در انتظار حضور حسین ماهینی در سمت چپ دفاعی باشیم و خط دفاعی سرخپوشان به ایده‌آل ترین شرایط خود با حضور سیدجلال حسینی و محمد انصاری در قلب دفاعی و رضاییان و ماهینی در دو جناح راست و چپ برسد و از سوی کمال کامیابی نیا به عنوان هافبک دفاعی حمایت شود. با تمام این تفاسیر باید دید نظر برانکو در خصوص چالش بین سه بازیکن مدعی سمت راست دفاعی تیمش چه خواهد بود و او چگونه انرژی تیمش را در این خطوط و حتی نیمکت ذخیره خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mla75

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرمربی الهلال: به مهدی طارمی اهمیت نمی‌دهم