تاریخ انتشار: 1395/12/07 22:16
کد خبر: 226801

مقایسه حریفان عربستانی استقلال و پرسپولیس؛ این کجا وآن کجا

مقایسه حریفان عربستانی استقلال و پرسپولیس؛ این کجا وآن کجا

نبرد غول‌های آسیا برنده نداشت. پرسپولیس و الهلال عربستان، دو تن از پرهوادارترین تیم‌های قاره آسیا امسال هم در گروه چهارم مسابقات لیگ قهرمانان به پست هم خوردند تا بسیاری به انتظار تماشای جذاب‌ترین بازی روز اول بنشینند. این بازی غروب روز سه‌شنبه به میزبانی پرسپولیس در زمین بی‌طرف یعنی استادیوم سلطان قابوس مسقط عمان برگزار شد و دو تیم در پایان به تساوی یک- یک رضایت دادند.

آنچه بیش از هر چیز دیگری در این بازی جلب توجه می‌کرد، نمایش محتاطانه هر دو تیم بود. صدرنشینان مقتدر لیگ‌های ایران و عربستان کوشیدند تا جایی که می‌توانند بی‌گدار به آب نزنند. آنها می‌دانستند که تقدیم سه امتیاز کامل به حریف، باعث بر هم خوردن معادلات این گروه خواهد شد.

در مورد الهلال بد نیست بدانید این تیم در حال حاضر با شش امتیاز اختلاف نسبت به النصر و الاتحاد در صدر جدول لیگ عربستان ایستاده است. آنها دو برابر بیشتر از رقیب آسیایی استقلال امتیاز دارند. الهلال 47امتیازی است، در حالی که التعاون با 24امتیاز روی پله ششم ایستاده. همچنین الهلال نسبت به رقیب آسیایی استقلال خوزستان یعنی الفتح، 32امتیاز بیشتر دارد که یک فاصله عجیب و غریب و کهکشانی است. بدون شک آنها هم از یکه‌تازی پرسپولیس در لیگ ایران آگاه بودند و آمده بودند که نبازند.

نمایش متعادل دو تیم البته برای تماشاگران عام چندان جذاب نبود، اما برای حفظ امیدها به صعود چاره‌ای غیر از این محافظه‌کاری وجود نداشت. شاید اگر گل زیبا و فنی محسن مسلمان در اواسط نیمه دوم در کار نبود، ادامه بازی هم به زورآزمایی دو تیم در میانه میدان اختصاص می‌یافت، اما گل مسلمان باعث شد الهلال چیزی برای از دست دادن نداشته باشد.

آنها پس از این گل بیشتر حمله کردند و بعد از خلق یکی، دو موقعیت بالاخره روی ارسال یک کرنر روی تیر اول به گل دست یافتند. مهدی طارمی که در فاز هجومی روز خوبی نداشت، روی این کرنر هم از یار مستقیمش غفلت کرد تا پرسپولیس سه امتیاز ارزشمند را با فقط یک امتیاز تاخت بزند.

البته که همین هم نتیجه بدی نیست؛ چنانکه سرمربیان هر دو تیم بعد از نشست خبری به اعلام رضایت از نتیجه حاصله پرداختند و آن را عادلانه توصیف کردند. حالا چیزی که به شدت برای پرسپولیس و الهلال تعیین‌کننده خواهد بود، بازی روز دوم آنهاست. در مسابقه همزمان روز نخست، الریان قطر در خانه با حساب دو بر یک از سد الوحده امارات گذشته است. حالا الهلال در عربستان به مصاف تیم برنده می‌رود و پرسپولیس باید راهی امارات شود تا مقابل تیم بازنده قرار بگیرد.

فارغ از اینکه در مسابقه الهلال و الریان چه اتفاقی رخ می‌دهد، برای پرسپولیس کسب پیروزی برابر الوحده از نان شب هم واجب‌تر است. نماینده ایران با پیروزی در این بازی تقریبا می‌تواند کار نماینده امارات را تمام کند و با چهار امتیاز از دو بازی اول، با توشه مناسب به ایران برگردد.
 
 
شایعه مخرب برای پرسپولیسی‌ها
سایه کی‌روش روی سر قرمزها
پرسپولیسی‌ها در جریان بازی با الهلال کمی عصبی به نظر می‌رسیدند. اگرچه این مساله می‌تواند تا حدودی ناشی از حساسیت این جدال بزرگ باشد، اما این روزها شایعات بسیار زیادی در مورد عدم دعوت از بازیکنان این تیم به اردوی تیم‌ملی برای مسابقه با قطر و چین به گوش می‌رسد.

پیش از این کارلوس کی‌روش در جریان جدلش با برانکو ایوانکوویچ اعلام کرده بود دیگر بازیکنان پرسپولیس را به تیم‌ملی دعوت نخواهد کرد. آن زمان رییس فدراسیون فوتبال مدعی بود این مساله جدی نیست و می‌توان حلش کرد، اما حالا در فاصله کمتر از یک ماه به زمان برگزاری مسابقه ایران و قطر، اخبار نگران‌کننده‌ای به گوش می‌رسد. گفته می‌شود فدراسیون فوتبال از ملی‌پوشان حاضر در بازی با قطر پاسپورت گرفته تا ویزای این کشور را برای آنها دریافت کند. با این وجود از قرار معلوم از هیچ‌یک از سرخپوشان پاسپورتی دریافت نشده است. این خبر چند روزی هست که در سطح رسانه‌های رسمی داخلی منتشر شده و طبعا به گوش بازیکنان پرسپولیس هم رسیده است. در این شرایط برخی بر این باورند که تنش و عصبانیت موجود در بازی برخی از سرخپوشان مقابل الهلال، ناشی از همین مساله بوده است.

با این اوصاف از فدراسیون فوتبال انتظار می‌رود این بحث را مدیریت کند و اجازه ندهد حالا که پرسپولیس پس از سال‌ها با یک مجموعه «پر امید» در لیگ قهرمانان حاضر شده، چنین حواشی تلخی اردوی این تیم را به هم بریزد. به هر حال این تیم هم هواداران زیادی دارد و امروز در یک میدان بین‌المللی با رقبای به شدت مسلح و مجهز می‌جنگد. حالا که سوءمدیریت فدراسیون در عدم اعلام محرومیت تراکتورسازی باعث جدایی نوراللهی و عالیشاه از پرسپولیس و متعاقبا خانه‌نشینی آنها شده، کاش حداقل شرایطی فراهم شود که بازیکنان موجود با حداکثر توان و تمرکز برای تیم‌شان به میدان بروند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36a9me

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علیرضا بیرانوند هت تریک کرد