تاریخ انتشار: 1395/12/28 09:38
کد خبر: 222297

غرورم اجازه نمی دهد که دائما به باشگاه استقلال سر بزنم / من همیشه از نخوردن همسرم حرص می خوردم

همسر مرحوم منصور پورحیدری گفت: «منصور خیلی پایبند به اصول و سنت بود اما خیلی عید را شلوغ نمی‌کرد.»
غرورم اجازه نمی دهد که دائما به باشگاه استقلال سر بزنم / من همیشه از نخوردن همسرم حرص می خوردم

در میان اشخاص نامی که در سال 95 از دنیا رفتند یاد منصور پورحیدری هنوز هم در دل هواداران استقلال زنده است. او حریف بیماری سرطان نشد و به رغم تلاش پزشکان جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرد تا آبی‌پوشان یکی از بهترین حامیان خود را از دست بدهند. پورحیدری از آن دسته افرادی بود که در زمان بی‌پولی باشگاه استقلال در دهه 60 و 70 از جیب خود خرج کرد.

 

فریده شجاعی درباره خصوصیات همسر مرحومش در عید نوروز اظهار داشت: «منصور بسیار آرام و به‌دور از هیاهو بود. او پایبند به اصول و سنت بود. خیلی عید را شلوغ نمی‌کرد و اگر بچه‌‌ها لباس نو برای عید می خواستند به آنها می‌گفت که اجباری نیست حتما در شلوغی شب عید لباس‌های‌تان را تهیه کنید. منصور چون فرصت نداشت و بیشتر درگیر برنامه‌های استقلال می‌شد در شب عید سعی می‌کرد تا آنجا که می‌تواند با بچه‌ها مهربان باشد تا کمبودش را جبران کند. اعتقاد به نوروز و دید و بازدید داشت هر چند برخی از اقوام او در ایران حضور نداشتند.»

 

همسر مرحوم پورحیدری در مورد تنقلات مورد علاقه همسرش در عید نوروز بیان کرد: «منصور اصلا آدم شکمویی نبود. در مجموع این همه سالی که ما عید در کنار هم بودیم او شاید سه کیلو میوه هم نخورد. شاید یک مقدار آجیل بیشتر خورده باشد ولی روی خوراکی تمرکز نداشت و به اندازه‌ای که باید چیزی نمی‌خورد. اهل تعارف هم نبود ولی اعتقاد زیادی به خوردن نداشت و برای همین همیشه من از نخوردن او حرص می‌خوردم.»

 

او در مورد عیدی دادن مرحوم پورحیدری در عید اظهار داشت:‌ «شوهرم شب عید دعای عید را می‌خواند و پس از آن به بچه‌ها و من عیدی می‌داد. به بسیاری از اقوام و آشنایان هم عیدی می‌داد و اصلا مضایقه‌ای در این رابطه نمی‌کرد. او خیلی به یادگاری و ماندگار بودن عیدی اعتقاد داشت. اعتقاد به پول عیدی لای قرآن گذاشتن داشت و امیدوار بود که رسم و رسوم عیدی دادن در ایران ادامه یابد.»

 

شجاعی درباره اولین عیدی که در کنار مرحوم پورحیدری بود، گفت: «41 سال پیش بود که ما در نوروز 55 در خانه‌مان واقع در پاسداران نخستین عید خود را با چیدن سفره هفت‌سین برگزار کردیم. بدون شک اولین عید مشترک از خاطرم پاک نخواهد شد.»

 

او با اشاره به عید سال 95 خاطرنشان کرد: «متاسفانه ما در عید سال گذشته روزهای شادی را سپری نکردیم. منصور بهتر شده بود اما نگرانی و دلهره از اینکه دوباره بیماری سرطان او عود کند، برای ما لحظات سختی را رقم زد. ما امسال اولین تجربه نبود او را حس کردیم و تنها بر سر مزارش حاضر شدیم تا خاطرش از یادمان زدوده نشود.»

 

همسر مرحوم پورحیدری درباره اینکه شوهرش به او چه عیدی می‌داد، گفت: «منصور سفر هم که می‌رفت برای ما چیزی نمی‌آورد. اصلا علاقه‌ای به خرید کردن نداشت و بیشتر به جای خرید یا سوغاتی پولش را به من و بچه‌ها می‌داد. البته پیش می‌آمد که برای من گل یا طلا می‌گرفت.»

 

شجاعی درباره اینکه باشگاه استقلال قول داده چه زمانی مطالبات منصور پورحیدری را پرداخت کند؟ تاکید کرد: «اصلا مسئولان باشگاه استقلال به روی خودشان هم نمی‌‌آورند که بدهی دارند. این‌قدر پول آمده و رفته که ارزشی ندارد ما آن را متذکر شویم. البته ما درخواست خارج از عرفی نداریم ولی غرور من این اجازه را نمی‌دهد که به‌خاطر طلب‌مان از باشگاه استقلال دائما به آنجا سر بزنم. منصور خیلی برای استقلال پول خرج کرده و حالا عده‌ای فراموشکار نمی‌خواهند ترتیب اثری برای پرداخت مطالبات وی بدهند.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36aed9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



منصوریان در بازی با گسترش بی تجربگی کرد/بازیکنان اضافی را رد کنید بروند!