تاریخ انتشار: 1395/12/17 16:15
کد خبر: 224641

استقلال و آتش‌بازی بدون توقف

بهترین خط حمله لیگ برتر تا قبل از هفته بیست و چهارم در اختیار استقلال قرار دارد، خط آتشی که با 35 گل بالاتر از پرسپولیس و تراکتورسازی قرار گرفته است.
استقلال و آتش‌بازی بدون توقف

توقف برابر سیاه جامگان ترمز بردهای متوالی استقلال در نیم فصل دوم لیگ برتر را کشید تا با از دست رفتن این دو امتیاز شیرین خانگی برابر حریف انتهای جدولی منصوریان و شاگردانش بهترین فرصت برای نزدیک شدن به دو تیم بالای جدول را از دست بدهند. نتیجه ای که باعث شد تا انتقادات از استقلال و تفکرات تاکتیکی حاکم بر این تیم اوج بگیرد چون برخلاف بازی های خوبی که از آبی پوشان در هفته های گذشته دیده بودیم این بار استقلالی ها نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و تنها در نیمه دوم آن هم با اتکا به قدرتی که در بازی هوایی داشتند تا حدودی حریف مشهدی را تحت فشار بگذارند. با این وجود گلزنی در مصاف با سیاه جامگان استقلال را به عنوان بهترین خط حمله لیگ معرفی کرد چون با 35 گل زده بالاتر همه تیم ها در لیگ شانزدهم ایستاد.

 

آنالیز گل ها

 

با نگاهی به گلزنی های خط آتش استقلال در 23 هفته سپری شده از لیگ برتر می توان گفت استقلال برای باز کردن دروازه رقبا تقریبا از هر راهی بهره برده که از میان آنها شوتزنی و ارسال از کناره ها در دستور کار بازیکنان این تیم قرار داشته و علیرضا منصوریان روی این دو حربه حساب خاصی باز کرده است. از 35 گلی که استقلالی ها در این فصل به ثمررسانده اند 14 گل روی ارسال ها و ضربات سری بوده که بازیکنان این تیم زده اند، دو گل از روی نقطه پنالتی بوده و 19 گل هم از راه شوتزنی و برنامه های تاکتیکی روی زمین بود که آمار چندان بدی برای جوانان علی منصور نیست. استقلال 54.3% گل هایش را از روی کارهای تاکتیکی و شوتزنی به ثمررساند، 40% گل ها از روی ارسال ها بود و 5.7 % گل ها از روی ضربات پنالتی به ثمررسید.

 

نیروی هوایی ویرانگر

 

همان طور که سایت afc در تحلیل فنی خود بعد از برد شیرین این تیم مقابل التعاون از قدرت هوایی استقلال تعریف و تمجید کرده بود با نگاهی به آمار گل هایی که این تیم در لیگ برتر به ثمررسانده می توان این گونه برداشت کرد که منصوریان برای فرار از بن بست های تاکتیکی اولین فکری که به ذهنش خطور کرده سود بردن از قدرت بازیکنانش در ارسال های بلند است به خصوص در دقایقی که علی قربانی مهاجم بلندقامتش را در زمین دارد. 95% این ارسال ها از جناح راست بوده و تنها 5 % از جناح چپ پایه ریزی شده است تا ثابت شود انتقاداتی که از ضعف های استقلال در جناج چپ می شود بی جهت نبوده و منصوریان باید روی برطرف کردن این ضعف ها در ادامه فصل تلاش بیشتری داشته باشد.

 

قربانی سرزن، کاوه شوتزن

 

زوج خط حمله استقلال متشکل از کاوه رضایی و علی قربانی 13 گل از 35 گل را وارد دروازه حریفان خود کرده اند یعنی 39% مجموع گل های این تیم. در این میان کاوه از مجموع 7 گل خود سه بار با شوتزنی، دو بار با ضربه سر و دو بار هم روی فرارهای سرعتی و تک به تک موفق به گلزنی شده است در حالی که علی قربانی از مجموع 6 گل این فصل خود سه بار از روی ضربه سر و سه بار هم با شوت و کارهای تکنیکی موفق به گشوردن دروازه حریفان شده است تا نشان بدهد روی توانایی بالقوه نیروی هوایی استقلال بهترین گزینه برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی و ایستادن در پیکان خط حمله تیمش است. بعد زا این دو نفر جابر انصاری قرار دارد که در هفته های گذشته کمتر در ترکیب اصلی به میدان رفته و بیشتر نیمکت نشین بوده اما آمار گلزنی هایش نسبت به سایر گزینه ها بهتر است.

 

ارسال کننده های برتر

 

خسرو حیدری کاپیتان دوم استقلال امسال هم آمار چندان خوبی در ارسال ها و پاس گل ندارد. بازیکنی که همواره با حضورش در جناح راست طرفداران را امیدوار کرده بود که با ارسال های خود راه گلزنی را هموار کند در لیگ شانزدهم دوباره در حد متوسطس ظاهر شد و تنها سه بار موفق شد هنر خود را به رخ بکشد و با سه ارسال نامش را در بین پاسورها قرار دهد. اما نکته جالب به دوست صمیمی خسرو برمی گردد، امید ابراهیمی هم با الگو برداری از زوج دوقلوی خود در استقلال توانسته سه بار با ارسال های دقیق خود موقعیت گلزنی برای مهاجمان خلق کند که انصافا ارسال های او همگی بوی گل می دهد. بعد از این دو نفر باید از وریا غفوری مدافع راست و ملی پوش استقلال به عنوان سومین ارسال کننده برتر این تیم نام برد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qrx6a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پورغلامی: مدافعان پرسپولیس روز آسانی برابر خط حمله پیکان نخواهند داشت