تاریخ انتشار: 1395/12/04 18:43
کد خبر: 227391

قهرمانی در سه راهی اصفهان، تبریز و اهواز

نماینده اصفهانی لیگ برتر فوتسال در صورت کسب دو پیروزی به‌عنوان قهرمانی دست پیدا می‌کند اما سه بازی سخت در انتظار آنها است و از طرف دیگر رقبای آنها به ویژه مس سونگون مسابقات آسان‌تری دارند.
قهرمانی در سه راهی اصفهان، تبریز و اهواز

گیتی‌پسند از هفته سوم تاکنون صدرنشین قاطع لیگ برتر فوتسال بوده و فاصله زیادی با تیم‌هایی پایین‌تر از خود داشته اما آنها با نتایجی که در دیدارهای اخیر کسب کردند قهرمانی‌شان به اما و اگر کشیده شده و هیچ بعید نیست در هفته آخر جام به یکی از تیم‌های تبریزی یا حتی نماینده اهواز برسد.

شاگردان رضا لک با شکست تمام رقبا تا هفته دهم 10 برد پیاپی کسب کردند و با درخشش هفت ملی‌پوش خود تاکنون در صدر جدول قرار دارند اما نقطه ضعف آنها که از دست دادن امتیاز برابر تیم‌های بزرگ است موجب شده قهرمانی‌شان تا اکنون که سه هفته به پایان لیگ باقی مانده مشخص نباشد.

گیتی‌پسند در نیم‌فصل اول به غیر از دیدار برابر تاسیسات دریایی که به تساوی خارج از خانه رسید و در دیدار جنجالی و همراه با رای کمیته انضباطی که 6 بر صفر مقابل حفاری اهواز بازنده شد، امتیازهای کامل را گرفت ولی لغزش آنها از همان آغاز دور برگشت شروع شد که در اصفهان مقابل تیم نه چندان قدرتمند مقاومت البرز مساوی کردند.

گیتی‌پسند بعد از این تساوی دوباره اوج گرفت و پنج مسابقه پیاپی را با برتری پشت سر گذاشت ولی کسب 4 امتیاز از چهار مسابقه اخیر موجب شده  کمی وارد بحران شوند.

* لغزش گیتی‌پسند در مهم‌ترین زمان

صدرنشین اصفهانی لیگ برتر دیروز مهم‌ترین بازی فصل را برابر دبیری در تبریز داشت اما نتوانست در این دیدار معوقه از هفته هفدهم سربلند بیرون بیاید و با غافلگیری نتیجه را 7 بر 5 به حریف قدرتمندش واگذار کرد تا آنها را در 4 امتیازی خود(با احتساب برتری دبیری مقابل طرح و توسعه الوند که هنوز رای‌اش اعلام نشده است) ببینند.

در حال حاضر گیتی‌پسند با 54 امتیاز صدرنشین لیگ برتر فوتسال است اما اگر دبیری را 50 امتیازی بدانیم و احتساب دو تیم 48 امتیازیِ ملی‌حفاری اهواز و مس سونگون ورزقان، نماینده اصفهان برای کسب عنوان قهرمانی نیاز جدی به دو پیروزی از سه مسابقه پیش رو دارد که قطعا کار سختی برای آنها است.

گیتی‌پسند در سه مسابقه آتی به ترتیب باید به مصاف تاسیسات دریایی تهران، ملی‌حفاری و یاسین قم برود که مطمئنا گرفتن 6 امتیاز از این تیم‌ها خیلی آسان نخواهد بود چراکه تاسیسات در دور رفت اصفهانی‌ها را متوقف کرد، ملی‌حفاری هم در اصفهان آنها را شکست داد و تیم قم نیز در زمان آمادگی همواره گربه سیاه گیتی‌پسند بوده است.

* راه دبیری و حفاری آسان‌تر از گیتی، سخت‌تر از مس

از طرف دیگر دبیری که جدی‌ترین تعقیب کننده گیتی‌پسند محسوب می‌شود، در سه مسابقه آتی که دو تای آن خانگی است به ترتیب مقابل فرش‌آرا مشهد، دانشگاه آزاد تهران و آذرخش بندرعباس قرار می‌گیرد که به مراتب بازی‌های آسان‌تری از گیتی‌پسند در انتظارش است.

ضمن اینکه نباید در راه قهرمانی از ملی‌حفاری اهواز چشم‌پوشی کرد چراکه آنها با وجود فاصله 6 امتیازی با گیتی‌پسند، تنها تیمی هستند که تفاضل گل‌شان به تیم اصفهانی نزدیک است و علاوه بر آن در بازی ماقبل پایانی فصل در اهواز پذیرای آنها هستند؛ یاسین قم و مقاومت البرز دو حریف دیگر حفاری تا پایان فصل خواهند بود که باز هم به نظر می‌رسد کار اهوازی‌ها برای گرفتن امتیازات کامل در این دیدارها سخت نباشد.

* قهرمانی دور از دست مس سونگون نیست

مس سونگون، دیگر تیم تبریزی هم را باید به جمع مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتسال اضافه کرد چراکه آنها سه بازی تقریبا آسان مقاومت البرز، شهروند ساری و ارژن شیراز دارند و اگر معجزه‌ای رخ بدهد و سه رقیب دیگرشان لغزش کنند، شاید آنها هم حتی جام را بالای سر ببرند.

علیرضا افضل و شاگردانش در دور رفت هر سه مسابقه با مقاومت، شهروند و لبنیات ارژن را با پیروزی پشت سر گذاشتند و اکنون که آمادگی بالایی دارند و جزء مدعیان جدی به حساب می‌آیند، پیش‌بینی می‌شود از سه مسابقه آینده 9 امتیاز کامل را بگیرند که در این‌صورت با لغزش گیتی‌پسند و دیگر حریفانشان می‌توانند به قهرمانی برسند.

بارها اتفاق افتاده لیگ برتر فوتسال در هفته‌های پایانی سرنوشت قهرمانش تغییر کند و برای اهالی این رشته شاید دور از تصور نباشد تیمی غیر از گیتی‌پسند که 21 هفته صدرنشینی را تجربه کرده به مقام اول نرسد و مس سونگون به این مهم دست پیدا کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vwmy6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توقف دبیری در اهواز/ تاسیسات و گیتی پسند به برتری رسیدند
هفته شانزدهم لیگ برتر فوتسال؛

شکست حفاری در نخستین دیدار هفته
هفته پانزدهم لیگ برتر فوتسال