تاریخ انتشار: 1395/05/12 20:32
کد خبر: 270352

پول بده تا در استقلال بازی کنی!

سال هاست شایعات زیادی پیرامون رد و بدل شدن پول در فوتبال پایه پایتخت به خصوص در باشگاه های بزرگ شنیده می شود که این بار اتفاقات رخ داده در آکادمی استقلال این شایعات را به واقعیت بدل کرد.

، از چند هفته قبل با اوج گرفتن اختلافات پنهان حسن روشن مدیر وقت آکادمی استقلال و علی سامره سرمربی امیدهای این باشگاه شایعاتی نقل محافل شد که دلیل عمده درگیری این دو چهره سرشناس به ماجرای رد و بدل شدن پول میان برخی بازیکنان حاضر در تیم های پایه به عنوان اسپانسر عنوان شد.

 

شایعاتی که نه از سوی باشگاه استقلال تایید شد نه تکذیب تا این که بیانیه خداحافظی علی سامره پرده از واقعیات تلخ و پنهان حاکم بر آکادمی باشگاه و سیاست های کلی که بر کارخانه به اصطلاح بازیکن سازی حاکم است، برداشت. جایی که سامره به عنوان یکی از چهره های محبوب و محجوب طرفداران استقلال مدعی شد بنا بر مصوبه ای مجوز جذب دو بازیکن که پول هم هزینه می کنند تا اسپانسر باشگاه باشند را دریافت کرده است.

 

به این صحبت سامره دقت کنید:« برای پوشش هزینه های تیم های رده های مختلف بحثی مطرح شد که 3بازیکن به عنوان اسپانسر برای هر رده بگیریم و به علت این که متقاضی زیاد بود من برای رده امید 2نفر را که از لحاظ فنی هم خوب بودند انتخاب و به آقای روشن معرفی کردم و گفتم این بازیکنان می توانند اسپانسر باشند و اتفاقا از لحاظ فنی هم به ما کمک می کنند. آقای روشن قرار شد شماره حساب خودشان را بدهند اما بعد از این که ما این دوستان را معرفی کردیم همه جا اعلام کردند کادر امید از والدین پول می گیرد و بازیکن جذب می کند».

 

حال سئوالی که پیرامون این ادعای سامره ذهن اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده اینجاست که این بحث و مجوز گرفتن پول از خانواده بازیکنان برای تامین هزینه های تیم های مختلف رده پایه توسط چه کسی در باشگاه صادر شده است؟ آیا افشارزاده به عنوان مدیرعامل این مجوز را داده یا حسن روشن به عنوان مدیر آکادمی باشگاه؟ مجوزی که نشان می دهد تمام شایعاتی که در سال های گذشته پیرامون مسائل مالی در آکادمی باشگاه های مطرح در فوتبال پایتخت شنیده می شد، صحت دارد!

 

باشگاه هایی که هر یک برای بزرگسالان خود سالیانه 25 تا 30 میلیارد تومان هزینه می کنند آن هم بدون این که موفقیتی به دست بیاورند یعنی نمی توانند از این بودجه کلان مبلغی در حدود یک میلیارد تومان برای تیم های پایه خود کنار بگذارند که دیگر نیاز به این کارهای ناپسند و زشت پول گرفتن از والدین نداشته باشند؟ البته اتفاقی که در حال حاضر در آکادمی استقلال رخ داده و علنی شد تنها بخشی از این دست اتفاقات تلخ در فوتبال پایه تهران و سایر شهرهاست که نشان می دهد نیاز است تا نظارت بیشتری بر آن صورت بگیرد.

 

متاسفانه این اتفاق ناخوشایند سال هاست در فوتبال پایه باب شده و خانواده های پولدار تنها به صرف پرداخت مبالغ کلان فرزندان خود را در لیست اصلی قرار داده و باعث می شوند استعدادهای ناب این مرز و بوم که توان مالی چندانی هم ندارند از قرار گرفتن در مسیر درست بازمانده و هرز بروند! ای کاش مدیران باشگاه ها کمی حرفه ای تر به مدیریت آکادمی خود می پرداختند تا شاهد این اتفاقات تلخ در فوتبال پایه نباشیم که بر سر پول اسطوره های باشگاه به جان هم بیافتند و از آن بدتر این که بچه پولدارها با تامین هزینه های تیم داری باشگاه ها حق و ناحق کرده و زمینه رشد بازیکنان مستعد را از بین ببرند.

 

بدون شک این اتفاق در هیچ کجای دنیا رخ نمی دهد و حتی کشورهایی که هنوز فوتبال آماتور دارند و حرفه ای هم نشدند از این تصمیمات نمی گیرند تا با آبروی خود بازی کنند! در این بین از مربی جوانی همچون علی سامره هم بعید بود که زیر بار این مصوبه برود و ... اتفاقی که مسلما روی اینده مربیگری این چهره محجوب و محبوب باشگاه استقلال تاثیر منفی خواهد گذاشت ولو بر این که او اصلا دخل و تصرفی در هزینه شدن این پول ها نداشته و تنها ناظر بر آن بوده است!

 

در این میان مدیران باشگاه استقلال باید به عنوان نفر اول پاسخگوی این اتفاقات در آکادمی خود باشند، جایی که مدعی بودند برنامه ریشه ای برای بازسازی اش دارند تا بلکه سالی چند بازیکن به تیم بزرگسالان تزریق کنند اما حالا با این اتفاقات و اخبار قطعا هیچ امیدی به روشن شدن کارخانه بازیکن سازی در آن نخواهد بود و در این بین زحمات سایر مربیان در رده های مختلف هم تحت الشعاع این اخبار تلخ و حاشیه ای قرار خواهد گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39lroe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حاشیه ها هم چنان بدنبال استقلال/ این بار مدیرعامل حاشیه ساز شد