تاریخ انتشار: 1395/12/28 15:05
کد خبر: 222216

فاصله استقلال با پرسپولیس؛ می‌توانست 2 باشد

استقلال در نیم‌فصل دوم عملکرد فوق‌العاده‌ای در امتیازگیری داشت‌. علیرضا منصوریان و شاگردانش در دور برگشت مسابقات و تا پایان هفته نهم هفت برد، یک تساوی و تنها یک شکست را تجربه کرده‌اند. آبی‌پوشان مانند بازی رفت مقابل استقلال خوزستان بازنده بودند و برخلاف نیم‌فصل اول از پس سیاه‌جامگان مشهدی برنیامدند اما در سایر بازی‌ها با دست پر و سه امتیاز میدان را ترک کردند
فاصله استقلال با پرسپولیس؛ می‌توانست 2 باشد

استقلال هر روز بهتر از دیروز

استقلالی‌ها در 9 هفته ابتدایی نیم‌فصل از 27 امتیاز ممکن فقط و فقط  13 امتیاز کسب کرده بودند. سه برد، چهار تساوی و دو شکست در کارنامه آبی‌ها ثبت شده است‌.  تفاضل گل آنها هم مثبت دو بود. اما امتیازهای جمع‌آوری شده در 9 هفته ابتدایی دور برگشت به 22 می‌رسد و تفاضل استقلال هم مثبت 12 است‌. منصوریان و شاگردانش در نیم‌فصل دوم فقط  پنج امتیاز از دست دادند درحالی که در 9 بازی ابتدایی نیم‌فصل اول 14 امتیاز از کیسه این تیم پریده بود. 

استقلال به 2 امتیازی پرسپولیس می‌رسید

اگر استقلالی‌ها در نیم‌فصل اول هم مانند نیم‌فصل دوم نتیجه می‌گرفتند و همین نتایج تکرار می‌شد امروز منصوریان و شاگردانش فقط یک گام تا صدر جدول و قهرمانی احتمالی فاصله داشتند. در حال حاضر استقلال 12 امتیاز از پرسپولیس کمتر دارد اما اگر در نیم‌فصل اول هم همین نتایج را می‌گرفتند و 9 امتیاز بیشتر داشتند حالا فقط 3امتیاز کمتر از سرخپوشان داشتند. البته اگر داربی رفت که مساوی تمام شد را نیز  در جمع و منهای امتیازها حساب کنیم  یک امتیاز هم از پرسپولیس  کم می‌شود و اختلاف فقط به دو امتیاز می‌رسید!

 6 امتیاز از 6 بازی!

 استقلالی‌ها در شش بازی پایانی نیم‌فصل دوم فقط 9 امتیاز کسب کردند و 9 امتیاز دیگر را از دست دادند. اگر همین روند امتیاز گیری ادامه داشته باشد آنوقت آبی پوشان دست‌کم می‌توانند به دومی و نایب قهرمانی امیدوار باشند. هرچند می‌گویند امتیاز گیری در نیم‌فصل دوم سخت تر است اما این قاعده شامل حال علیمنصور و شاگردانش نشده است و برعکس بهتر از دور رفت نتیجه گرفته‌اند. به این ترتیب می‌شود امیدوار بود که استقلالی‌ها در نیم‌فصل دوم بیش از 9 امتیاز کسب کنند در این صورت نایب قهرمانی آبی‌ها محتمل خواهد بود. 

استقلال 59 امتیازی می‌شود؟

استقلال از 9 بازی نیم‌فصل دوم به طور میانگین 4/2 امتیاز گرفته است‌. با ادامه این روند  از 6 بازی باقیمانده باید 4/14 امتیاز بگیرند. در این صورت آبی‌پوشان در پایان فصل  58 یا 59 امتیازی می‌شوند. با این امتیاز قهرمان شدن غیر ممکن به نظر می‌رسد اما دومی و نایب قهرمانی در مشت آبی‌های تهران خواهد بود. برای این می‌گوییم قهرمانی غیر ممکن به نظر می‌رسد  که پرسپولیس فقط با کسب یک برد از شش بازی پیش رو 59 امتیازی می‌شود. رسیدن به این تیم  روی کاغذ هم بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4po5jr

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اشتباه برانکو در دربی برابر سپاهان عیان شد