تاریخ انتشار: 1396/01/16 11:55
کد خبر: 219274

در فوتبال نوین به کدام یک از تکنیک‌ها بیشتر توجه می‌شود؟

در فوتبال نوین به کدام یک از تکنیک‌ها بیشتر توجه می‌شود؟

به گزارش فرتاک ورزشی، اگر بعلت موفقیت های دو دهه اخیر فوتبال آلمان و اسپانیا در عرصه ملی و باشگاهی جهان ، سبک فوتبال این دو کشور صاحب نظر و سبک تلفیقی آلمانی/اسپانیایی (( با رفتن گواردیولا به آلمان و تاثیرات شگرف بروی فوتبال این کشور سبک نوینی متولد شد که آنرا ( GERESP ) نامیده ام )) را بالاترین سطح فوتبال نوین در جهان بدانیم ، با نگاهی مختصر به نحوه تمرینات رده های پایه تا تیم های باشگاهی طراز اول و حتی تیم های ملی این کشورها ، همچنین با تحلیل سطوح مختلف بازی های این 2 غول فوتبال و حتی سایر کشورهای پیشرفته ، به این نکته خواهیم رسید که امروزه اولویت های تکنیکی و مهارتی را بر مبنای (( پاس و کنترل )) پایه گزاری می نمایند . ضمن اینکه از نقش تکنیک های معجزه آسای تکل ، دریبلینگ ، شوت ، ضربه سر و...نمی شود به این راحتی ها گذشت . البته اگر منصفانه قضاوت نماییم بایست گفت که دریبلینگ و شوت در اولویت بعدی قرار گرفته و پس از آن ضربه سر ، تکل و سایر تکنیک هایی که تعدادشان نیز نامحدودند ، بصورت علمی و اصولی بعنوان عضوی از پیکره تکنیک کار می شوند .

البته این نوید را به شما بدهم که در آینده ای نه چندان دور ، تکنیک هایی را خواهیم دید که تلفیقی از چند جز بوده و امروزه تنها بازیکنانی محدود و انگشت شمار در دنیا قادر به اجرای آن هستند .

بخاطر همین وقتی ( کریس رونالدوی بزرگ یا اسطوره ای همچون لیونل مسی ) تکنیکی نوین و ترکیبی را ارائه میدهند ، تا مدت ها نقل محافل ورزشی خواهند بود .

پس منتظر بمانید و سال های آینده به اتفاق هم شاهد معجونی افسانه ای از تکنیک های ناب و جدید باشیم .

براستی کدام اسطوره خواهد توانست تکنیکی جدید را به دنیای فوتبال معرفی نماید ؟

نویسنده: محسن بابادی(کارشناس فوتبال و مربی رده های پایه کشور)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27mob6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کم فروغی ادامه دار نیمار در بارسا